Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Snuppa på 5 har allerede mistet to tenner, og jeg har lyst å spare dem. Har noen tips om søte esker/kopper til å ha de i? Samlet selv mine i en slags fyrstikkeske i skinn husker jeg..
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 hav pokker skal du med så mange tenner? Tja, lag hull i dem, og lag smykke, så ser du ut som en kannibal...
Tanna Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 (endret) Hva med å donere dem til odontologisk fakultet? Der er det mangel på fine barnejeksler og -fortenner som studentene kan se på og lære av. Ellers syns jeg (selv om jeg er TLstudent) at det er litt ekkelt å skulle ha tenner i noe annet enn en boks med bomull (smykkeeske el.l.). Å lage smykke av dem høres direkte makabert ut (jo, jeg skjønte sarkasmen til gjest ) Endret 6. september 2009 av Tanna
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Er det virkelig vanlig å ta vare på barnas tenner? Mulig jeg er en dårlig mor for jeg har aldri engang tenkt tanken.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Det finnes fx hos gullsmeder en sånn lita sølvdåse gravert på lokket "mine tenner"
Furstina Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Jag hade en liten träask (dåse?) som jag stoppade mina tänder i... de torkade och sprack till slut och var inte mycket att spara på någon längre tid.
Gjest Gjest_Synne_* Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Jeg er snart 29 år, og har 4-5 av mine melketenner som min bestemor sparte på for meg i ei lita rosa eske.. (Faktisk trakk jeg alle visdomstennene for 3 år siden, og har spart på 2 av dem også )
Gjest Purple Haze Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 (endret) Er det virkelig vanlig å ta vare på barnas tenner? Mulig jeg er en dårlig mor for jeg har aldri engang tenkt tanken. Da er vi to dårlige mødre her, for jeg har heller ikke tenkt den tanken. Syns det er noe makabert over å ha en eske med tenner stående. Dessuten går de jo i oppløsning etter hvert, som Furstina påpeker. Men vet at gullsmeder selger små esker til dette formålet, for de som ønsker å spare på melketenner. Ellers får man tak i små esker i ulike butikker, f.eks Kremmerhuset, Clas Ohlsson osv. Endret 7. september 2009 av Purple Haze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå