Gå til innhold

HJELP! Møkklei vaskemaskin som "maser"

Anbefalte innlegg

Gjest galen!!!
Skrevet

Kjøpte oss ny vaskemaskin tidligere i år. Maskinen er god den, men... Den piper når den er ferdig!

I utgangspunktet greit nok, men hopper du ikke opp og slår den av, piper og piper og piper den med jevne intervaller. Blir KOKO av det. Holder jo gjerne på med andre ting mens klesvasken går.

Noen som vet hvordan en kan fikse dette? Enten få den til å pipe EN gang, eller ikke i det hele tatt??? Fant ingenting om det i brosjyren, men det finnes sikkert noen "handymenn/kvinner" der ute, som kanskje har en brilliant løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte oss ny vaskemaskin tidligere i år. Maskinen er god den, men... Den piper når den er ferdig!

I utgangspunktet greit nok, men hopper du ikke opp og slår den av, piper og piper og piper den med jevne intervaller. Blir KOKO av det. Holder jo gjerne på med andre ting mens klesvasken går.

Noen som vet hvordan en kan fikse dette? Enten få den til å pipe EN gang, eller ikke i det hele tatt??? Fant ingenting om det i brosjyren, men det finnes sikkert noen "handymenn/kvinner" der ute, som kanskje har en brilliant løsning?

Hva med litt info om hvilket merke og modell maskinen er?

Gjest galen!!!
Skrevet
Hva med litt info om hvilket merke og modell maskinen er?

Ups.. Sorry ;-) Det er en siemens, men er ikke sikker på hva type. Den piper 3 ganger hvert 5 min i ihvertfall en halvtime, ut over det aner jeg ikke, for innen den tid har jeg revet av meg halve manken og marsjert ut for å slå den av :sjenert:

Gjest galen!!!
Skrevet
Ups.. Sorry ;-) Det er en siemens, men er ikke sikker på hva type. Den piper 3 ganger hvert 5 min i ihvertfall en halvtime, ut over det aner jeg ikke, for innen den tid har jeg revet av meg halve manken og marsjert ut for å slå den av :sjenert:

Nå har jeg sett litt på nettet og den ligner VELDIG på Siemens WM14E161DN men jeg ser ikke noe om piping i beskrivelsen her..

Gjest galen!!!
Skrevet
Nå har jeg sett litt på nettet og den ligner VELDIG på Siemens WM14E161DN men jeg ser ikke noe om piping i beskrivelsen her..

Mye mas på meg her nå, men denne er det: Siemens WM14E162DN

Skrevet

Vi hadde engang en tørketrommel som holdt på sånn, og det var helt grusomt!

Tilslutt fikk jeg vaskemaskinreperatøren til å spraye skum inni der lyden kom fra. Han fant nemlig ikke ut hvordan den kunne kobles fra. Det hjalp! Da hørtes det nesten ikke. :fnise:

Håper du finner ut av det.

Skrevet

Det står i spesifikasjonene til den maskinen at lydsignalet er justerbart?

Gjest praktisk
Skrevet

Har en slik vaskemaskin selv, men drar da bare ut kontakten Og da er problemet løst. Det enkleste er oftest det beste (så sant du har en kontakt som er tilgjengelig) :)

Gjest galen!!!
Skrevet
Det står i spesifikasjonene til den maskinen at lydsignalet er justerbart?

Har ikke bruksanvisningen lenger, men det står på siemens sin hjemmeside at lydsignalet er justerbart.. Håper bare at noen kan fortelle meg hvordan :bond:

Gjest galen!!!
Skrevet
Har en slik vaskemaskin selv, men drar da bare ut kontakten Og da er problemet løst. Det enkleste er oftest det beste (så sant du har en kontakt som er tilgjengelig) :)

Må man inn i maskinen for å finne denne? Er det til pipingen eller er det selve maskinen sin kontakt.. Isåfall er det like greit å bare slå av maskinen da ;)

• 4 måneder senere...
Gjest keeriks
Skrevet
Har ikke bruksanvisningen lenger, men det står på siemens sin hjemmeside at lydsignalet er justerbart.. Håper bare at noen kan fortelle meg hvordan :bond:

-Slå av maskinen

-Hold inn 35C-knappen mens du slår på maskinen

-Her velges lydnivået

-Trykk 35C-knappen til det står 0 i displayet

-Slå av maskinen igjen

Da ble det endelig stille hos meg...

Tvi tvi!

Gjest galen!!!
Skrevet
-Slå av maskinen

-Hold inn 35C-knappen mens du slår på maskinen

-Her velges lydnivået

-Trykk 35C-knappen til det står 0 i displayet

-Slå av maskinen igjen

Da ble det endelig stille hos meg...

Tvi tvi!

Takker for det, men maskinen min har ikke display :sukk:

Skrevet

Du kan søke opp og laste ned bruksanvisninger på siemens sin hjemmeside, under kundeservice (langt ned på siden!)

Skrevet

Er det ikke enda enklere å åpne døren på maskinen?

Gjest Hylene simens vaskemaskin
Skrevet

Takk for tipset Keeriks.

Skal prøve dette på vår Simens maskin når jeg kommer hjem.

Har prøvd å justere på volumet tidligere, men har ikke fått det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...