Gjest mango ikke innlogget Skrevet 10. august 2003 #1 Skrevet 10. august 2003 Hola! Da var restplassen i boks den! Reiser til mallorca på lørdag! Noen som har vært der? Tips &råd mottas med STOR takk! gjerne om shoppingmuligheter også (og prisnivå)
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2003 #2 Skrevet 10. august 2003 Hei! Har vært der tre ganger! Har da vært på området rundt Alcudia. Der er den nydelige stranden! :D Du må forresten teste ut pølse i brød der nede, syns å huske at den var veldig god... Ang. pris er jeg usikker siden jeg var der før euroen ble tatt i bruk... Der er maaange nordmenn (og ellers andre turister...) Ha en fin tur! :D Clea
Tusseline Skrevet 11. august 2003 #3 Skrevet 11. august 2003 Hvor i Mallorca har dere som "base"? Var i Mallorca for fire år siden, jeg. I Cala Bona. Kjempekos, trass i turistplass. Anbefaler en utfluktstur på det sterkeste, og leiebil. God tur!
Gjest ikkw innlogget Skrevet 12. august 2003 #4 Skrevet 12. august 2003 Har vært en del på mallorca * Alcuida typisk barnefamilier * cala Millor(var der når jeg var liten) dette også en familieplass gagate uten biler også fin strand * Palma nova: perkfekt beligenhet, ikke for mye bråk, 5 min fra feste plassen Magaluf som er aanbefalt og prøve hvis dere er en plass mellom 18 - 30 år Nærme Plama by som har masse shopping som dere MÅ ta en tur tul * Palma: hotellet lå ikke midt i byen følte ikke mye traffik 10 min med buss fra byen flott strand også her Mallorca er en plass jeg vil reise igjen kansje når vi får barn GOD REISE DERE KOMMER IKKE TIL Å ANGRE Skriv et referat hvordan dere har hatt det og hvor dere havnet
-hild Skrevet 13. august 2003 #5 Skrevet 13. august 2003 Var i Alcudia i 2 uker i sommer - og hadde det meget bra! Stranda er helt fantastisk :-) Prisnivået på Mallorca er desverre høyt - i de verste turisttråkkene finner du noe som kan ligne på norske priser. Går du litt utenom er det bedre - men Mallorca består av 400 000 (eller deromkring..) innfødte og får besøk av ca 6mill turister i løpet av sommermnd - så det er kanskje ikke så rart at prisene er stive. Palma er jo en storby hvor du får handlet det meste - og for all del - det er gøy å titte :-) Det beste tipset jeg kan gi må være å ta med en liten kjølebag som du kan oppbevare vannflaskene i - og hvis du har kjøleskap på rommet, kjøp vann i litt større flasker, hell det over på halvlitersflaskene. Dere trenger noen liter hver i løpet av dagen - og med norske priser på halvlitersflasker med vann, så blir det fort penger av det. Lunch og middag kan også bli dyrt - vi valgte å kjøpe litt syltetøy og noen baguetter til lunch ca halvparten av dagene. (2 voksne og 1 barn brukte sjelden mindre enn 25-30 euro på lunchen, og vi var veldig ofte oppe imot 40 for middag - det hører med til historien at det ikke var mye alkohol inne i bildet får vår del heller) Det finnes noen rimeligere restauranter litt utenfor det verste tråkket - men de fant vi selvsagt ikke før mot slutten av oppholdet.. Hvis du drar med familie er Aqua City (i nærheten av Palma og Magaluf) vel verdt et besøk - et eldorado for alle som liker en vannsklie - eller 40... Lei bil en dag eller to - vi leide fra et firma som heter Vantrell eller noe (lokalt firma - god service, bra biler og greie priser) men viktigst av alt: KOS DERE, nyt sola og sommeren! Og ikke gå rundt og irriter deg over prisnivået - sånn er det bare! god tur :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå