Gå til innhold

2 timer fysisk akt i 5-7 klasse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

2 timer mere i uke med fysisk aktivitet for 5-7 klasse. Er det 2 timer pr klasse? (tilfelle link til lovverket) Eller er det delt mellom klassene? Hvordan har deres skole løst dette? Her har de tatt storefri til dette selv om utdanningsdir. sier det er ulovlig.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal visst i følge samboer være to timer pr trinn. De legger det etter skoletid, eller skal gjøre det, er vel rettere, for de får ikke tak i folk til å ta de timene. For folk er jo på jobb på den tida. Den skolen ar uansett en time fysisk aktivitet for alle trinn midt på dagen, så det er ikke krise i så måte, men målet er å få gjennomført de to ekstra timene så raskt som mulig.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Det skal visst i følge samboer være to timer pr trinn. De legger det etter skoletid, eller skal gjøre det, er vel rettere, for de får ikke tak i folk til å ta de timene. For folk er jo på jobb på den tida. Den skolen ar uansett en time fysisk aktivitet for alle trinn midt på dagen, så det er ikke krise i så måte, men målet er å få gjennomført de to ekstra timene så raskt som mulig.

Har smboern en link??

Skrevet

Men jeg fant dette:

Rett til fysisk aktivitet

Elevar på 5.-7. årstrinn skal jamleg ha fysisk aktivitet utanom kroppsøvingsfaget. Tilsaman skal dette utgjere 76 timar innanfor 5.-7. årstrinn, jf. fag- og timefordelinga.

Den fysiske aktiviteten skal tilretteleggjast slik at alle elevar, utan omsyn til funksjonsnivå, kan oppleve glede, meistring, fellesskap og variasjon i skoledagen.

Reglane om individuell vurdering i kapittel 3 og reglane om krav til pedagogisk kompetanse for undervisningspersonale i kapittel 14 gjeld ikkje. Elles gjeld opplæringslova med tilhøyrande forskrifter.

noe vi tolker som 76 timer fordelt på de tre årene. Ca. 40 min. pr uke eller noe slikt.

Ungene på skolen samboeren min jobber er heldige som får mye mer enn det, og som har en skoleledelse som er villige til å bruke av et stramt budsjett for å få det til.

Skrevet

Vi har utvidet skoledagen noe og lagt inn 15 min fysak fire dager i uka pr trinn, altså en time pr trinn pr uke. Det er noe mer enn elevene skal ha. Inn i disse øktene forsøker vi å legge aktiviteter som er sosiale (ikke "løp ut og spill fotball"), som alle kan være med på og som gjerne kan ha noe faglig innhold.

Skrevet

Her tas det vilkårlig fra fagene, har jeg hørt.

Skrevet

Hos oss forlenges skoledagen, og elevene starter med en fysisk økt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...