sebra Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en hund og en katt til og komme overens?
Tabris Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hvor gamle er de? Har noen av dem bodd med andre arter før?
sebra Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 katten er under ett år , hunden blir åtte. Nei desverre ingen av de har det.
Tabris Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Det kan bli litt vanskelig, men som regel går slikt seg til etterhvert. Som regel er det katten som er den "vanskelige" parten i slike sammenhenger, men nå er denne fortsatt såpass ung at det burde gå bra. Det kommer også an på hvordan hunden reagerer - om den er nysgjerrig, overser katten eller vil helst jage den. Det er litt vanskelig å gi råd når jeg ikke vet så mye om hvordan hunden og katten er. Om de er mer utadvente eller om de er generelt skeptiske. Hvem som blir "innflytteren" i huset og slike ting Men kanskje først sette katten i et reisebur på stuegulvet og la hunden snuse på den gjennom det. Så åpne døren på buret og passe på at hunden ligger rolig ved siden av deg mens katten blir kjent, for å se det hele an litt derfra.
sebra Skrevet 6. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2009 (endret) De møttes så kort istad , og de ble ganske stressa begge to. tror ikke katten kommer til å komme mens han er her , men hunden skal bare være her i en uke. vi er flere om å passe på katten , det er ikke min egentlig jeg bare passer han, så jeg har snakket med ett nabopar som også passer han , om han kunne være hos de denne uka, de har to katter selv , og han er hos de kjempemye (de er utekatter alle sammen) Men en ting til , er jeg skikkelig slem som bruker spruteflaske med vann som jeg spurter på hunden , når han står helt oppi rotte og marsvinburet og stresser de?det er ikke snakk om noe sterk stråle , så han blir ikke kjempevåt. han har vært her i en uke før , og da var han helt oppi buret heeele tiden. Men nå så hadde jeg en spruteflaske på bordet , og måtte bare prøve , og det har funka veldig bra.han går nesten ikke bort til burene mer. Men jeg får jo dårlig samvittighet når jeg spruter på han. Endret 6. september 2009 av sebra
la Flaca Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Men en ting til , er jeg skikkelig slem som bruker spruteflaske med vann som jeg spurter på hunden , når han står helt oppi rotte og marsvinburet og stresser de?det er ikke snakk om noe sterk stråle , så han blir ikke kjempevåt. han har vært her i en uke før , og da var han helt oppi buret heeele tiden. Men nå så hadde jeg en spruteflaske på bordet , og måtte bare prøve , og det har funka veldig bra.han går nesten ikke bort til burene mer. Men jeg får jo dårlig samvittighet når jeg spruter på han. Det må da være mye bedre å sette burene i et annet rom den uka? Er det ikke plass på soverommet eller badet for eksempel? Mange raser er avlet for utrydding av rotter og andre skadedyr og de vil være helt umulig å holde unna slike smådyr, slitsomt for hunden og slitsomt for deg.
sebra Skrevet 7. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2009 jeg har ikke plass på soverommet , og på badet er det for varmt , ikke har jeg plass heller. Det virker som han har mista interessen for de nå , han er ikke borte ved burene i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå