Gjest Gud er glad i deg Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 henta fra www.jay.no http://jay.no/index.cgi?section=andakter Du vil ikke være kristen? Du vil ikke være kristen. Det er fordi du ikke liker kristne. Jo, du kjenner noen få som er ganske ok, men du synes for det meste at kristne er kjedelige mennesker. Eller at de liksom alltid skal være så mye bedre enn alle andre. Noen kristne virker i alle fall sånn. Nei, det er for kjipt å være kristen. De kristne er stort sett kjipe mennesker, som ikke er ute etter å ha det gøy i livet. Alt de driver med virker så kjedelig. Drive å be og lese i Bibelen! For ikke å snakke om kirka da. Den er jo helt pyton. Det er dritkjedelig i kirka. Gudstjenestene er for gamle damer. Du finner deg ikke hjemme der, det er ikke noe sted for deg. Og så er det så masse bud og regler du må holde. Det er jo det det dreier seg om, ikke sant? Å holde de ti bud og det som verre er. Banning og drikking og sex og homofile... Homofile ja, der har du det. «Jeg kan i alle fall ikke tenke meg å være kristen når de kristne hater de homofile sånn som de gjør», tenker du kanskje. Drive å hetse og diskriminere på den måten, rævva folk asså. Synd, de kristne prater bare om synd. Det virker så hjernedødt å være så negative hele tiden. Akkurat som om de ønsker å ta fra folk livsgleden. Hvis de mener at de har et godt budskap, hvorfor virker det ikke sånn på dem da? Hvorfor virker det så negativt, så kjipt? Eller kanskje du ikke vil være kristen fordi du ikke tror. JO, for så vidt, du tror jo litt, men ikke så mye. Sikkert ikke nok. Kristne virker jo som om de har svaret på alt. Og at det de vet er det eneste riktige. Du er jo ikke helt sikker, så du kan vel ikke kalle deg en kristen. Tenker du sånn, så vet du ikke hva det er å være en kristen. Jammen, sier du kanskje, jeg har jo noen kristne i klassen min, og vet hvordan de er. Jeg følger jo litt med... Ja vel, men du har ikke fulgt med godt nok. Eller kanskje noen av de kristne ikke har klart å vise deg det tydelig nok. Men å kalle seg en kristen er ikke å være slik eller slik. Det er ikke å forholde seg til andre mennesker, og være som dem!! NB, og dobbel-NB!!! Nei, å være kristen er å forholde seg til Gud! Det finnes en Gud som er glad i deg!! Han lengter etter å ha noe med deg å gjøre. Og fordi vi gjør noen feil iblant, vi er jo mennesker, så har Gud selv blitt til et menneske for å gjøre opp for de feila. Jesus valgte selv å gi sitt liv - FOR DEG! Han tilbyr deg en gave. Gaven er Jesus. Ja, jeg vet det kanskje høres teit ut, men å være kristen er å si ja til ham. Å si ja til gaven. Gud spør ikke etter hvor god du er, eller hvor mye du tror. Han spør om du sier ja til gaven, i tro. Hva er det å tro på Jesus? Å stole på at han er sann. Å håpe på at det stemmer. Å «gøttse». Å satse. Og dersom du tør det, så kan du trygt kalle deg en kristen! Og da vil du finne ut, at han du tror på, han lever!!! En oppfordring til slutt: Drit i alle andre, og hva de måtte mene om deg eller om det å være kristen. Tør å satse på Jesus! Ta imot ham. Si ja til ham! Hilsen en som ikke forstår alt, men som allikevel tror...
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Drit i alle andre, og hva de måtte mene om deg eller om det å være kristen. Tør å satse på Jesus! Ta imot ham. Si ja til ham! Jeg gjør som med dop: Just say no!
Kari-Kari Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Jeg gjør som med dop: Just say no! Signerer denne!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 En oppfordring til slutt: Drit i alle andre, og hva de måtte mene om deg eller om det å være kristen. Tør å satse på Jesus! Ta imot ham. Si ja til ham! Javel.men han sa da vitterlig at "Jehova din gud skal du tjene og ham ALENE skal du tilbe1".Så da gjør jeg det...
Brunhilde Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Jeg gjør som med dop: Just say no! Jeg også - og for å svar på tittelspørsmålet; nei, jeg vil ikke være kristen, er det så vanskelig å forstå og akseptere?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Jeg også - og for å svar på tittelspørsmålet; nei, jeg vil ikke være kristen, er det så vanskelig å forstå og akseptere? Nei men hvorfor i ALL VERDEN skriver du i denne tråden da - på forumet for Religion ogLivssyn.[size=3]JURK!
Brunhilde Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Nei men hvorfor i ALL VERDEN skriver du i denne tråden da - på forumet for Religion ogLivssyn.[size=3]JURK! Fordi det finnes andre - mange andre - livssyn enn kristendom. Hvorfor i all verden roper du så høyt? Følte du deg støtt på noe vis?
Gjest Nihilist Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 (endret) Nei men hvorfor i ALL VERDEN skriver du i denne tråden da - på forumet for Religion ogLivssyn.[size=3]JURK! Av AKKURAT samme grunn som du skriver her - for å misjonere. KRIGFØRING, slik mennesker alltid har gjort. Er det så jævlig vanskelig å forstå? Endret 7. september 2009 av Bolledeig
Gjest Meningsløs verden Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 (endret) Fordi det finnes andre - mange andre - livssyn enn kristendom. Hvorfor i all verden roper du så høyt? Følte du deg støtt på noe vis? Du skriver i denne tråden fordi det fins andre livssyn enn kristendom? Hvordan er det faktum at livssyn eksisterer en grunn til at akkurat du velger å skrive i denne tråden? Nå gikk du i den velkjente fella av å lete etter en allmennt akseptert grunn for å skulle skrive kritisk i en tråd, fordi den egentlige grunnen ikke er noe du er stolt av, nemlig intoleranse. Endret 7. september 2009 av Bolledeig
Brunhilde Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 (endret) Du skriver i denne tråden fordi det fins andre livssyn enn kristendom? Hvordan er det faktum at livssyn eksisterer en grunn til at akkurat du velger å skrive i denne tråden? Nå gikk du i den velkjente fella av å lete etter en allmennt akseptert grunn for å skulle skrive kritisk i en tråd, fordi den egentlige grunnen ikke er noe du er stolt av, nemlig intoleranse. Jeg svarte på spørsmålet ts stilte, det er atskillig mer enn du gjorde. Jeg trenger ingen "almennt akseptert grunn" for å skrive i en tråd på et forum, jeg skriver kritisk når det passer meg, og det trenger jeg verken grunn eller tillatelse til å gjøre. Jeg vil påstå at det er du som er intolerant, noe som ikke overrasker meg, du er kanskje "kristen"? Endret 7. september 2009 av Bolledeig
Gjest Mann42 Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Jeg vil ikke være kristen, ganske enkelt fordi religionen ikke duger som kosmologi. Det finnes ikke valide forklaringer eller begrunnelser for noe som helst i de gamle eventyrbøkene, derimot har de inspirert en mengde elendighet og intoleranse over de årtusnene de har eksistert. Jeg vil ikke være kristen, fordi etter min mening har vi det bedre uten religion enn med. Mennesket er sørgelig underbegavet når det gjelder rasjonalitet, men det betyr ikke at vi ikke kan forsøke.
Tabris Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Ah, enda en tråd som er et perfekt eksempel på at religion og livssynforumet på KG ikke fungerer. (Dog gjør det ikke det på diskusjon.no heller, så det er ikke akkurat KG som er problemet). Dette er ikke stedet for konstruktive og interessante teologiske debatter.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Ah, enda en tråd som er et perfekt eksempel på at religion og livssynforumet på KG ikke fungerer. (Dog gjør det ikke det på diskusjon.no heller, så det er ikke akkurat KG som er problemet). Dette er ikke stedet for konstruktive og interessante teologiske debatter. Du ville kanskje heller ha debattanter som skrek ut noe sånt som: "Ormeyngel!!" "Dere er to ganger døde,opprykket med rot!!" "Dere er som kalkede graver,fulle av dødningeben!!" "Vik bak meg Satan!" "Dere har Djevelen til far!!" "Hvordan skal dere unnfly Gehennas dom!!" Eller kanskje en som fløy inn i KGs lokaler med en oksehudpisk og veltet redaksjonsbordene der??? Eller kanskje litt Hellig krig? Mulig du heller burde lese på hjemmesidene til Landsforeningen for fiskebollefabrikanter...De er hellr ikke opptatte av hva religion EGENTLIG dreier seg om.
Tabris Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Takk for at du bare bekrefter min tidligere post.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Takk for at du bare bekrefter min tidligere post. Bare hyggelig! Nå skjønner du kanskje at det dreier seg om en krig på liv og død der dere er taperne.Fiskebollejesus finnes bare i politikken...
Gjest gul3 Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Jeg gjør som med dop: Just say no! Haha +1
Gjest Sannhet Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 Haha +1 Sannhet: Det er de norske hedningenes kvasimedfølelse med religiøse som gjør at landet kommer til å gå på dunken.Har du medfølelse med alt og alle så har du tapt.DA er du i hvertfall UTEN ryggrad til å stå opp for rett og mot urettferdighet.
Gjest Mann42 Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 Takk for medfølelsen.jeg har ingen medfølelse med deg. Av oss to, er nok du den som behøver medfølelse, så det er greit nok. Jeg tror ikke man kan ha det riktig godt med seg selv når man snakker om og til sine medmennesker på den måten du gjør. Det er ikke sårende, akkurat, men det ER trist å se. Husk hva jeg sa om slutten av livet ditt. Du høres allerede ganske bitter og sint ut. Religionen din hadde visst kjærlighet som et sentralt tema i forkynnelsen, men jeg hører bare hat og likegyldighet i det du sier i denne tråden.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 Av oss to, er nok du den som behøver medfølelse, så det er greit nok. Jeg tror ikke man kan ha det riktig godt med seg selv når man snakker om og til sine medmennesker på den måten du gjør. Det er ikke sårende, akkurat, men det ER trist å se. Husk hva jeg sa om slutten av livet ditt. Du høres allerede ganske bitter og sint ut. Religionen din hadde visst kjærlighet som et sentralt tema i forkynnelsen, men jeg hører bare hat og likegyldighet i det du sier i denne tråden. "Jeg hater de onde med et fullkomment hat"(David i Bibelen) "Ormeyngel Kalkede graver! Verdige til helvete!Vik bak neg Satan!To ganger døde!" (Jesus kristus) UUUPPS! Det er visst flere du ikke liker religionen til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå