Gå til innhold

Erfaring med røde invitasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på hvilke farger jeg skal ha sammen med det røde som blir "omslaget" for invitasjonen.

Nå tenker jeg på papiret inni selve innbydelsen. Skal ha et a-4 ark som er brettet i 2, i ett bokformat. Sort er jo det eneste som synes skikkelig på rødt, men er ikke helt sikker på om jeg likte det helt.....Har printa ut en test akkurat nå, så det er ingen tvil om hva "hovedfargen" blir på invitasjon, festprogram og bordkort. Skal jo ha brudebukett med røde roser (og gull-tråd)

Noen som har erfaring med printing på gjennsomsiktig "ris-papir"?

Ante ikke at slike små fille ting kunne volde så stort kaos oppe i hodet mitt!! Det er jo bare papir...... :hoho::hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte kalkerpapir - kjøpes i velassorterte bokhandlere - tegnesjapper. Funket veldig bra. Er selvsagt ikke beregnet på printere, men det gikk strålende det, altså.

Skrevet

Kommer litt an på rødfarven, men sølv eller hvit skrift kan bli riktig pent. Selv har vi rød konvolutt med sølvmonogram på, inni har vi hvitt ark med rød skrift.

Skrevet

Hallo !

Vi har rødt omslag med gull ark inni, hvor invitasjonene er skrevet med sort skrift. Utenpå har vi skrevet "invitasjon" med gullskrift og stemplet med gull hjerter. Disse er sendt ut og har fått mange positive tilbakemeldinger. Rødt og gull blir vår hovedfarge.

Nå holder jeg på med bordkortene i rødt og gull....

Skrevet

Vi printet på gjennomsiktig rispapir, med bølger i til og med, og det gikk helt fint. Brukte laserprinter og tynn skrift. Pass bare på at det ikke er blitt "tørre" felter i papiret. Det blir ikke pent. Vi måtte kaste noen på grunn av dette. Aner ikke hvorfor papiret blir slik.

Vi hadde mørkt grått kartongpapir, med pålimt rødt papir i rektangel 2-3 cm fra kanten i alle retninger. Oppå det røde limte vi en bon-bon av et dansende par i sølv, med danderte bittesmå bon-bon-hjerter rundt. Tror det var Notabene som førte disse.

Inni hadde vi risark med tegning og skrift.

Den beskrivelsen ble helt håpløs, men jeg skal få lagt ut bilder en dag. Det ble faktisk veldig stilig...selv om svigermor holdt på å dåne da vi sa vi skulle bruke koksgrått papir....

Lykke til!

Fru Nitha

Skrevet

Glemte å si at grunnen til at vi valgte å bruke koksgrått under det røde, var fordi det røde skinte gjennom rispapiret og ble nesten rosa sett fra innsiden...Det var ikke helt hva vi tenkte oss...

Fortsatt lykke til!

Fru Nitha

Skrevet

kan dere ikke legge ut bilder av invitasjonene da? Høres ut som dere er så flinke til og lage invitasjoner så det hadde vært veldig morsomt og sett de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...