Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Det siste året har jeg brukt semi-matte foundation fra Everyday Minerals noen ganger i uken. Den siste måneden har jeg brukt det omtrent hver dag. Nå har jeg plutselig flere flekker med eksem i fjeset. De er røde og såre og likner litt på noe jeg har hatt litt av før, men ikke så mye tidligere. Kan dette skyldes mineralsminken? Har dere hørt om dette før? Det er fryktelig kjedelig, for jeg er utrolig fornøyd med foundationen ellers.
mari4ever Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Det siste året har jeg brukt semi-matte foundation fra Everyday Minerals noen ganger i uken. Den siste måneden har jeg brukt det omtrent hver dag. Nå har jeg plutselig flere flekker med eksem i fjeset. De er røde og såre og likner litt på noe jeg har hatt litt av før, men ikke så mye tidligere. Kan dette skyldes mineralsminken? Har dere hørt om dette før? Det er fryktelig kjedelig, for jeg er utrolig fornøyd med foundationen ellers. fullt mulig. jeg fikk tørre flekker og store, røde kviser og mange små kviser og det er veldig dumt pga jeg har alltid hatt sjeldent kviser men med denne foundationen fikk jeg det, veldig synd ja
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Takk for svar! Da er jeg ikke den eneste. Det ser selvfølgelig mulig at det skyldes noe annet, men sannsynligvis er det da foundationen. Har du gått over til et annet merke eller har du helt sluttet med det? Noen andre som kan anbefale andre merker eller anbefale kremer som kanskje kan forhindre eksemen? Vet ikke om det er fordi huden tørkes ut eller hva det er, jeg. Søren altså.
Gjest tonto Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Takk for svar! Da er jeg ikke den eneste. Det ser selvfølgelig mulig at det skyldes noe annet, men sannsynligvis er det da foundationen. Har du gått over til et annet merke eller har du helt sluttet med det? Noen andre som kan anbefale andre merker eller anbefale kremer som kanskje kan forhindre eksemen? Vet ikke om det er fordi huden tørkes ut eller hva det er, jeg. Søren altså. Du kan gå over til i.d. sin mineralsminke. Den er supergod! Hvis jeg får en kvise så pleier jeg å ta et godt lag med foundation på den over natten til den forsvinner (og det gjør den ganske kjapt!)
Gjest tonto Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Ang eksem så brukte jeg en balsam for huden. Jeg kjøpte den på en butikk som bare selger natulige kroppsprodukter i Bergen. Du kan jo høre i butikker om de har noe slikt. Den virket kjapt. Naturlige produkter er egentlig det beste man kan gi kroppen syns no jeg:) Håper du finner en løsning!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Du kan gå over til i.d. sin mineralsminke. Den er supergod! Hvis jeg får en kvise så pleier jeg å ta et godt lag med foundation på den over natten til den forsvinner (og det gjør den ganske kjapt!) Men I.D. inneholder bismuth, og ettersom det virker som jeg har ganske ømfintlig hud, tror jeg at jeg kanskje kommer til å reagere på det. Vurderer for øyeblikket Tikei! Noen med erfaringer?
Rosenrød Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Jeg fikk småkviser av både id og everyday minerals.
Jade Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 (endret) ID inneholder vel alt som Everyday Minerals sin foundation inneholder og mere til. Så hvis du er allergisk mot en av EM sine ingredienser, så tåler du vel ikke ID sin heller? Jeg ville prøvd å droppe foundationen en stund og sett om det gav seg (uten å erstatte det med en annen). Kanskje teste foundationen et annet sted på kroppen daglig, og se om du reagerer der? Er du forresten flink å fjerne sminken -helt- før du legger deg? Endret 6. september 2009 av Jade
mari4ever Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Takk for svar! Da er jeg ikke den eneste. Det ser selvfølgelig mulig at det skyldes noe annet, men sannsynligvis er det da foundationen. Har du gått over til et annet merke eller har du helt sluttet med det? Noen andre som kan anbefale andre merker eller anbefale kremer som kanskje kan forhindre eksemen? Vet ikke om det er fordi huden tørkes ut eller hva det er, jeg. Søren altså. det kan også skyldes hudpleie, hvis du har byttet merke foreksempel. jeg har sluttet med everyday minerals og sluttet med foundationen i det hele tatt, og huden har blitt finere uten. ikke mer kviser og eksem;) forstår det er irriterende, ettersom det skal være den beste mineral makeupen:/ Det du kan bruke er Babor hudpleie. utrolig bra hudpleie! Hvilken hudtype har du? Går på hudpleie skole og aldri prøvd noe så bra før:) Jeg liker veldig godt serien som heter Perfeckt combination. den matter der den skal matte og er mest blank, samtidig gir godt med fukt til eventuelt tørre partier. Gjenoppretter balansen i huden med bambus og trollhassel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå