Gå til innhold

Brudekjole til min datter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest mann
Skrevet

Har akkurat fått den glade nyhet om at min dtter skal gifte seg i august 2010. Mamma'n hennes og jeg ikke har bodd sammen på 20 år og hun døde i februar i år.

Så nå sitter jeg her og lurer på hvor mye jeg må regne med å betale for en brudekjole.

Takket være en venninne fikk jeg vite om dette forum. Som mann hadde jeg aldri funnet disse sidene.

Hvor mye må jeg sånn ca regne med å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal den kjøpes ny, i salong i Norge; fra 5000,- og oppover. Oppover finnes det vel ingen grense. Har inntrykk av at de fleste i salongene ligger på rundt 8000,-

Gratulerer med de gode nyhetene! :)

Skrevet

jeg vil gå ut ifra en pris på 10000 - 15000,-

Skrevet
jeg vil gå ut ifra en pris på 10000 - 15000,-

:Nikke:

I allefall om du skal betale alt tilbehøret også (slør, underskjørt, undertøy, sko, veske)

Skrevet

Min kjole kostet 17 000 ny (kjøpte brukt for 5500), og de fleste kjolene jeg så på kostet 15 000 eller mer, hvis man skal ha slør, undertøy, kortsett, sko, smykker og kanksje tid hos syerske for å justere litt...da snakker vi fort 20 000 totalt.

Synes du selv skal sette en grense der du selv føler du har råd. Nå vet jeg ikke om din økonomiske situasjon, men jeg synes det er viktig at du ikke overgår ditt budsjett.

Det er hyggelig at du tenker på datteren din og at du vil betale kjole! Hun setter sikkert stor pris på det! :) Gratulerer med godnyheten!

Skrevet

Pappa betalte 18000,- for storesøsters og 1800,- for min, så det er vanskelig å gi noe fasitsvar på det.

Skrevet

Ville nok regnet med mellom 12 000 og 15 000 om hun skal ha fancy kjole med alt tilbehør. Er du heldig så finner hun en på eBay, men det er vel heller tvilsomt om pappa betaler ;)

Gjest Gjest mann
Skrevet

Takk alle sammen så langt.

Ja, det var litt av noen priser for en dag. Litt sjokkert jeg da. (Skal prøve å ikke få skrivefeil denne gangen.)

Er det dumt hvis jeg bare gir henne en sum penger, så får hun ordne etter beste evne selv. Kr 10000 kanskje?

Hun bor i Oslo, noen tips til hvor hun kanskje kan få drømmekjolen der?

Bør jeg tilby meg å være med? Dumt eller hyggelig?

Jeg bor 15 mil unna, så da må vi gjøre det en lørdag i så fall.

Obs: Går det an å leie da og hvor dyrt er det sånn ca?

Skrevet

Ja, man kan leie, men det er ofte like dyrt som å kjøpe for tiden

Vet ikke hva slags forhold dere har, om det er veldig tett er det sikkert kos at pappa er med, men vanligvis (ihvertfall i min krets) har bruden med seg forlover, god vennine, mamma eller en annen kvinne for å prøve.

I Oslo er det Agape og en brudesalong nær egertorget ihvertfall, sikkert mange flere også.

Og det er veldig mange som kjøper på ebay, jkdress, finn.no o.l i disse dager

Skrevet

Trur eg hadde satt eit tak, og vil ho ha ein enda dyrere så er det ingenting som stopper ho i å spytte i litt sjølv.

Skrevet

Hadde min pappa hatt lyst til å gi meg 10 000kr for at jeg skal kjøpe kjole og tilbehør for hadde jeg blitt evig taknemlig, uansett om kjolen hadde kosta 20 000. For jeg forventer ikke at han skal betale fordi jeg skal gifte meg.

Du kan jo gjerne tilby deg å være med, men personlig vil jeg ikke ha pappa med, det er bare forloveren min som skal få se kjolen før den store dagen :)

Gjest Gjest_vilde_*
Skrevet
Hadde min pappa hatt lyst til å gi meg 10 000kr for at jeg skal kjøpe kjole og tilbehør for hadde jeg blitt evig taknemlig, uansett om kjolen hadde kosta 20 000. For jeg forventer ikke at han skal betale fordi jeg skal gifte meg.

Helt enig med deg!

Jeg hadde aldri forventa at noen andre enn meg selv skulle betale for kjolen.

Når vi gifta oss så fikk vi en bryllupsgave på forskudd fra begge sider. Dette var 10 000kr pr. foreldrepar. Og da hadde vi 20 000kr som vi kunne velge å bruke slik vi ville det.

Nå er ikke jeg en brud som har samvittighet til å bruke 10 000kr på brudekjole, så vi brukte pengene på maten og lokalet. Jeg sparte meg opp 4000kr til min brudekjole og det var med alt tilbehøret. For helt ærlig, så trenger ikke alt å være nytt, det er et enormt bruktmarked med kjoler og tilbehør. Og en kjole som kun er brukt en dag kan omtrent ikke kalles "brukt"...

Så kjære pappa, gratulerer med datteren! Jeg håper du gir fordi du har lyst å bidra med bryllupet, og ikke føler du må gi henne masse penger for en kjole. Er jo tross alt ikke prisen på gaven du gir som teller, men at du viser at du vil være med å støtte din datter og fremtidige svigersønn!

Lykke til!

PS Tror ikke du trenger å bli med på kjoleprøving, dette gjør hun nok med forlover eller andre venninner. Men om hun vil ha deg med, så er det en artig opplevelse å gjøre sammen med pappa!

Skrevet

Jeg hadde gjerne hatt med meg pappaen min på brudekjoleshopping om han hadde levd. Da hadde han jo skullet følge meg opp kirkegulvet og fått se kjolen før alle andre uansett!

:rødme:

Gjest Gjest  mann
Skrevet

Takk så mye for alle svar.

Nå har jeg fått den informasjonen som jeg trengte.

Takk til dere alle og lykke til alle dere som skal gifte dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...