Gå til innhold

Hvor kynisk er ikke dette av henne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder fikk jeg besøk av en jente som jeg lenge har vært veldig forelsket i. Vi har aldri hatt noe forpliktende forhold, men de par siste årene har vi møttes med ujevne mellomrom og ligget med hverandre. Hun er veldig flott, og jeg har vært svært forelsket i henne hele tiden. Dessverre har ikke dette vært gjensidig, så forholdet har aldri utviklet seg noe i den retningen jeg ville slev om jeg innerst inne har håpt på det hele tiden.

Det siste halve året har vi av forkjellige årsaker bodd i forskjellige byer langt fra hverandre, og har derfor ikke kunne møtes så ofte som jeg kunne ønske. Likevel, for noen måneder siden, kom hun noe overraskende den lange veien kun for et langhelgbesøk til meg midt i en periode hvor hun var veldig travel. Det ble jeg selvfølgelig veldig glad for, og siden det virket som hun prioriterte høyt å treffe meg tenkte jeg ”this is it – kanskje det kan bli noe utav det likevel ?!”. Så jeg fylte leiligheten med roser, tok henne med på operaen, stort sett bar henne på gullstol hele tiden og fortalte henne at jeg elsket henne. Det ble det ingen respons på, selv om vi lå med hverandre ved et par anledninger i begynnelsen av langhelgen. Det var selvfølgelig bra å ligge med henne, og jeg synes vi hadde det hyggelig sammen til tross for manglende respons på kjærlighetserklæringene mine.

For noen uker siden fortalte hun meg at hun er sammen med en annen. Hun gir uttrykk for at hun er veldig forelsket i ham og at dette virkelig er mannen for henne. Naturligvis ble jeg skuffet, men jeg kunne ikke si noe på det i og med at vi aldri hadde noe forpliktende forhold. Og det var vel egentlig bare et spørsmål om tid siden hun ikke hadde noen følelser for meg (så vidt jeg vet) og siden hun er veldig attraktiv på alle måter. Hun har også brutt all kontakt med meg nå.

Nå i ettertid viser det seg at denne mannen hadde hun faktisk truffet på ferie før hun kom på besøk til meg, og at han av alle ting bor i samme by som meg. Og at hun hadde vært ute på date med ham mens hun var på besøk hos meg denne langhelgen (en kveld hun sa hun skulle ut og møte noen gamle studievenninner), og at de etter alle indikasjoner lå med hverandre bare et halvt døgn etter at hun lå med meg. Dette ble jeg veldig sjokkert over å få vite, og jeg har vanskeligheter med å tro at hun virkelig kunne være i stand til å gjøre noe slik. Både at hun hadde vært på date og at hun lå med ham den helgen hun var på besøk hos meg, i min leilighet, mens hun visste at jeg elsket henne.

Jeg tror at forholdet deres ikke hadde startet riktig ennå før hun kom på besøk hos meg og at hun hadde foreslått at de like gjerne kunne møtes når hun likevel var i byen. Det ville kanskje virke litt desperat og overinteressert av henne å komme hele den lange veien og så ta inn på hotell kun for å treffe ham for en date, derfor ville det være veldig elegant å kunne si at de like gjerne kunne møtes når hun likevel var her på besøk av en venn av henne. Med andre ord brukte hun meg for å kunne møte ham, og den egentlige motivasjonen hennes for å komme var ikke for å besøke meg, men for å treffe ham. Så hun hadde en skjult agenda hele tiden og hun har lurt meg trill rundt.

Jeg synes det er veldig respektløst ovenfor meg, og at hun har vært beregnende, skruppelløs og kynisk siden hun lenge har vært fullt klar over hva jeg følte for henne. Og at hun hadde sex med ham bare et halvt døgn etter at hun lå med meg synes jeg bare gjør henne uanstendig. Jeg blir så sint så sint på henne og forferdelig skuffet over å bli behandlet på denne måten

Jeg har tydeligvis vært alt for godtroende og blåøyd. Er en så skruppelløs oppførsel som hun har hatt her vanlig ? Vi er begge +/- 30 år. Siden jeg selv er veldig opprørt over dette har jeg dårlig evne til å kunne vurdere dette på en objektiv måte. Hvor kynisk er egentlig en slik oppførsel ? Kan man forvente å bli utnyttet slik ? Hvis man virkelig vil nå et mål er det kanskje bare menneskelig å være skruppelløs, men slik kynisk bruk av andre mennesker synes jeg går langt over grensen. Det er nesten slik at man får problemer med å stole på andre etter noe slikt. Jeg har i hvert fall aldri vært borti noe i nærheten av dette.

Jeg ville bli svært takknemlig for innspill slik at jeg kan få andres objektive vurdering av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd lignende ting som deg og forelskelsen gjør deg blind for alle de åpenbare tegnene som burde skremt en vekk.

Heldigvis kan jeg også fortelle at dette ikke er et typisk trekk for damer :), men noen er helt uten skrupler hva gjelder utnyttning og manipulering av kjærester/elskere/beilere etc.

Det jeg gjorde var å kutte all kontakt og si i fra at hun ikke lenger var velkommen hos meg... Så får man heller la alle kostnadene man har hatt være sunk kost og dra nytte av erfaringen :sukk:

Lykke til videre - og kast den kjerringa på skraphaugen ;)

Skrevet

Kynisk? Joda.

Men først og fremst ei jævla tøs.

Skrevet

Jeg traff en gang to menn som bodde i nesten samme bygd. Da den andre fikk vite det syntes han jeg kunne ha kommet direkte til han fra den første. Det syntes jeg nok ble litt for kort avstand så jeg ventet ihvertfall til neste helg. Selv om jeg da måtte betale dobbelt opp med reise.

Skrevet

Legger inn et innlegg her slik at innlegget mitt kommer på topp.

Flere synspunkter på dette ? Ville være veldig bra

Skrevet

Ikke noe særlig bra gjort av henne nei. Virker som ei umonden jente. Ville ignorert henne om hun hadde prøvd å ta noe videre kontakt. Så kommer du over henne og videre i livet.

Gjest Gjest_kattepus_*
Skrevet

For det første: for ei dame! Du beskriver henne som svært attraktiv og omgjengelig, og det er kanskje her det ligger. Noen (heldigvis ikke flertallet) av heite damer utnytter dette på det groveste for å få vilja si.

Jeg har for eksempel ei veldig pen og grei venninne som aldri gjør noe selv, da hun har funnet et tonefall og et blikk som gjør at ALLE automatisk vil gjøre det hun spør om ("du.... hadde du orka å gå en tur på butikken for meg..?")

og da jeg gjennomskua teknikken hennes mista vi nesten kontakten totalt. Jeg orka ikke manipuleringa hennes, uansett hvor grei hun i utgangspunktet er.

Og det samme gjelder nok din situasjon. Dama er jo spenna gæren! Vedder på at dette ikke er første gang hun har utnytta deg for å oppnå noe i sin favør..

Og selv om du digger henne og er forelska, så tror jeg aldri hun kommer til å gjengjelde dine følelser - fordi hun ser på deg som et middel og ikke et mål..

Hvis jeg var deg ville jeg gitt henne en skyllebøtte. Konfrontert henne med hele greia, lagt fram følelsene dine og sagt at du ikke kommer til å finne deg i dette mer.

Eller så kan du vel bare fortsette å spille likeglad for å værtfall få pult henne en gang i blandt når hun skal på besøk til elskerne sine...

hehe.

Skrevet

:hakeslepp:

Jeg ville holdt meg langt unna henne, tro meg- når det ikke funker med han nye mannen vil hun prøve å smigre seg inn på deg igjen, og da må du holde deg sterk. Hun er IKKE BRA for deg..skjønner du?

Ja hun har brukt deg, og det uten skrupler. Fy F....

Har ikke noe fornuftig å si egentlig,annet enn at jeg er sjokkert over hva folk får seg til å gjøre.

Skrevet

Finnes verre kjerringer som utnytter ens oppmerksomhet til å mate egoet, hvis man er blåøyd så eier de faktisk deg og tar det så langt som det er mulig. Lærdommen er vel at det er greit å se skyggesiden av realiteten, og at man ikke menger seg med energi-vampyrer eller Succubus'r for den slags skyld.

Skrevet (endret)
For noen måneder fikk jeg besøk av en jente som jeg lenge har vært veldig forelsket i. Vi har aldri hatt noe forpliktende forhold, men de par siste årene har vi møttes med ujevne mellomrom og ligget med hverandre. Hun er veldig flott, og jeg har vært svært forelsket i henne hele tiden. Dessverre har ikke dette vært gjensidig, så forholdet har aldri utviklet seg noe i den retningen jeg ville slev om jeg innerst inne har håpt på det hele tiden.

Det siste halve året har vi av forkjellige årsaker bodd i forskjellige byer langt fra hverandre, og har derfor ikke kunne møtes så ofte som jeg kunne ønske. Likevel, for noen måneder siden, kom hun noe overraskende den lange veien kun for et langhelgbesøk til meg midt i en periode hvor hun var veldig travel. Det ble jeg selvfølgelig veldig glad for, og siden det virket som hun prioriterte høyt å treffe meg tenkte jeg ”this is it – kanskje det kan bli noe utav det likevel ?!”. Så jeg fylte leiligheten med roser, tok henne med på operaen, stort sett bar henne på gullstol hele tiden og fortalte henne at jeg elsket henne. Det ble det ingen respons på, selv om vi lå med hverandre ved et par anledninger i begynnelsen av langhelgen. Det var selvfølgelig bra å ligge med henne, og jeg synes vi hadde det hyggelig sammen til tross for manglende respons på kjærlighetserklæringene mine.

For noen uker siden fortalte hun meg at hun er sammen med en annen. Hun gir uttrykk for at hun er veldig forelsket i ham og at dette virkelig er mannen for henne. Naturligvis ble jeg skuffet, men jeg kunne ikke si noe på det i og med at vi aldri hadde noe forpliktende forhold. Og det var vel egentlig bare et spørsmål om tid siden hun ikke hadde noen følelser for meg (så vidt jeg vet) og siden hun er veldig attraktiv på alle måter. Hun har også brutt all kontakt med meg nå.

Nå i ettertid viser det seg at denne mannen hadde hun faktisk truffet på ferie før hun kom på besøk til meg, og at han av alle ting bor i samme by som meg. Og at hun hadde vært ute på date med ham mens hun var på besøk hos meg denne langhelgen (en kveld hun sa hun skulle ut og møte noen gamle studievenninner), og at de etter alle indikasjoner lå med hverandre bare et halvt døgn etter at hun lå med meg. Dette ble jeg veldig sjokkert over å få vite, og jeg har vanskeligheter med å tro at hun virkelig kunne være i stand til å gjøre noe slik. Både at hun hadde vært på date og at hun lå med ham den helgen hun var på besøk hos meg, i min leilighet, mens hun visste at jeg elsket henne.

Jeg tror at forholdet deres ikke hadde startet riktig ennå før hun kom på besøk hos meg og at hun hadde foreslått at de like gjerne kunne møtes når hun likevel var i byen. Det ville kanskje virke litt desperat og overinteressert av henne å komme hele den lange veien og så ta inn på hotell kun for å treffe ham for en date, derfor ville det være veldig elegant å kunne si at de like gjerne kunne møtes når hun likevel var her på besøk av en venn av henne. Med andre ord brukte hun meg for å kunne møte ham, og den egentlige motivasjonen hennes for å komme var ikke for å besøke meg, men for å treffe ham. Så hun hadde en skjult agenda hele tiden og hun har lurt meg trill rundt.

Jeg synes det er veldig respektløst ovenfor meg, og at hun har vært beregnende, skruppelløs og kynisk siden hun lenge har vært fullt klar over hva jeg følte for henne. Og at hun hadde sex med ham bare et halvt døgn etter at hun lå med meg synes jeg bare gjør henne uanstendig. Jeg blir så sint så sint på henne og forferdelig skuffet over å bli behandlet på denne måten

Jeg har tydeligvis vært alt for godtroende og blåøyd. Er en så skruppelløs oppførsel som hun har hatt her vanlig ? Vi er begge +/- 30 år. Siden jeg selv er veldig opprørt over dette har jeg dårlig evne til å kunne vurdere dette på en objektiv måte. Hvor kynisk er egentlig en slik oppførsel ? Kan man forvente å bli utnyttet slik ? Hvis man virkelig vil nå et mål er det kanskje bare menneskelig å være skruppelløs, men slik kynisk bruk av andre mennesker synes jeg går langt over grensen. Det er nesten slik at man får problemer med å stole på andre etter noe slikt. Jeg har i hvert fall aldri vært borti noe i nærheten av dette.

Jeg ville bli svært takknemlig for innspill slik at jeg kan få andres objektive vurdering av dette.

Alt i alt bør du nok prise deg lykkelig over at det ikke ble noe seriøst med denne dama. Typisk dame som hadde vært utro, såret deg massivt etter et par tre år, eller født 2 unger - som du trodde var dine - som tilhørte tilfeldige menn.

Noen mennesker er bare svin, sånn er det bare. Får bare håpe at man klarer å unngå de, noe som ikke alltids er så lett. Hadde testet meg for alt av kjønnssykdommer om du hadde ubeskyttet sex med en sånn dame! :spy:

Endret av kristian82
Skrevet

Jeg opplevde noe nesten helt identisk... jeg datet ei jeg likte veldig godt. Hun bodde i en annen by, og etterhvert som vi sågodt som var sammen begynte jeg å overnatte hos henne en hel helg av gangen. Det var kjempeflott!

Vi begynte på swing-kurs sammen, og det var utrolig bra. Jeg hadde fortalt henne at jeg likte henne svært godt, og det var gjengjeldt. En fredag, da vi skulle møtes utenfor swing-kurset dukket hun opp 10 minutter for sent. Jeg reagerte ikke noe særlig, men spurte henne om dette i pausen. Hun såg svært rar ut, og da jeg sa jeg merket det var noe, fortalte hun at hun hadde ligget med en mann siden sist jeg var hos henne.

Sjokkert og såret som jeg var spurte jeg når. Enda mer sjokkerende var det å få vite at hun hadde vært hos han kvelden før. Det var en mann hun hadde likt for 5-6 år siden og som hun nesten ikke hadde kontakt med lengre. Plutselig hadde hun fått en melding fra han om at det hadde blitt slutt mellom han og dama, og han trengte noen å snakke med. Hun hadde dratt bort til han og "det ene førte til det andre" (Hater når damer sier dette! Du vil det, eller så vil du ikke!).

Det som var mest sjokkerende var at hun hadde ringt meg fra han, etter de hadde ligget sammen, og fortalt meg at hun var glad i meg. Og enda verre: Da jeg spurte hvordan dette hang sammen med at hun hadde kommet for sent så viste det seg at hun nettopp hadde kommet fra han. Klokken var 7 på kvelden, så 1+1 betydde at hun hadde blitt der neste dag også. Og mistankene mine stemte: De hadde ligget sammen igjen bare 1 time før hun møtte meg. Hun hadde ikke dusjet eller skiftet siden dagen før og hun var rett og slett SKITTEN for meg. Ødelagt. Omtrent som å kjøpe en flott ny genser, for så å finne ut at den er smurt med bæsj på innsiden. Ikke noe man vil ha på seg med andre ord.

Hun hadde ikke tenkt å fortelle meg dette, da hun var redd for at det skulle "ødelegge for det som begynte å bli mellom oss". Hun forklarte det som det var at hun hadde likt han før, og at hun var nyskjerrig på hvordan det hadde vært. Jeg hadde en viss forståelse for dette, og for meg var hun fremdeles skitten. Jeg greide ikke å ta på henne. Hun fikk seg ikke noe mer fra meg den helgen for å si det sånn! Ble brått slutt på swing-kurset også, og det tok måneder før jeg greide å møte henne igjen...

Konklusjonen på denne historien er vel egentlig at enkelte kvinner har etiske og moralske feil når det kommer til menn... Alt kan forklares overfor seg selv og andre med "at det bare skjedde" eller "det ene førte til det andre". Personlig tror jeg de er utrolig usikre og lyver mer til seg selv enn de rekker å lyve for deg om de så dedikerte hele dagen på det.

Lykke til med å finne noen andre ;)

Skrevet
Konklusjonen på denne historien er vel egentlig at enkelte kvinner har etiske og moralske feil når det kommer til menn... Alt kan forklares overfor seg selv og andre med "at det bare skjedde" eller "det ene førte til det andre". Personlig tror jeg de er utrolig usikre og lyver mer til seg selv enn de rekker å lyve for deg om de så dedikerte hele dagen på det.

Lykke til med å finne noen andre ;)

:opplyser: Bra sagt!

Tror også en del av de rett og slett er dumme og lite oppegående. Like grunne som en tom colaflaske, så sånn sett slipper de kanskje å lyve og forklare ting overfor seg selv, da de reelt sett ikke skjønner at de gjør noe galt. Samme som karen som stinker svette og som alle skyr på arbeidsplassen, men denne karen tror han er en kombinasjon av brad pitt og mark walberg og ser på seg selv som en utrolig attraktiv og oppegående mann.

En annen ting er at kvinner - tør å påsta i ende større grad enn menn - BYTTER SEG OPPOVER! Per er ok som kjæreste, men når Frank kommer - kjekkere, mer spennende, bedre jobb, så blir Per dumpet, og Frank blir igjen dumpet når THomas kommer. osv osv osv. :spy:

Skrevet

Å være 30+ og å oppføre seg sånn er jo direkte umodent og lite attraktivt. Finn deg noe bedre.

Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Ja, hun har vært kynisk. Nei, det er ikke vanlig.

Skrevet

Ikke fortsett å ligge med en du er forelska i hvis h*n ikke gjengjelder dine følelser, eller har gitt klart uttrykk for at h*n vil satse på dere to selv uten forelskelse!

Jeg er enig i at hun blandet kortene litt for mye ved å ha seg med dere begge på samme turen. Og at å ljuge om hvor hun var den kvelden var stygt.

Men jeg har inntrykk av at hun egentlig aldri forespeilet at dere skulle bli sammen, at det bare var ditt ønske hele tiden?

Hun skulle selvfølgelig vært snill og holdt seg unna for å ta hensyn. Men du kunne også holdt deg unna henne for å skåne deg selv, hvis hun allerede hadde sagt at dere ikke ville bli sammen.

Hold deg unna nå! Bedre sent enn aldri :jepp:

Skrevet

Jeg må også få si at nummer en, for din egen skyld, ikke ligg med noen du er forelsket i som du mer eller mindre VET at ikke gjengjelder dine følelser!!!

Det å fortsette å ha sex, når begge vet at du vil mer men begge vet også at hun ikke vil mer, gjør vel egentlig at dere begge aksepterer å ha sex uten at det fører til noe mer, og begge velger at å utnytte deg og ha sex, er noe du velger å være med på.

Selvfølgelig burde hun latt være!! Jeg synes man skal være sykt forsiktig med å ha ett elskerforhold til en man vet vil noe mer, for da VET man jo at man kommer til å såre vedkommende. Men det er ikke bare ens feil, det er to som er med på dette.

og DERSOM jeg hadde ett elskerforhold til en, der begge visste at en var interessert og en ikke, og jeg kom på besøk der huset var fyllt med roser, gullstol og "jeg elsker deg"... så hadde jeg virkelig ikke taklet det!! Jeg hadde freake helt og funnet på noe annet den helga en å være sammen med denne jeg trodde visste hvor landet lå. Ikke fordi det er "din skyld", men fordi det hadde blitt for mye rett og slett. (selv om jeg HADDE vært interessert, men ikke i noe forhold, så hadde det fremdeles skremt livskiten av meg om fyren fyllte huset med roser og sa han ELSKET meg!! Det ville vært for mye selv ved interesse, for meg.)

men ja, hun har brukt deg!! og hun har oppført seg ufint!! Og at hun ikke engang stopper deg når du gjør alt du gjorde den helga, men lar deg tømme din kjærlighet over henne og ha sex sammen, for SÅ å dra på date og ha sex med en annen, under løgnen at hun skulle møte gamle venner.... virkelig ikke fint gjort!!

så ja, hun har oppført seg skikkelig dritt!

Men, lær av det og ikke finn deg i noe sex med noen du har lyst på mer med, når det ikke er gjensidig. Du ødelegger bare for deg selv.

Skrevet

Herregud mennesker slutter aldri å sjokkere meg.

Du skal (som så mange andre har sagt her i spalten) prise deg lykkelig over at det ikke ble deg og henne. Hvor er moralen hennes????! Jeg kjenner jeg blir rett og slett kvalm over at mennesker kan få seg til å gjøre sånn mot noen.

Nei uff, finn deg en søt, sjarmerendes og gøyal jente!

Det fortjener du!

Skrevet

Det er et slags maktspill. Du viser henne at du vil slikke skosålene hennes, og hun tar i mot. Hadde du ikke vært villig til å innta den rollen overfor henne, hadde hun heller ikke brukt deg. Du virker underdanig, og da er det vanskelig for henne å respektere deg. Selvfølgelig er hun moralsk forkvaklet, men hadde du ikke tilbedt henne så mye, tror jeg du tidligere hadde vært i stand til å se henne som hun er.

Skrevet
men ja, hun har brukt deg!! og hun har oppført seg ufint!! Og at hun ikke engang stopper deg når du gjør alt du gjorde den helga, men lar deg tømme din kjærlighet over henne og ha sex sammen, for SÅ å dra på date og ha sex med en annen, under løgnen at hun skulle møte gamle venner.... virkelig ikke fint gjort!!

så ja, hun har oppført seg skikkelig dritt!

Men, lær av det og ikke finn deg i noe sex med noen du har lyst på mer med, når det ikke er gjensidig. Du ødelegger bare for deg selv.

Enig.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva er egentlig problemet her? :klø:

dette er slik verden fungerer. Det er den sterkeste sin rett, og skarpe albuer gjelder. Bare fordi hun er søt, omgjengelig så betyr ikke det at hun er godhjertet.

Du har vert urimelig naiv og latt deg utnytte. For å unngå flereslike episoder anbefaler jeg deg å slutte å bruke tid på jenter du forelsker deg i. Kjærlighet gjør deg blind for alle hennes feil, mangler og uredelige handlinger. Hvorfor utsette deg bevisst for den situasjonen? Nei, da er det bedre å kun ha relasjoner til kvinner som DU kontrollerer :)

Husk at de flestemennesker ville gjort akkurat det samme som henne om de hadde fått sjangsen til det. Menneskets natur er egoistisk. Husk det, og tilpass deg etter det. Da vil du unngå å bli såret i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...