Miew Skrevet 10. august 2003 #1 Del Skrevet 10. august 2003 Hvilket pronomen bruker du/din kjære om din familie/hans/hennes familie når du/dere snakker med din kjære om den, om hendelser som skjer mens dere er sammen ? Er det normalt å referere til sin egen familie, som man har flyttet vekk fra, med et "vi" ? Jeg bruker "vi" om oss to, og "de" om andre familiemedlemmer i flertall. Er ikke "vi" dere to som et par når dere er sammen, og svigerfamilie(begge veier) "de"(eller kalle dem ved navn, osv) ? Det kan lett oppstå misforståelser ved å bruke vi-pronomenet feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 10. august 2003 #2 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg bruker vi på samme måte som du gjør, det gjør også mannen min. Nå har ikke jeg så sterk familiefølelse med resten av familien min, fordi skilsmisser og intriger har lagt en demper på familieidyllen . Men jeg synes det ikke er rart om par som ikke har vært sammen lenge og som har et nært forhold til sin opprinnelige familie bruker pronomenene på en annen måte enn jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå