Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Så du synes det er mer rimelig at han skal betale for å gi bort noe?
Gjest *Mim* Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Hvem skal betale portoen da, synes du? Skal han betale for å bli kvitt en gammel pc?
Alison Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Det er da en selvfølge at du skal dekke portoen hvis du vil ha den tilsendt. Vil du spare disse pengene er det jo bare å hente pc`n personlig hos giveren.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Jeg har akkurat gitt bort en gammel Compaq laptop via finn.no og herregud så mange fjerne folk som svarte på den annonsen. Jeg fikk godt over 50 svar i løpet av fire timer, og de tre første jeg kontaktet var ikke interessert i å betale for å få den tilsendt og de hadde ikke mulighet til å hente den hos meg. Fjerdemann var heldigvis bosatt i samme by som meg, og kom og hentet den selv i kveld. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at jeg er interessert i å bruke 150 kr på å sende "søpla" mi til dem... Grunnen til at jeg ga den bort isteden for å kaste den er at det er en brukbar laptop, men den er fra 2001 og har et gammelt operativsystem, defekt CD-ROM og modem, ikke trådløst internett og er generelt utdatert, men noen med behov for en helt basic PC til teksbehandlig og andre enkle ting kan ha masse glede av den. Han som fikk den skulle gi den til sønnen på 7 år, så han kunne herje rundt på den.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans. Skuller han bbrukt penger på å gi deg en pc da..?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans. Dummeste jeg har hørt. Selvfølgelig må du betale for porto. Som de andre sier her, han skal da ikke måtte ha utgifter på å gi bort noe til deg. Det er da ikke du som gjør ham en tjeneste. Makan, for en tankegang!
Miko Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Helt enig med de andre - selvfølgelig skal ikke giveren betale for portoen. Det er helt vanlig at kjøperen/mottakeren betaler for porto enten varen er gratis eller ei, men er den gratis blir det i hvert fall helt merkelig hvis den som gir bort skal betale.
Sia444 Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 Hvis du vil har noe gratis er det en fordel om du finner noe på Finn.no i din egen by. Jeg ville aldri gått med på å sende kjøleskapet jeg gav bort for noen uker siden til Larvik for egne penger. Det er snakk om å gjøre noen en tjeneste og ett sted må grensa gå for hvor behjelpelige folk skal være.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #11 Skrevet 6. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans. Jeg syns du er en rimelig dustete gniten nordmann som ikke eier fornuftig sans. Selvsagt betaler DU porto på noe DU får GRATIS! herregud skulle jo bare mangle.
Michelin Skrevet 6. september 2009 #12 Skrevet 6. september 2009 Hvem vil dessuten ha en gammel pc, sikkert en grunn til at den gis bort....
Gjest Gjest_Irene_* Skrevet 6. september 2009 #13 Skrevet 6. september 2009 Hvem vil dessuten ha en gammel pc, sikkert en grunn til at den gis bort.... Ja, og grunnen pleier å være at pc'n er gammel
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 Han tar ikke betalt for en ting, han tjener jo ingenting på at du betaler portoen... Det er sånne som deg som gjør at mange synes det er noe herk å annonsere tingene sine. Jeg har selv gitt bort gamle hvitevarer mot at de ble hentet, vi bor i 4. etasje uten heis... :-P
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Jeg har gitt bort en del på finn.no Hadde de ikke hentet selv så hadde det bare blitt kastet. Det er nok trøbbel med å være hjemme til visse klokkeslett for at folk skal hente samt at jeg har gjort en del avtaler, vært hjemme og folk har ikke giddet å komme. Ei heller gitt beskjed. Kun en gang har jeg kjørt en gjenstand til vedkommende som fikk den. Dette var innom samme by, ingen omvei for meg og jeg ville bli kvitt akkurat denne tingen kjapt samt at vedkommende ikke hadde bil.
Gjest Techsas Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Haha, ja det var en fjern tanke fra TS. Jeg tar av og til 300,- i porto/pakking når jeg _selger_ en pc. Det koster faktisk 224,- å sende en stasjonær pc med mindre du stapper en heliumballong inni den før pakking. Vanskelig å få en stasjonær pc pakket under 10 kg hvis kabinettet ikke er laget av makrellboks-blikk. Snakker selvfølgelig om forsvarlig pakking til beste for begge. Techsas
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 Haha, ja det var en fjern tanke fra TS. Jeg tar av og til 300,- i porto/pakking når jeg _selger_ en pc. Det koster faktisk 224,- å sende en stasjonær pc med mindre du stapper en heliumballong inni den før pakking. Vanskelig å få en stasjonær pc pakket under 10 kg hvis kabinettet ikke er laget av makrellboks-blikk. Snakker selvfølgelig om forsvarlig pakking til beste for begge. Techsas Absolutt en digresjon, men tror du at pakken ikke vil veie noe hvis du hiver alt i en heliumsballong? *fnis*
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans. Er du helt god eller? mener du virkelg at folk skal ha utgifter for å gi deg noe? DU var jo tydeligvis intr. i pc,men det passer deg ikke å betale for portoen. Enkelte har ingen oppdragelse eller grenser. Jeg selv har en mobil, en pc, en barneseng, en digital kjøkkenvekt, 5 "nye" klesplagg (dyre i innkjøp) en muskelstimulator som jeg skal gi vekk. Nå skal jeg annonsere dette i et annet forum. Jeg gir det vekk, da jeg syns det er for ille å kaste det på dynga. Om det melder seg fem ulike personer til dette,så blir det veldig dyrt for meg å sende dette. Ja, de kan jo ta buss eller tog tl meg da......spørs hvor du bor.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 Jeg svarte på en annonse på finn.no der noen ønsket å gi bort en gammel bærbar PC. Jeg fikk svar tilbake at jeg kunne få den, og enten kunne jeg hente hos giveren eller han kunne sende den til meg i posten. Sending måtte eventuelt jeg dekke kostnadene for, da måtte jeg sette inn 145 kr på kontoen hans. Er det virkelig lov til å ta betalt for noe som helst når man annonserer at man gir bort en ting?? Jeg takket pent nei, er ikke interessert i å betale for den gamle PCen hans. Selv n¨r du går i butiken og kjøper ny,så er det DU som betaler for portoen. Er inne i prisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå