Gjest Antikysser Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Jeg er en av dem som misliker at det stadig blir vanligere å klemme hverandre blant vanlige venner og bekjente. For meg blir det for påtrengende, jeg ønsker ikke å klemme alle jeg kjenner. Det er forbeholdt de aller nærmeste. Men nå registrerer jeg at det har dukket opp en enda mer påtrengende trend blant noen av mine venner: De kysser hverandre på kinnet. Jeg har så langt klart å sno meg unna, men skal ærlig innrømme at jeg hadde funnet det utrolig ubehagelig å skulle bli kysset av venninner selv om det "bare" var på kinnet. Kyssing ønsker jeg å forbeholde til KUN partneren, og ingen andre. Er det jeg som er utrolig sær her? Ser jo at jeg er på vikende front med klemmingen, den er det klin(!) umulig å komme seg unna lenger. Vil det gå samme veien med kyssing? Og hva blir da det neste? Er det vanlig med kyssing på kinn i din vennegjeng, og hva synes du isåfall om det? 2
Gjest *Mim* Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Det er ikke naturlig for meg, ser på det som litt wannabe-kontinentalt.
Nuith Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Her jeg bor (i utlandet ) kysser alle hverandre på kinnene når de møtes, og dersom det er to venner av motsatt kjønn kan de godt finne på å kysse hverandre på munnen også. Jeg liker det absolutt ikke (og kysser noen jeg ikke er kjæreste med meg på munnen, så slår jeg!), og var ikke videre begeistret for hilse-klemmer da jeg bodde i Norge heller.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg synes det er _så_ koselig å klemme! Ikke hvem som helst, men å gi venner og slektninger en klem når jeg møter dem ser jeg på som naturlig og hyggelig. I min familie er det helt vanlig å gi hverandre en god klem ved hei og hadet. Men jeg respekterer det hvis noen sier at de ikke er så glad i å klemme. Så det er bare å si det som det er, og det er nok bedre enn at folk tror det er personlig at du ikke vil klemme dem... Kyssing på kinnet ser jeg på som risikosport, det er så fort gjort at man treffer leppene istedet... Særlig vanskelig synes jeg det er med en bifil dame jeg kjenner fra Sør-Europa... Hehe. 1
Gjest Antikysser Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Så det er bare å si det som det er, og det er nok bedre enn at folk tror det er personlig at du ikke vil klemme dem... Det er ikke alle det hjelper med... flere som vet at jeg ikke liker klemming, men som tydeligvis tror at jeg innerst inne liker det uansett. Så da blir det sånn åjoo, nå skallll du ha en klemmm
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Jeg klemmer ikke alle jeg kjenner, og jeg kysser dem iallefall ikke på kinnet. Mine beste venner og kompiser klemmer jeg glatt, og om f.eks venninna mi har stilt opp, vært kjempesnill etc så kan jeg gi henne en stor klem og gi henne et stort smask på kinnet. Men dette er kun når det er noe ekstra. Har også blitt kysset på kinnet av kompiser, ser ikke noe problem i det. Men om det skulle ha blitt en hverdagslig hilsen hadde jeg nok ikke vært en fan.
Gjest gul3 Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Jeg er en av dem som misliker at det stadig blir vanligere å klemme hverandre blant vanlige venner og bekjente. For meg blir det for påtrengende, jeg ønsker ikke å klemme alle jeg kjenner. Det er forbeholdt de aller nærmeste. Men nå registrerer jeg at det har dukket opp en enda mer påtrengende trend blant noen av mine venner: De kysser hverandre på kinnet. Jeg har så langt klart å sno meg unna, men skal ærlig innrømme at jeg hadde funnet det utrolig ubehagelig å skulle bli kysset av venninner selv om det "bare" var på kinnet. Kyssing ønsker jeg å forbeholde til KUN partneren, og ingen andre. Er det jeg som er utrolig sær her? Ser jo at jeg er på vikende front med klemmingen, den er det klin(!) umulig å komme seg unna lenger. Vil det gå samme veien med kyssing? Og hva blir da det neste? Er det vanlig med kyssing på kinn i din vennegjeng, og hva synes du isåfall om det? Klemming er greit nok bare det er folk eg kjenner godt nok, eller det er familie. Kyssing på kinnet liker eg ikkje, vil bare ha det fra gubben min. Hadde noen andre prøvd kysse meg på kinnet hadde de mest sannsynlig fått ein hånd i fjeset og blitt dytta vekk (og om de hadde kyssa meg og liksom "bomma" så hadde hånda vært knytta og den hadde komt susende). Merker det er veldig "in" ja, ser bilder på facebook i hytt og pine der jenter går å susse hverandre på kinnet, klemmer og koser og susser på munnen (men nei, bifile eller lesbiske er de jo ikkje, herregud lizm likevel er de glad i å ha truten sin på andre sine truter). Er ein grunn til at eg velger å ikkje ha noen jentete-jentevenner.
Gjest Purple Haze Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Jeg er ikke så veldig glad i å klemme andre i tide og utide. Syns det er unaturlig å klemme folk jeg ikke har et veldig nært forhold til. Klemmer mye på ungene mine og kjæresten, og kan klemme gode venninner i blant. (Virtuelle klemmer syns jeg blir noe helt annet, det symboliserer at man bryr seg) Kyssing på kinnet er helt unaturlig for meg, det gjør jeg kun på kjæresten.
Gjest Elfrida Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 Selv i de landene man gjør det som en vanlig hilsen er det vanligvis bare luftkyss med litt kysselyd liksom, ikke noe våte smellkyss på kinnet akkurat.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 Pleier å klemme mine nærmeste venninner. Eneste jeg kysser på kinnet er eksen - han kysser meg på kinnet også.
MissStiles Skrevet 6. september 2009 #12 Skrevet 6. september 2009 Jeg klemmer de jeg føler at det er naturlig å gi en klem. Ellers gjør jeg det ikke. Kyssing på kinnet gjør jeg ikke.
Gjest Lucia Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 Jeg har ikke noe problem med klemming og kyssing, det jeg ikke liker er å ikke vite hva man skal gjøre i en bestemt situasjon. Det kan ofte bli pinlig. Spesielt hadde jeg problemer med å skjønne hva som var forventet da jeg bodde i Frankrike. Der er det utrolig mange sosiale spilleregler som man bør vite om. Det er utrolig morsomt at de noen ganger sier "un" "deux" eller "trois" lavt i øret til hverandre idét de kysser for å unngår forvirring! ha ha!
Gjest *smak* Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 Jeg kysser gjerne samboeren på kinnet og gir han en klem.. I dag f.eks ga jeg han en stor klem og ønsket han en FANTASTISK dag på jobben og et lite nuss..Da ble begge glade og fikk mer energi til å ta fatt på dagen...(liten avsporing, men..) Familie gir jeg gjerne en klem om de skal reise på ferie eller når det er lenge siden jeg har sett dem eller rett og slett når jeg får lyst fordi jeg er glad i dem. Jeg kysser aldri familien på kinnet... Det hadde føltes unaturlig synes jeg.. Vi har jo ikke tradisjoner for sånn i Norge heller, som i Russland og Nederland hvor de kysser hverandre tre ganger når de hilser på hverandre...
Shinana Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 I vår omgangskrets er det helt vanlig å klemme hverandre, og gjerne et lite nuss også til de aller nærmeste. Vi er begge vant med dette hjemmefra så det faller helt naturlig. Erfaringene mine fra utlandet er at de kyssene stort sett er "luftkyss", og ikke direkte på huden. Har vært borti dem som gir en klem "med någgo attåt", og da er det kjapt et kne i skrittet fra meg! Ja, det har skjedd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå