tønsbergtulla Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Så sitter jeg her da...alene...igjen... unga er lagt og mannen har sovna på sofaen. Den siste tiden har jeg begynt å kjenne at jeg savner å ha venner/venninner. Jeg har ingen som bor i nærheten. Ingen som står meg så nær at jeg føler jeg kan be om råd når jeg trenger det eller fortelle om noe fint som har hendt meg. Ingen som bare stikker innom for å dele en kopp te. Savner rett og slett noen flere å dele hverdagen med. De siste 10 årene har jeg kun fokusert på mann, barn og familieliv, og latt de få vennene jeg hadde forsvinne mer eller mindre ut av livet mitt. Hvordan kan jeg finne tilbake til dem? Hvordan kan jeg finne meg nye venner på mitt nye hjemsted, når det ikke finnes verken mye tid eller penger til å gå ut, treffe folk eller finne på noe annet enn som har med familien min å gjøre? Det er ikke det at jeg ikke trives med å være sammen med familien min, men jeg savner input fra andre for å berike livet mitt ytterligere. Jeg innser at jeg ville vel blitt både en bedre kone og mor, dersom jeg var mer fornøyd med og glad i både meg selv og livet mitt? Noen andre småbarnsmødre som har som har tanker om temaet?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Facebook! Der har jeg funnet igjen nesten nesten nesten alle mine gamle venninner Ellers må du fram med tlfkatalogen og ringe.
Gjest Hasselnøtt i.i. Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Hvordan kan jeg finne meg nye venner på mitt nye hjemsted, når det ikke finnes verken mye tid eller penger til å gå ut, treffe folk eller finne på noe annet enn som har med familien min å gjøre? Hvordan skal du kunne få/beholde venner om du ikke har tid til "annet enn som har med familien å gjøre"? Du sier helt tydelig at du ikke har tid til venner.. Ellers er jeg enig i at facebook er flott til å finne igjen gamle venner. Nye venner krever litt mer å få kontakt med. Iallefall mer tid. Hva med å ta med familien på turisttforeningens familieturer? Da kan du lete etter nye venner mens du har kvalitetstid med familien din. Mange småbarnsmødre der og sikkert lett å komme i kontakt med andre.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg har fått gode venninner via ungene mine. Jeg har alltid tatt meg tid til å slå av en prat når jeg hentet ungene i barnehagen. Jeg har invitert barn hjem, bl.a. til overnatting. Det gjør også sitt til at jeg får mer kontakt med foreldre. Jeg har invitert barn og foreldre på tur. Jeg har deltatt aktivt i skolehverdagen. Hva med å skaffe deg en hobby som må skje utenfor hjemmet? Skaff deg en turvenn. Du finner de på nett eller en liten annonse i lokalavisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå