Gjest Gjest_mor_* Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Barnefar har pleid å være påpasselig med å betale bidrag. Men nå er det ikke kommet inn noe bidrag på to måneder. Har lest på nett at: "Blir bidraget ikke betalt ved forfall, plikter du senest innen 8 dager å underrette Innkrevingssentralen om grunnen til dette". Betyr dette at bidragsyter ikke får purring fra innkrevingsentralen? Eller får han purring, slik at jeg bare må vente og se om pengene kommer inn. Hvis ikke: Hva gjør jeg? Synes det er flaut å ringe til barnefar og be om bidrag, for det har jeg aldri gjort før. Men vi trenger pengene for å få det til å gå rundt. Spesielt nå, for barnet behøver skoleklær osv. Blir glad for svar fra noen som vet hvordan dette fungerer.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Hei Nav innkreving purrer bare to uker etter at innbetaling skulle ha funnet sted, sammen med purringen påløper et gebyr på kroner 50 som han må betale i tillegg. Da er de fleste fedre påpasselige med å ordne betalingstrekk ved neste forfall... Nav Innkreving vil også sørge for at du innen 10. september får bidragsforskudd på kontoen din, såfremt du tidligere har søkt om bidragsforskudd og fått godkjent dette. Når bidragsyter betaler det han skylder, kommer det umiddelbart til deg. Og i slutten av denne måneden får du forhåpentligvis normal-summen igjen.
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Hei Nav innkreving purrer bare to uker etter at innbetaling skulle ha funnet sted, sammen med purringen påløper et gebyr på kroner 50 som han må betale i tillegg. Da er de fleste fedre påpasselige med å ordne betalingstrekk ved neste forfall... Nav Innkreving vil også sørge for at du innen 10. september får bidragsforskudd på kontoen din, såfremt du tidligere har søkt om bidragsforskudd og fått godkjent dette. Når bidragsyter betaler det han skylder, kommer det umiddelbart til deg. Og i slutten av denne måneden får du forhåpentligvis normal-summen igjen. Tusen hjertelig takk for et veldig hjelpsomt og informativt svar. Er imonert over kunnskapen din Da krysser jeg fingrene for at ting blir i orden. Har forøvrig ikke fått noe bidragsforskudd, så jeg vet ikke om jeg har søkt. Husker jeg fikk dette på den tiden jeg var student (for tre år tilbake), så da gjelder kanskje dette bidragsforskuddet fremdeles? Bidragsforskuddet burde kanskje da ha vært inne i august , hvis jeg skulle ha hatt noe slikt? Tror barnefar er blitt litt sløv, for tidligere hadde han trekk fra arbeidsgiver- mens nå er han selvstendig næringsdrivene. Uansett er jeg glad for at ting kanskje kommer i orden. Ble i hvertfall litt roligere nå
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Tusen hjertelig takk for et veldig hjelpsomt og informativt svar. Er imonert over kunnskapen din Da krysser jeg fingrene for at ting blir i orden. Har forøvrig ikke fått noe bidragsforskudd, så jeg vet ikke om jeg har søkt. Husker jeg fikk dette på den tiden jeg var student (for tre år tilbake), så da gjelder kanskje dette bidragsforskuddet fremdeles? Bidragsforskuddet burde kanskje da ha vært inne i august , hvis jeg skulle ha hatt noe slikt? Tror barnefar er blitt litt sløv, for tidligere hadde han trekk fra arbeidsgiver- mens nå er han selvstendig næringsdrivene. Uansett er jeg glad for at ting kanskje kommer i orden. Ble i hvertfall litt roligere nå Bar hyggelig å kune hjelpe deg Siden du allerede er registrert ift å motta bidragsforskudd, så skal dette gå automatisk. Da skal pengene være på din konto før 10. september, som jeg skrev. Det er bare bidraget fra bidragsyter som kommer i slutten av hver måned. Bidragsyter har nemlig plikt til å betale innen 25. måneden før den måneden bidraget gjelder for. Dersom du er usikker på om du fortsatt er berettiget til å motta bidragsforskudd, så kan du ringe Nav Innkreving i morgen, si at du mangler bidraget fra far, spør hva som skjer og når det skjer, og selvsagt spørre dem om du får bidragsforskudd og når det kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå