Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til på noen badeturer i Oslo-fjorden i sommer, at en del mennesker ligger nakne på svaberg osv. og soler seg, selv om dette ikke er et naturistområde. Det er heller ikke steder hvor det er overflod av barnefamilier på grunn av litt kronglete tilgang, og de ligger forsåvidt usjenert til - men det er jo ikke til å unngå å se at de ligger nakne når man går forbi...

Er dette OK og en naturlig ting sålenge det ikke er på de mest folkerike strendene, eller burde de enten holde seg til naturiststrendene eller ha på seg i alle fall en bikinibukse/badebukse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er andre folk i nærheten, er det i hvert fall greit ;)

Skrevet

I tillegg til Huk, så er også et område på Langøyene og et på Rambergøya regulert som naturiststrand. Bruker selv disse da jeg synes at Huk er altfor pakka med folk. Hvorvidt det er ok å ligge naken utenom disse stedene, så synes jeg vel at det bør være ok så lenge det er på litt bortgjemte steder, og en ikke legger seg naken på steder hvor det ligger andre folk fra før. Stort sett er det vel kun bestemte og veldig avgrensede steder som brukes utenom de ordinære naturiststrendene. Kan ikke se at det skal være noe stort problem så lenge en viser hensyn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Synes det er greit om en ikke får dem presset på seg. har en kamerat som er naturis og det kan til tider være slitsomt når vi kommer på besøk, og han spaserer rundt i hagen netto. Ikke det at han har mer enn det Gud har skapt, men jeg liker ikke å se andre enn mine nærmeste naken. Kan ikke heller nekte han å gå naken da, for det er jo hans private område, men i det siste har jeg fortalt han at jeg finner det veldig usmakelig at han skal sprade slik rundt meg, og dette har han til en viss grad respekt for, men av og til nekter han å ta på seg badebukse eller shorts bare for å irritere, og da blir det slitsomt.

Ellers mener jeg at de får holde seg til de områdene som er avmerket til dette, for en vet aldri hvem som plutselig kommer.

Skrevet

Hmmm... skjønner at jeg er naturist light når jeg leser innlegget over her... soling og bading er deilig uten klær, men kunne aldri tenke meg å gå rundt uten klær og har ingen trang til å påtvinge andre min nakenhet (helst tvert imot, derfor det er så greit med små, bortgjemte naturiststrender) :rodme:

Skrevet

Hvis det ikke er til sjenanse for folk og det ikke er unger der kan man vel gjøre som man vil....

Må må jo ikke glane heller.....

• 2 måneder senere...
Gjest Univers
Skrevet
Synes det er greit om en ikke får dem presset på seg. har en kamerat som er naturis og det kan til tider være slitsomt når vi kommer på besøk, og han spaserer rundt i hagen netto.

Kompisen din høres mer eller mindre ekshibisjonistisk ut, spør du meg. Jeg er selv naturist, men kler da på meg når jeg får besøk. Ikke det at jeg går naken rundt hele tiden heller. Som naturist tar jeg av meg når det føles naturlig. Det er når jeg soler meg eller bader, ikke når jeg har gjester på kaffe...

Skrevet
Har lagt merke til på noen badeturer i Oslo-fjorden i sommer, at en del mennesker ligger nakne på svaberg osv. og soler seg, selv om dette ikke er et naturistområde. Det er heller ikke steder hvor det er overflod av barnefamilier på grunn av litt kronglete tilgang, og de ligger forsåvidt usjenert til - men det er jo ikke til å unngå å se at de ligger nakne når man går forbi...

Er dette OK og en naturlig ting sålenge det ikke er på de mest folkerike strendene, eller burde de enten holde seg til naturiststrendene eller ha på seg i alle fall en bikinibukse/badebukse?

I henhold til norsk lovgivning kan man sole seg naken hvor man måtte ønske det, "så lenge det ikke det er til sjenanse for andre". Og det er jo i høyeste grad diskutabelt. Generelt sett så er det jo et flertall av befolkningen som av og til kaster alle klærne langs norges kyst når de er på hytta etc. Det blir egentlig en vurderingssak fra gang til gang. Ser man noen som holder til 100 meter bortenfor skader det vel ikke hvis man ligger i ro bare og soler seg. Det er jo tross alt oppførselen det står på. Går man demonstrativt rundt, virker selvfølgelig det provoserende.

Jeg mener ihvertfall at man raskt merker om noen kaster klærne for å nyte solen, eller om de kaster klærne fordi de liker å vise seg frem. Og det er vel her forskjellen ligger? Sistnevnte vil vel da normalt være det som oppleves som provoserende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...