Gjest Gjest_irene_* Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Her jeg bor er det mye kalk (?) i vannet, i hvertfall noe som avgir stygge hvite flekker. Vinglass og annet som ikke går i oppvaskmaskinen må gnikkes på i det uendelige for å ikke se skitne ut etter vask. Kraner og andre blanke overflater på badet og kjøkken ser nesten alltid skitne ut, full av hvite flekker. Noen triks? Noe jeg kan ha i skyllevannet eller noe som jeg kan "vaske" glassene med etterpå for å fjerne det ekle hvite belegget?
Belima Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hva med å få et filter som renser vannet? Vet at noen bekjente av meg kjøpte det og har på kjøkkenet sitt. Bor ved Bergen. Sorry, men har ikke noen andre gode råd til oppvasken eller badet. Hvis det er mye kalk i vannet, så vær nøye med å rense oppvaskmaskinen, vaskemaskinen, kaffetrakter og vannkoker en gang i mnd med sitronsyre. Den fjerner kalk og gjør at du bevarer tingen lengre. Til kaffetrakter ville jeg brukt en teskje sitronsyre oppløst i varmt vann og kjørt det med en full vanntank. Gjør det samme med vannkokeren også, men da behøver du ikke løse det opp først. En hel pakke til oppvask og vaskemaskinen. Bruk et kortprogram og 60 gr på begge deler. Trenger ikke så lang tid for å virke.
Gjest Elfrida Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Har du salt i saltkammeret til oppvaskmaskinen? Eddik er også et fint middel for å få av kalk på kraner og i vannkokeren.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Hvor kan en kjøpe filter som tar bort kalken i vannet? Anonymkode: c5bea...aee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 På 18.3.2018 den 21.15, Belima skrev: I drikkevannet? Ja. Anonymkode: c5bea...aee
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #7 Skrevet 20. mars 2018 Rørlegger eller rørleggerbutikk. Klartvann.no Anonymkode: a7243...314 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå