Gå til innhold

Kyss og smitte??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Et rart spørsmål kanskje, men kan man få noen form for (alvorlig) sykdomssmitte ved å kysse?

Hilsen nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herpes smitter når det er utbrudd.Det er smertefullt,og man kan få det igjen og igjen og igjen......

Trenger ikke kysse noen for at det skal bli overført,barn kan også få det ved å drikke av hverandres kopp/flaske,bite på samme leker ol.

Som sagt så er det smertefullt,første gangen er verst,og tiden for at det skal gå over er mellom 4-7 dager.

Finnes heller ikke noe medisin for å bli kvitt det,bare for å lindre.

Om noen av dere andre vet noe om det eller mener jeg nå har skrevet noe feil,please arrest me icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen tilfeller av HIV/AIDS hvor det er påvist at man er blitt smittet gjennom kyssing.

HIV smitter ikke gjennom kyssing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kan hepatitt og Hiv/Aids smitte gjennom kyss på munnen altså?

Det høres skremmende ut, kan noen bekrefte/avkrefte dette eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lært på skolen (sykepleien) at det kanskje teoretisk sett kan smitte via spytt, men at det da måtte dreie seg om svært store mengder spytt (litervis!) og at den andre parter må ha et sår eller svært såre slimhinner.

Jeg vet ikke om hadde hatt så lyst til å kysse en person jeg visste var HIV smittet, men jeg vet heller ikke om jeg ville latt være på grunn av dette dersom det var en person jeg elsket.

Konklusjon: det er ikke nødvendig å løpe å HIV teste seg etter et hett kyss på byen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...