Gå til innhold

Ikke støl etter trening..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hvis man ikke blir støl etter trening, får man ikke no utbytte av treninga da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, det bidrar til å beholde muskelmassen og formen, men antagelig ikke til å styrke musklene i særlig grad. Muskler må brukes for at man skal beholde dem, og da kan trening uten at man tar seg helt ut være utmerket.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Prøv å variere litt på øvelsene, hvis du ikke merker noe etter en økt så betyr det enten at kroppen har vendt seg til øvelsen eller at du ikke tar i hardt nok/har høy nok intensitet. Hvis du trener regelmessig så skal du ikke bli blodstøl etter hver økt.

Skrevet
Prøv å variere litt på øvelsene, hvis du ikke merker noe etter en økt så betyr det enten at kroppen har vendt seg til øvelsen eller at du ikke tar i hardt nok/har høy nok intensitet. Hvis du trener regelmessig så skal du ikke bli blodstøl etter hver økt.

Enig i denne. Variasjon er viktig. Nå vet jeg ikke helt hvordan du trener til vanlig TS, men du kan forsøke å trappe ned en periode si at du går for 70% av belastningen du hadde når du trappet ned, så øker du jevnt og trutt med kanskje 5-10% per uke til du er oppe på 120% av det opprinnelige maks nivået.. da har du nådd et nytt platå og må gjenta ;)

... Uansett så anbefaler jeg deg å skifte ut øvelser (ikke baseøvelsene) hver måned/6 uker.

Skrevet
Uansett så anbefaler jeg deg å skifte ut øvelser (ikke baseøvelsene) hver måned/6 uker.

Øk også intensteten på treningen ca hver 6 uke, enten det er kondisjon eller styrketreningen. Men en må så absolutt ikke bli støl for at det skal ha vært en god treningsøkt.

Skrevet

Jeg har trent siden jeg var liten, og jeg blir aldri støl uansett hvor hardt jeg tar meg ut, så noen blir bare ikke støle. Sånn er livet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...