Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke hoder der ute!

Jeg og mannen satt å diskuterte litt om hvordan vi skal gjøre det med permisjonen i går, og jeg må si det er mye å sette seg inn i.

Hva er det som lønner seg? 80% i 56 uker eller 100% i 46 uker? Mener å ha lest et sted at man taper litt penger på å ta 80%, så vi er sånn i tvil.

Foreløbig tror vi at vi gjør sånn her:

Går da ut i fra 100% i 46 uker

- mamma 36 uker lønnet permisjon

- mamma 10 uker ulønnet permisjon (bruker da feriepenger/oppsparte midler)

- pappa 10 uker lønnet permisjon.

Da blir veslejenta 13mnd før hun skal i barnehage...

Jeg får ikke utbetalt permisjonspenger fra arbeidsgiver men fra nav, og lurer da på om jeg må ta ut 4 uker ferie i permisjonstiden? Noen som vet?

Går det ann at pappa deler opp litt av permisjonen sin i enkeltdager? Lurte da på å ta noen dager i forbindelse med påsken...

Et siste spørsmål, når skal dere sende/sendte dere inn skjema til nav?

Håper noen av dere her inne vil dele sine erfaringer med meg!!! Er nemlig helt uvitende, både jeg og mannen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tecka_*
Skrevet

En på jobben til mannen regnet på det. De fikk 10.000,- mer på å ta lønnet permisjon i 10 måneder. Tok etterpå ut ulønnet permisjon

Skrevet

Så sant dere begge tjener under 6G vil det lønne seg å ta kortere permisjon og 100% lønn.

Dersom du er i fast stilling kan du ta ut ferie selv om det er NAV som betaler permisjonspengene. Husk bare p melde ifra til både arbeidsgiver og NAV i god tid før dette gjøres.

Gjest Gjest_annema_*
Skrevet
Går det ann at pappa deler opp litt av permisjonen sin i enkeltdager? Lurte da på å ta noen dager i forbindelse med påsken...

Bare en liten tilføyning til de andre svarene: Nav teller bare uker, dvs. at det teller som en hel uke selv om det er røde dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...