Belima Skrevet 19. september 2009 #21 Skrevet 19. september 2009 (endret) Ja, nå baker jeg igjen og er rasende på meg selv. En av mine store lidenskaper er bøker om mat og baking. Lånte en bok om brød på biblioteket. Boka heter Brød. Ta deigen ut av kjøleskapet og sett den på kjøkkenet mens du spiser frokost. Ca 1 time står det. Ja, nå er det 3 timer siden jeg sto opp og deigen er like kald. Så nå har jeg eltet inn resten av melet, ca 5 min elting og satt deigen på rist over varmt vann med håndkle over på kjøkkenet.Har ikke varmekabler. Brukte min egen oppskrift nesten da, bortsett fra at jeg denne gangen brukte mer (mye mer) av Møllerens FIBRA for å se hvordan det går. Det har ingen betydning for at deigen ikke blir romtemperert. Så fra nå av er det slutt på å lese bøker. Er veldig spent på om det som blir sagt om FIBRA holder nå. Gikk jo veldig bra til vafler. Oppdaterer senere på denne. Ja, nå er brødene bakt ut og ligger i form til heving. Siste heving gjorde susen. Kan ikke se at Møllerens FIBRA gjorde deigen tyngre. Brukte 500-600 gr. Vil gjøre oppmerksom på en liten endring i oppskriften jeg la ut på forrige side. Bruk 2 dl vann til å bløtlegge linfrøene i. SÅ DA BLIR DET 1,2 L MELK/VANN. Resten av oppskriften forblir som den er. Brødene blir jo bare tyngre i vekt pr brød. Endret 19. september 2009 av Belima
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2009 #22 Skrevet 25. september 2009 Nala, har du bakt brød igjen? Nå venter vi i spenning på hvordan alle tipsene du har fått har gjort deg til en bedre baker.
Belima Skrevet 26. september 2009 #23 Skrevet 26. september 2009 Nå er det lenge siden jeg har hørt at du har bakt. Du bakte vel ikke så mange brød forrige gang at du har enda? Spent på om du har funnet en oppskrift som vi andre også kan få prøve. Du har vel ikke gitt opp brødbakingen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå