Gå til innhold

Kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Er det slik at man ikke får utbetalt kontantstøtte før måneden ETTER at barnet fyller ett år eller husker jeg feil? Eller får man det fra den mnd barnet fyller 1 år? Så hvis jeg føder nå i november, så får vi ikke kontantstøtte før i slutten av desember neste år hvis jeg er hjemme med barnet? Så dumt at det er på slutten av mnd at den blir utbetalt, særlig i jula.. Håper det er fra den mnd barnet fyller ett år.. ;)

Tror dere kontantstøtta fortsatt er til neste høst eller er det stor sjans for at den blir gjort om/eller ikke ekstisterer lenger? Greit å ha med i beregningen av hvor mye penger det blir å rutte med når man skal velge mellom 80% lønn i 56 uker eller 100% lønn i 46 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontantstøtte får man den mnd barnet er 13 mnd.

Forhåpentlig er den der neste år også... Du får stemme på et parti som vil beholde den :)

Skrevet
Kontantstøtte får man den mnd barnet er 13 mnd.

Forhåpentlig er den der neste år også... Du får stemme på et parti som vil beholde den :)

Takk for svar! Ja gjett om jeg skal stemme på noen som vil beholde den ;)

Skrevet

Er bare KrF som vil beholde kontantstøtta, tror jeg.

Forøvrig utbetales kontantstøtta før jul i desember. Barnetrygda likeså. Men det betyr at det blir enogenhalv måned til neste utbetaling, da.

Skrevet
Er bare KrF som vil beholde kontantstøtta, tror jeg.

Forøvrig utbetales kontantstøtta før jul i desember. Barnetrygda likeså. Men det betyr at det blir enogenhalv måned til neste utbetaling, da.

Nei. FrP, Høyre og Senterpartiet vil også beholde den.

Skrevet
Her er en grei oversikt over hvilke partier som vil hva ift familiepolitikk :)
Skrevet

Ah, da er jeg grundig feilinformert. Sorry for ytterligere feilspredning :sjenert:

Skrevet

Å så bra at det utbetales tidligere på desember, det var godt å høre =) takk for hjelpa! Skal se litt på den linken til partienes familiepolitikk også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...