Mons Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Sitter her og kjenner bassen dunke i magen og de gamle skjøre bjellene riste slik at alle forkalkinger ligger som pulver i makkoen. Spøk til side, for alvorlig mange år siden kjøpte jeg (da den ble utgitt) Talkingheads - Remain In Light. Den lørdagen ble jeg helt hynotiseret av platen, spesielt av sporet "Crosseyed And Painless". I dag, med et noe lavere testosteronnivå, blir jeg fremdeles revet med. Det nærmeste denne opplevelsen jeg har kommet på evigheter er ved å høre på UNKLE, spesielt "Burn My Shadow". Det var dagens sludder....men forresten ikke dumt med noen tips til lignende musikk - uansett om du kjenner Talkingheads eller ikke.
Gjest Peep Durple Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Sjøl foretrekker jeg som regel noe fra 70-tallet, sånn som denne:
Mons Skrevet 5. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2009 Prøv S.U.N Project. Takker så mye. Du traff midt i blinken. Dette er jo like mye heavy metal som trance. Psykedelisk og knalltøft. Sjekket YouTube og dette var en av de jeg likte: http://www.youtube.com/watch?v=745lp3GnsK4
Wildy Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 S.U.N er genialt.Dette er en av mine favoritter:
Gjest rock Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Kult at gamle gubber får fart i rockefoten med litt nyere musikk. LCD Soundsystem er mitt beste tips når jeg ser linken mellom geniale Talkingheads og UNKLE. LCD Soundsystem: Talkingheads (tidlig åttitalls): Personlig er jeg ikke i tvil om hvem som er mest innovative.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå