Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en del oppskrifter med tofu i. Hva er egentlig tofu, og hva smaker det som? Noen som har noen gode oppskrifter med dette i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tofu blir også kalt soya-ost. Det er altså et soyaprodukt, som minner om ost i konsistens, og er rikt på protein. Det har en mild og lite utpreget smak, og er derfor veldig anvendelig. Omtrent som poteten!

Her finner du mange oppskrifter.

Skrevet

Tusen hjertig :briller:

Skrevet

det er egentlig litt løsere enn ost, kommer an på hvilken type det er. det fines marinert, vanlig, myke og litt hardere typer.

er laget av soyabønner, som har en enormt helsebringende effekt:)

kan skjæres i terninger, marineres og stekes som feks kylling. jeg smakte det på en thai restaurant en gang, trodde det var kylling.

klem fra Iset

Skrevet

Jeg prøvde det i stedet for kylling i en rett med grønnsaker, kokosmelk og karri. Velger definitivt kylling neste gang...

Det smakte absolutt ingenting! Hørte man kunne ha den rå i salater, men det var IKKE godt. Kanskje den blir bra etter noen timer i marinade?

Jeg ble i alle fall veldig skuffet :( , så jeg kommer nok ikke til å erstatte fisk og kylling med tofu (er kvasi-vegetarianer: spiser ikke rødt kjøtt)

Lyeta :)

Skrevet

nei det er ikke lett å få det til, jeg får det heller aldri til selv, liker bare det jeg får servert på restauranter.

men har du prøvd noen av frysevarene i helsekosten? de selger jo snitsler, burgere, pølser, osv som smaker ganske likt kjøtt. snitslene smaker som en blanding av kylling og kalkun. kjempegodt:) jeg var vegetarianer i 6 år, og levde på dette.

Skrevet

Det skal jeg jammen kikke etter i butikken!

Tror jeg fikk servert soyaburger en gang... så ikke menyen, for den var forvalgt, men jeg ga beskjed om at jeg var vegetarianer.

Den smakte i alle fall veldig godt. Og tofu er jo et soya-produkt.

Lyeta

Skrevet

Tofu smaker nesten litt gummiaktig uten særlig smak, men bare konsistens. Burde marineres etc. får å få det litt mer spennende. Men sunt skal det være...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...