Gå til innhold

Veldig blank nese

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nesevis_*
Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med min blanke nese, som holder seg matt i 2 minutter etter pudring, før fettet tyter gjennom og man kan speile seg i den igjen. I tillegg er jeg forbannet med en altfor stor og klumpete nese, så jeg er veldig takknemlig om noen kan fortelle meg hvordan jeg får blankheten redusert.

Per i dag pleier jeg ikke å bruke pudder til daglig, kun fuktserum og dagkrem fra E-vitaminserien til Body Shop, resten av huden har tendens til tørrhet og sprekkdannelse, men det har Body Shop fått kontroll på.

Andre klarer det jo :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Håper noen kan hjelpe meg med min blanke nese, som holder seg matt i 2 minutter etter pudring, før fettet tyter gjennom og man kan speile seg i den igjen. I tillegg er jeg forbannet med en altfor stor og klumpete nese, så jeg er veldig takknemlig om noen kan fortelle meg hvordan jeg får blankheten redusert.

Per i dag pleier jeg ikke å bruke pudder til daglig, kun fuktserum og dagkrem fra E-vitaminserien til Body Shop, resten av huden har tendens til tørrhet og sprekkdannelse, men det har Body Shop fått kontroll på.

Andre klarer det jo :)

Its all in youre mind...

Nesen din ser nok veldig bra ut den, i akkurat ditt ansikt :)

Skrevet
Its all in youre mind...

Nesen din ser nok veldig bra ut den, i akkurat ditt ansikt :)

Den gjør faktisk ikke det :ler: Det ligger til morsslekten, er jeg redd. Jeg lever godt med den likevel, men jeg trenger ikke at den lyser opp tilværelsen i tillegg til størrelse og form ;)

Skrevet

Pudrer du bare da, eller bruker du underlagskrem?

Skrevet

Hvorfor har du peiling på alt? :ler:

Men du bør nok ha noe under pudderet, ja. Det finnes jo produkter som matter ned huden også, uten at jeg har navn i hodet. Du får sikkert hjelp hvis du spør på steder der de selger hudpleieprodukter.

Skrevet

Jeg bruker fuktighetskrem/dagkrem underst. Hva er en underlagskrem?

Skrevet

Jeg er litt på tynn is nå, så jeg skal ikke snakke i absolutter. Men den tiden jeg holdt på å fotograferte litt, og sånn, så ble det alltid lagt et transparent underlag for all annen sminke. Vanligvis en krem, men et pudder på visse hudtyper. Hensikten vår var jo nettopp å matte ned huden, for å unngå uønsket og ukontrollert refleks/gjenskinn.

Men skal jeg finne ut hva det heter, må jeg sprette et tjuetalls kartonger med bøker, og det gidder jeg ikke. Ikke med så mange kompetente mennesker som titter innom her de kommende dagene.

Men jeg har en følelse av at det er fuktighetskremen som kan være synderen. I alle fall om den er av en type som tilfører fuktighet. Kanskje en fuktighetsbevarende er bedre, eller satse på at snytern greier seg uten ved de anledningene du vil at pudderet skal sitte?

Er det ikke foundation det heter da, eller roter jeg nå?

Skrevet

Hei:)

Jeg bruker Clinique Pore-minimizer, mener det er det den heter. Jeg synes ikke den funket helt med en gang, men etter en stud så mattet den ned huden min veldig:) Så den vil jeg anbefale!

Og bruk kremer uten olje i;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har ikke noen tips til varig forandring, men et lite juksetips til øyeblikkelig hjelp har jeg. Når du er på toalettet tar du litt toalettpapir og trykker forsiktig mot huden. Du vil da se på papiret at det har trukket til seg fettet i huden, og du sitter igjen med matt og fresh hud i på nesen, pannen osv. Funker bedre enn pudder synes jeg :-)

Skrevet

Jeg har hatt det samme problemet i evigheter.Det er absolutt ingenting som hjelper.

Har prøvd alt.Tror det er hormonelt rett og slett.

Skrevet

- ingen kremer med olje i.

- gjør som hun sa over her; trykk toalettpapir mot nesen/pannen når du er på do.

- Kjøp "blotting paper". Dette er et papir som trekker til seg oje fra huden. Kommer i små pakker du kan ha i vesken. Du får dem i parfymerier, på Everydayminerals.com, og også på Body Shop tror jeg? Du bare trykker et lite pair mot huden, så syger den opp overflødig fett.

- Bruk et mattende serum under dagkrem (som også må være mattende).

Skrevet

Blotting tissue fra bodyshop er kjempefine.

Og bruk en primer over dagkrem og før foundation/pudder. Loreal kommer med en primer som heter studio secrets et-eller-annet (vet ikke om den er kommet i Norge enda), og den skal være veldig bra.

Gjest Gjest_nesevis_*
Skrevet

Tusen takk til alle som hadde råd :-) Jeg har allerede begynt med dopapir (det enkleste først), tror også at jeg har en pore minimizer liggende som jeg ikke har kommet igang med å bruke :-)

Skrevet

Hei :)

Det er et lett "pudder" fra Bare Minerals i.d :) Det er et mirakelpudder som fjerner blankhet osv... Det heter Mineral Veil :) Det er helt hvitt men blir usynlig når det kommer på huden :) Huden blir matt og fin :)

Skrevet
Hei :)

Det er et lett "pudder" fra Bare Minerals i.d :) Det er et mirakelpudder som fjerner blankhet osv... Det heter Mineral Veil :) Det er helt hvitt men blir usynlig når det kommer på huden :) Huden blir matt og fin :)

Jaaa, veil er lurt! Er mye kjekkere enn pudder egentlig, synes pudder har en tendens til å feste seg på de små hårene i ansiktet mitt og få de til å se schwære ut. Bruker primer fra TiKei og huden er som regel matt dagen lang. :D

Skrevet

Jeg ville kutta ut hudpleien fra Body Shop og heller kjøpt noe fra et ordentlig hudpleiemerke. Merket MD Formulations kan kanskje være noe for deg.

Også ville jeg kjøpt Kaolin Powder fra Everyday Minerals. Jeg synes det matter ned veldig bra :)

Jeg slet med utrolig blank og fet hud før, og problemene mine er så og si helt borte nå. Gode hudpleieprodukter og -rutiner kan være alfa omega. Finnes så klart ingen garantier for at akkurat det som hjalp meg skal hjelpe deg da, men Body Shop generelt har ikke så god hudpleie visstnok, når man ser på ingrediensene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...