Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hei! Jeg ble sammen med en fyr for ca 4 måneder siden, han fikk barn for ca. 1 måned siden. Dette var sammen med en dame han trivdes svært dårlig med og han gjorde det klart at han ikke ville ha noe mer med henne å gjøre. De ble enige om at han skulle betale abrnebidrag, noe som han gjør presist hver måned. Men nå maser hun og om at han er nødt til å være sammen med barnet. Jeg føler dette blir galt av henne da de hadde en avtale om at hun skulle oppdra ungen. Hvordan kan man få henne til å holde opp? Det virker som hun har null respekt for avtalen de lagde...
CeeCee Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Og det virker som om han har null respekt for livet han laget!!!!! Han må skjerpe seg og ta ansvar for sine handlinger, og være en god far for barnet sitt!
MidnightChildDreamer Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Du kommer til å forstå det når du får egne barn... hvor gjerne man vil at Pappa skal være nettopp Pappa for barnet ens.. Fordi; man kan ikke forutse på forhånd hva det å få barn vil gjøre med deg.. Og man kan bli litt "desperat" etter å gjøre sitt beste.. og det vil kanskje i dette tilfellet for mor bli å gjøre sitt ytterste for at Barnet skal ha en far på en eller annen måte.....?
MidnightChildDreamer Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Jeg må bare tilføye...; Avtale? Det er ikke en vare de "avtalte" om... men et lite liv, og et menneske. Så det å ikke holde seg til en sånn type avtale vitner egentlig om at Moren bryr seg om barnet sitt, og setter det først.... Ikke deg. Eller far.. Eller en avtale hun ikke visste hva ville si før hun satt der med et lite barn.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Nææææh. Dette tror jeg ikke på. Bare noen som har forlest seg på stemor/samværstråder her inne og er ute etter å fyre.
Cullen Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Og det virker som om han har null respekt for livet han laget!!!!! Han må skjerpe seg og ta ansvar for sine handlinger, og være en god far for barnet sitt! Og om han var den som var gravid hadde han sikkert tatt abort, men her har han ikke den muligheten ettersom det er kvinnen som er gravid. Jeg syns det står respekt av og faktisk stille opp økonomisk for et barn man ikke vil ha, det er utrolig mange som ville vridd seg unna det.
MidnightChildDreamer Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 (endret) Nææææh. Dette tror jeg ikke på. Bare noen som har forlest seg på stemor/samværstråder her inne og er ute etter å fyre. Hehe, jeg tenkte det jeg også. Håper det Ja! også er jeg enig med Cullen også; Faren tar jo ansvar, det er ikke det. Men jeg prøvde bare å illustrere hvorfor mor "bryter avtalen".. Lurer på hva Far mener om alt dette. Og hvor mye han blir påvirket av ny kjæreste som ikke vil han skal være far.. Endret 4. september 2009 av MidnightChildDreamer
Noli Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Og om han var den som var gravid hadde han sikkert tatt abort, men her har han ikke den muligheten ettersom det er kvinnen som er gravid. Jeg syns det står respekt av og faktisk stille opp økonomisk for et barn man ikke vil ha, det er utrolig mange som ville vridd seg unna det. Her er jeg enig med deg.
Gjest Gjest_gullet_* Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Og om han var den som var gravid hadde han sikkert tatt abort, men her har han ikke den muligheten ettersom det er kvinnen som er gravid. Jeg syns det står respekt av og faktisk stille opp økonomisk for et barn man ikke vil ha, det er utrolig mange som ville vridd seg unna det. Helt enig. Det er hun som har valgt dette, ikke han.
Phaedra Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 (endret) Bekymrer det deg ikke at han ikke vil ha kontakt med barnet? Hvis du aldri har tenkt til å få barn selv, så kan jeg forstå tankegangen deres, men hvis han muligens skal bli far til dine barn... hva om han finner ut at han ikke trives med deg heller? Han har åpenbart ikke mistrivdes men denne dama i så lang tid, ettersom det ble barn av det. Og det er ikke alltid "bare" for moren å velge abort eller å være alenemor. Noen mener at å ta abort er å ta liv - og da er det ikke et reelt alternativ man kan velge. Det er dermed ikke sikkert moren valgte å bli alenemor. Hvor svart-hvitt er denne situajonen, TS? Endret 4. september 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Han har åpenbart ikke mistrivdes men denne dama i så lang tid, ettersom Er du synsk, hvordan vet du at det ikke var et ONS?
Phaedra Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 (endret) Er du synsk, hvordan vet du at det ikke var et ONS? Han rakk å trives svært dårlig med henne, gjorde han ikke? Er det mange gutter som trives svært dårlig mens de lager barn med en ONS? Endret 4. september 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Han rakk å trives svært dårlig med henne, gjorde han ikke? Er det mange gutter som trives svært dårlig mens de lager barn med en ONS? Ja, mange menn kan rekke å trives svært dårlig med en dame som de har ONS med og som blir gravid. Dette gjelder nok svært mange menn. Hva er det egentlig du prøver å få fram her?
Phaedra Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 (endret) Ja, mange menn kan rekke å trives svært dårlig med en dame som de har ONS med og som blir gravid. Dette gjelder nok svært mange menn. Hva er det egentlig du prøver å få fram her? At de da kan avbryte samleiet og dra hjem. Endret 4. september 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 At de da kan avbryte samleiet og dra hjem. Hehe, hvorfor sa du ikke det med en gang da? Ja, det optimale hadde vel vært om han gjorde det...
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 Hei! Jeg ble sammen med en fyr for ca 4 måneder siden, han fikk barn for ca. 1 måned siden. Dette var sammen med en dame han trivdes svært dårlig med og han gjorde det klart at han ikke ville ha noe mer med henne å gjøre. De ble enige om at han skulle betale abrnebidrag, noe som han gjør presist hver måned. Men nå maser hun og om at han er nødt til å være sammen med barnet. Jeg føler dette blir galt av henne da de hadde en avtale om at hun skulle oppdra ungen. Hvordan kan man få henne til å holde opp? Det virker som hun har null respekt for avtalen de lagde... Ungen er en måned og han betaler presis hver måned? Han har vel betalt et bidrag presis da. Du skriver det er henne han ikke vil ha noe med å gjøre, ikke barnet. Uansett kan ikke et barn avtales vekk. Men selvfølgelig han kan være drittsekk og ikke være i barnets liv. Nå er det slik at et barn aldri har bedt om å bli født. At mor her har valgt å få barnet står det respekt av, hun visste nok hun kom til å bli alene. At han som var med på moroa da ikke stiller opp er mye værre. Men vil du virkelig være sammen med en som ikke stiller opp for sine barn? Hva tror du skjer den dagen dere får barn og siden går fra hverandre?
Gjest Gjest_2 Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 I Norge er det noe som heter samværsrett. IKKE samværsplikt, så hvis han ikke vil ha kontakt med ungen så er det hans valg, JEG mener ikke at det er riktig, men det er sånn systemet er. Jeg ville vel forlanget en farskapstest hadde det vært meg......... Kanskje han betaler på en annen manns barn...... Og til TS, synes heller du burde oppmuntre han til å bli kjent med barnet, han vil jo kanskje ha glede av det......
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Hallo?! Dersom far var veldig klar på at han ikke var interessert i å bli far ennå, men mor likevel valgte å bære frem barnet, er det vel hennes ansvar? Ja, han var med på "moroa", men det betyr vel ikke at han ville ha barn sammen med henne fordi? Hvor mange har ikke hatt sex med noen, bare for å få seg et nummer?! Kunne du tenkt deg å fått barn med alle du har hatt sex med?! Vær ærlig, mange har sex bare for sexen's skyld, uten at det betyr at man vil ha barn med denne personen... Hva om det ble barn av alle one-night-stands?! Nei, barn velger ikke å bli født, men i dette tilfellet var det MOR som valgte å bringe dette barnet til verden.. Skjønner at hun kanskje ikke ville ta abort, men hun visste jo at hun ville bli alene med ansvaret. Far gjør som han er pliktig til å gjøre, altså å betale barnebidrag. Utover det, kan faktisk ikke mor forvente mer av ham.. MAnge forskjellige meninger om dette, sårt tema, jeg forstår det! Men jeg synes at alle er så opptatt av mor og hennes følelser, men hva med far? Han har ikke rett til å velge om han skal bli far eller ikke (ja, han kunne unngå å ha sex med noen som helst, helt til han var klar for å bli far, meeen... Kvinnfolk lever ikke i sølibat bare for å unngå å bli gravid, for dette er så mye letter å styre for kvinnen enn for mannen. For alt han vet kan hun si at hun bruker prevansjon, selv om hun ikke gjør det..), han kan ikke velge abort (også i motsatt tilfelle, hvor mor vil ha abort, men ikke far, har ikke mannen noen rettigheter, da kan mor bare velge å fjerne barnet hans mot hans vilje)! Synes at folk er for raske til å dømme her.. TS: hva vil kjæresten din? Om han fortsatt er bestemt på å ikke inkludere seg i farsrollen, synes jeg han bør ta en skikkelig oppvask med mor til dette barnet. Om hun ikke gir seg, slutt å svar på meldinger å telefon.. Og som nevnt ovenfor, krev farskapstest, det viser seg at mange fedre har betalt på en annen manns unge i flere år før det har blitt oppdaget! Dersom dere får bekreftet farskapet, fortsett å betal barnebidrag hver måned, og gjør det klart for mor at dere ikke ønsker kontakt. og du, alt er ikke bare sort/hvitt, kanskje han etter en stund faktisk vil ha kontakt med barnet, eller kanskje ikke... Lykke til!
Gjest Illiya Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Hallo?! Dersom far var veldig klar på at han ikke var interessert i å bli far ennå, men mor likevel valgte å bære frem barnet, er det vel hennes ansvar? Ja, han var med på "moroa", men det betyr vel ikke at han ville ha barn sammen med henne fordi? Hvor mange har ikke hatt sex med noen, bare for å få seg et nummer?! Kunne du tenkt deg å fått barn med alle du har hatt sex med?! Vær ærlig, mange har sex bare for sexen's skyld, uten at det betyr at man vil ha barn med denne personen... Hva om det ble barn av alle one-night-stands?! Nei, barn velger ikke å bli født, men i dette tilfellet var det MOR som valgte å bringe dette barnet til verden.. Skjønner at hun kanskje ikke ville ta abort, men hun visste jo at hun ville bli alene med ansvaret. Far gjør som han er pliktig til å gjøre, altså å betale barnebidrag. Utover det, kan faktisk ikke mor forvente mer av ham.. MAnge forskjellige meninger om dette, sårt tema, jeg forstår det! Men jeg synes at alle er så opptatt av mor og hennes følelser, men hva med far? Han har ikke rett til å velge om han skal bli far eller ikke (ja, han kunne unngå å ha sex med noen som helst, helt til han var klar for å bli far, meeen... Kvinnfolk lever ikke i sølibat bare for å unngå å bli gravid, for dette er så mye letter å styre for kvinnen enn for mannen. For alt han vet kan hun si at hun bruker prevansjon, selv om hun ikke gjør det..), han kan ikke velge abort (også i motsatt tilfelle, hvor mor vil ha abort, men ikke far, har ikke mannen noen rettigheter, da kan mor bare velge å fjerne barnet hans mot hans vilje)! Synes at folk er for raske til å dømme her.. TS: hva vil kjæresten din? Om han fortsatt er bestemt på å ikke inkludere seg i farsrollen, synes jeg han bør ta en skikkelig oppvask med mor til dette barnet. Om hun ikke gir seg, slutt å svar på meldinger å telefon.. Og som nevnt ovenfor, krev farskapstest, det viser seg at mange fedre har betalt på en annen manns unge i flere år før det har blitt oppdaget! Dersom dere får bekreftet farskapet, fortsett å betal barnebidrag hver måned, og gjør det klart for mor at dere ikke ønsker kontakt. og du, alt er ikke bare sort/hvitt, kanskje han etter en stund faktisk vil ha kontakt med barnet, eller kanskje ikke... Lykke til! Når han er villig til å overlate sæden sin til hvem som helst, ja da kan han jo takke seg selv. Etter at sæden er overlevert, har han ikke styring lenger, da kan mottaker gjøre hva hun vil. Mannen kan fint og enkelt velge om han vil bli far eller ikke, rett og slett ved å bruke kondom!!! Hva er problemet?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Så enkelt kan det sies : Å dele spermen sin med andre er et helt frivillig valg som kan få store konsekvenser. Hvis en mann velger å gjøre det bør han også være forberedt på å leve med potensielle konsekvenser, hvis han ikke er klar for de konsekvensene kan han velge mellom å holde buksen på eller være flink til å bruke kondom Hvis han ikke klarer en av to såpass lette ting så får han skylde på seg selv i steden for å gå å sutre over hvor fæl mor var som beholdt barnet etterpå. ts: Hvorfor vil du være sammen med en fyr som er i stand til å drite i barnet sitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå