Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nokia N85 har plutselig slått seg helt vrang i dag. Den lader, kan slås både av og på, lager vanlig lyd - men skjermen er helt svart.

Jeg skal levere tlf til reparasjon i morgen, men lurer på om det er noen som helst mulighet for å redde alle SMSene som ligger inne? Har nettopp lagret alle bildene og musikken på pc en min, men så langt finner jeg ikke tekstmeldingene. Jeg kopler mobilen til pc en, men finner likevel ikke disse meldingene. De ligger heller ikke på SIM kortet (som nå befinner seg i en annen tlf). Er det noe håp om å finne disse igjen? Sist jeg leverte mobilen til reparasjon, kom den nemlig tilbake med alt innhold slettet.

Er det mulig å finne tekstmeldingene noe sted slik at jeg kan ta vare på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nokia pc suite du bruker?

Når jeg går inn på min E-serie via pcen får jeg opp flere muligheter:

Telefonminne

Minnekort

Kontakter

Meldinger

Gjett hvor meldingene ligger :gjeiper:

Er det noe helt annet hos deg?

Kobler du til med kabel, blåtann eller noe annet?

Skrevet

Tusen takk for raskt svar feuerstein. Jeg kopler til med kabel pga gammel pc uten blåtann. Da får jeg tydeligvis bare frem noe av innholdet på mobilen. Har aldri innstallert nokia pc suite, men mener å ha en innstallasjons cd liggende. Vet at jeg fikk denne sammen med mobilen, så da prøver jeg umiddelbart å innstallere dette. Blir veldig, veldig glad hvis det er så enkelt som du beskriver her.

Skrevet

Trenger ikke lete etter cden, du finner nyeste versjon på nettet hos nokia.

Jeg lurer på om du må kunne se skjermen første gang du skal bruke pc suite, men er ikke sikker. Kanskje det bare gjelder for blåtann... Vi får se.

Tok full backup av min egen telefon nå, ble litt inspirert/nervøs av denne tråden. Anbefaler alle andre her å gjøre det samme, mobiler kan dø brått og uten varsel!

Skrevet
Tok full backup av min egen telefon nå, ble litt inspirert/nervøs av denne tråden. Anbefaler alle andre her å gjøre det samme, mobiler kan dø brått og uten varsel!

Det er helt riktig, jeg kommer til å ta full backup minst en gang i uka fra nå. Kanskje enda oftere da jeg er fullstendig avhengig av mobilen i jobben min. Får nesten panikk med tanke på at jeg ikke tidligere har hatt sikkerhetskopier. Mobilen min er forholdsvis ny også. Jeg skifter mobiler såpass ofte - tenker derfor ikke på at de plutselig kan dø. Huff og huff, fikk meg en lærepenge i dag ja. Er deg evig takknemlig for at du orket å hjelpe meg en fredagskveld feuerstein. Etter å ha innstallert nokia pc suite, ligger alle kontakter og meldinger nå lagret på pc en min. Tusen millioner takk!

Skrevet

Hyggelig å være til nytte, og takk for tilbakemelding på at det løste problemet, så vet jeg hva jeg skal foreslå neste gang jeg ser noen med samme problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...