Malina Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Det lukter litt "jord-aktig" når jeg har vasket klær. Hvordan kan man fjerne denne lukta? Har prøvd å vaske en vask på 95 grader, men det hjalp vist ikke.
Wildy Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Kjør en runde med tom maskin på 90 grader og ha litt eddik i kammeret for skyllemiddel. Ikke la maskinen stå ubrukt med døren helt igjen over lengre tid.
Malina Skrevet 4. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2009 Skal prøve med eddik Døra står alltid åpen. Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Kjøp sitronsyre i matbutikken. Ikke dyrt heller. Sett maskinene på et 60 gr program, gjerne et hurtig. Strø pulveret i hovedvaskkammeret og litt i kammeret hvor du kan ha skyllemiddel (hvis du bruker det, ellers alt i hovedkammeret) La maskinene gå programmet ut og vips du har verdens reneste maskin og slangedeler. Gjør dette en gang i mnd så har du en ren maskin i mange år. Har selv gjort dette i 30 år (ikke samme maskin) Lærte dette av en som reparerer bl.a vaskemaskiner. Mye mer effektivt enn eddik.
Linenor Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Jeg lærte et knep av en vaskemaskinmann/reperatør! Ta to oppvaskmaskintabletter og putt de direkte inn i vaskemaskinen, sett den på 90grader bomull og start maskinen! Det renser absolutt hele maskinen, bl.a kalk osv. Et genialt tips!!
Wonders Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 for at dette ikke skal oppstå må man vaske av alt godt før man putter noe inni der 1
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 for at dette ikke skal oppstå må man vaske av alt godt før man putter noe inni der Nå var det vaskemaskin til klær det var snakk om her.
Nr14 Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Det kan også være at det har samlet seg masse ulumskheter i bunnsilen. På vaskemaskiner er dette et deksel nederst foran som kan åpnes/evnt. et deksel som kan vris for å åpne. Mulig det må skrues ut. Det skal være en sil inni der som kan dras ut. Der samles hårspenner, lo, etc. Vær obs på at det kan komme litt vann når sila dras ut, så det er kjekt å legge en klut foran på gulvet.
Petunia2 Skrevet 11. september 2009 #9 Skrevet 11. september 2009 Har slitt med det samme, men løsningen for meg har vært: -Stadig vaske en maskin på 95 grader. Tar hvite håndklær. -60 grader på sokker og undertøy. -Bruke NOK vaskemiddel. -La døra stå åpen når den ikke er i bruk. -Ikke la klærne ligge våte i maskinen etter vask, men straks ta dem ut og henge opp. -Å kjøre en rens med sitronsyre er smart hvis man har mye kalk i vannet. Oppvaskmaskin-tabletter tar også kalk, men ikke vanlig maskinoppvask-middel. Klem meg
KatzenThang Skrevet 11. september 2009 #10 Skrevet 11. september 2009 (endret) Sliter med akkurat samme problem. Har en 15år gammel katt som stirrer merkelig på vaskemaskina, så jeg lukker alltid døra Men veldig innestengt lukt. Gleder meg til å forsøke noen av tipsene. Endret 11. september 2009 av KatzenThang
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #11 Skrevet 16. september 2009 Bruk OMO maskinrens, du får kjøpt det ihvertfall i litt større dagligvarebutikker (tror jeg kjøpte den på Meny). Følg bruksanvisningen. Før jeg brukte maskinrensen luktet det litt jordslag av klærne. Vi setter alltid opp døra og luka til vaskemidlene, og maskinen er bare to år gammel. Etter å ha brukt maskinrensen lukter det ikke lenger av hverken maskinen eller klærne. :-)
Wonders Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Nå var det vaskemaskin til klær det var snakk om her. hahahahahahahahaaaaaaaa 1
Sunshine Skrevet 17. september 2009 #13 Skrevet 17. september 2009 Jeg leste et sted at man må kjøre 95 graders vask jevnlig for å unngå at det setter seg kalk og drit i maskinen som lager vond lukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå