Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Det jeg lurer på er: Koster det noe å be dem ordne med innkreving av barnebidrag? Engangsbeløp? Tar de noen prosenter hver måned?
Mamma1 Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Har dere privat bidragsavtale? I tilfelle ja, tror jeg nav må beregne bidraget på nytt, det koster ca 700 kr mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Mener å ha hørt at begge må betale 7-800 som engangsbeløp. Men har også hørt noen si at når man betaler via NAV så får man ikke hele beløpet...?
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Hadde vært fint om folk som ikke har peiling heller kunne holde kjeft. Mamma1 og gjest er helt på bærtur. Det koster ingenting å få bidraget krevd inn fra Nav Innkreving. Dere kan altså inngå privat avtale og så krever Nav inn. Helt gratis. Men dersom du vil at Nav skal fastsette bidraget, må hver av partene betale et rettsgebyr, for tiden er det 860 kroner.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Man må betale et gebyr hver på 860 kr for å få fastsatt bidraget. I tillegg må man belage seg på at behandlingstiden kan være på mange mnd. Nav brukte 7 mnd på "min" bidragssak. Det endte med at vi ordnet privat avtale. Mye lettere for oss.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Man må betale et gebyr hver på 860 kr for å få fastsatt bidraget. I tillegg må man belage seg på at behandlingstiden kan være på mange mnd. Nav brukte 7 mnd på "min" bidragssak. Det endte med at vi ordnet privat avtale. Mye lettere for oss. TS kan lage privat avtale og be NAV innkreve pengene. Det er helt gratis Om ts vil la NAV beregne bidraget, må hver av partene betale ett rettsgebyr, på 860 kroner. selv om saksbehandlingen kan ta lang tid, vil bidragsbeløpet gjelde fra måneden det er søkt, dersom dette ikke er et nyfødt barn. Da reknes det fra den måneden barnet ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå