Pusill Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg skal løpe halvmaraton den 13/9.Altså godt å vel en uke til. Hav bør jeg gjøre nå i dagene før,jeg tenker på trening.Jeg terner mye og til dels hardt 5 ganger i uken.Denne uken har jeg trappet litt ned.Er det lurt,eller burde jeg ta det helt med ro?Isåfall om jeg skal trene moderat eller rolig?Og hvor ofte? Hva bør jeg tenke på dagen før løpsdagen og selve løpsdagen? Er det noe jeg kan innta(ikke ulovlig)For å øke energien,og for å få opp farten.Utholdenhet har jeg i massevis.Hva kan jeg gjøre unngå for å få kramper eller stivne helt i bena? Tilslutt,er det vanlig å ha med musikk(Ipod)på øret?Eller ser det dumt ut?Vil gjerne få tida til å gå,og musikken inspirer meg.Alle gode råd mottas med takk fra dere som har gjennomført maraton.
Chanel.No5 Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Den siste uka før konkurransen, kan du gjerne trappe ned litt, dvs. bare løpe rolige turer. Kanskje du finner litt tips her: http://www.treningsmagasinet.no/wip4/klar-...d.epl?id=272704
Pusill Skrevet 4. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg fikk jo ikke svar på alt jeg lurte på da.
Gjest Ingeniøren Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Mange som har musikk på øra under løp så iPod er null problem om du foretrekker det. Drikke nok før løpet er opplagt. Tar du den nye motedrikken med kaffe og cola så husk på at dette er vanndrivende. Energitabletter osv ville jeg unngått om du ikke har testa det før, mange får problemer med magen. Er det drikke/matstasjoner underveis så ikke dropp dette! 21km er langt nok til at påfyll er viktig.
Chanel.No5 Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Jeg fikk jo ikke svar på alt jeg lurte på da. Ikke løpt maraton selv så prøvde bare finne litt info til deg.
Gjest Gjest_Maia_* Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Ingen hardtrening siste uka. Skaff deg overskudd til løpet. Drikke før og under løpet så kjøp deg noe sporsdrikke som inneholder kjappe karbohydrater. Lykke til
Pusill Skrevet 5. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2009 Tusen takk for svar.Det er drikkestasjoner for hver 5 kilometer,så da trenger jeg vel ikke ha med drikkebelte selv?Har hatt XL1 tabeletter tiddligere,jeg tålte fint det. Hva med energibarer?
Chanel.No5 Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 (endret) Hva med energibarer? Blir det ikke vanskelig å spise mens du løper? Kanskje blir det ubehagelig under løpingen også.. Hadde adri klart å løpe og spise samtidig selv ihvertfall. Er det ikke bedre å heller ha energidrikke? En med karbohydrater. Endret 5. september 2009 av Lotte27
Pusill Skrevet 5. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2009 Blir det ikke vanskelig å spise mens du løper? Kanskje blir det ubehagelig under løpingen også.. Hadde adri klart å løpe og spise samtidig selv ihvertfall. Er det ikke bedre å heller ha energidrikke? En med karbohydrater. Jo,du har sikkert rett i det med energibarer.Vi får Maxim sportsdrikk for hver 5 km. Da er det vel ikke nødvendig at jeg tar med drikke selv?
Chanel.No5 Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Jo,du har sikkert rett i det med energibarer.Vi får Maxim sportsdrikk for hver 5 km. Da er det vel ikke nødvendig at jeg tar med drikke selv? Nei, tror det skulle være tilstrekkelig.. Som tidligere nevnt så har ikke jeg løpt halvmaraton selv, men synes det virker bra intervaller med drikke og karbohydrater hver 5 km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå