Gå til innhold

"Leser" for Lotus Notes maildatabase.

Anbefalte innlegg

Skrevet

*urk*

På jobb har vi brukt Lotus Notes som mailprogram i uminnelige tider, men nå er det altså bestemt at vi skal bytte. Dermed sitter jeg (og mange andre) med mange års oppsamlet mail som blir uleselig fordi det nye mailprogrammet ikke kan lese formatet.

Det kinkige er jo at vi har mye nyttig, oppsamlet informasjon i våre respektive maildatabaser som vi nå blir utelukket fra. Ser litt mørkt på å begynne å skrive ut så mange mailer på pdf..... Har vært flink til å slette "tullemailer", men likevel er det mange nyttinge som har hopet seg opp.

Finnes det en eller annen "mailleser" som kan lese Notes' mail uten at man nødvendigvis skal skrive i det - altså bare en nødhjelp som dekoder til plain text. Har googlet i lange baner og vet det finnes programmer som overfører fra Notes til andre mailsystemer, men for det første er jo dette en engangsforeteelse og for det annet er det ikke bare meg som trenger en slik konvertering så det blir store summer hvis alle mailbrukere hos oss skal ha en lisens til $250. Særlig når vi ikke har bruk for full overføring. Det vil uansett bli restriksjoner på den nye maildatabasen så vi må arkivere i mapper utenom selve mailserveren.

Hjelp! Gode forslag til nettsider å sjekke ut mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :) , men av beskrivelsen ser det ut som den bare "finner" mail, men ikke nødvendigvis kan lese den? Og jeg vet jo hvor maildatabasen er hen.

Skrevet

Såvidt jeg forstår fra å ha lest et annet sted leser den helt fint. Å "finne" i denne sammenhengen er at den kan søke inni epostene dine for å finne nøkkelord, og da må den hvertfall klare å lese eposten.

Skrevet
Såvidt jeg forstår fra å ha lest et annet sted leser den helt fint. Å "finne" i denne sammenhengen er at den kan søke inni epostene dine for å finne nøkkelord, og da må den hvertfall klare å lese eposten.

Ah, takk skal du ha. Da er det håp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...