Gå til innhold

Hjelp...klarer ikke å lese kattene mine riktig.. KRITISK!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har hatt katter helt siden jeg var liten og etter at jeg flyttet ut hjemmefra fikk jeg min egen nydelig Maine Coon/Skogskatt blanding. Hun er kanskje den mest sære katten jeg har hatt, men er snill og fikk navnet Smokie. Da Mamma passet henne imens jeg var på ferie i en mnd, møtte hun mamma sin katt Frida. Smokie var rundt 8 mnd på den tiden så hun elsket å leke med Frida. Noe som ikke alltid var like populært da Frida er litt større enn Smokie.

Etter at hun kom hjem fra dette besøket ble hun veeldig rastløs og maste noe helt utrolig mye. Noen ganger trodde jeg at jeg skulle bli gal. Kom frem til at hun kanskje savnet en pusekatt å være sammen med. Vi planla at vi skulle få en til katt, men måtte vente til vi flyttet til en litt større leilighet.

Vi flyttet og dro til Dyrebeskyttelsen for å titte på katt. Der ble vi anbefalt å ta en kattunge fremfor en voksen katt. Vi burde også ta en gutt siden Smokie er en jente.

Vi endte opp med en tøff liten krabat på¨4 mnd som fikk navnet Bandit.

Smokie murra og vesa til han den første uka. Han prøver hele tiden stakkars, men virker som om hun ikke skjønner helt hva hun skal gjøre med han. Nå har han vært her i 1 mnd, de kan spise fra samme skål uten problem, men sover ikke inntil hverandre, vasker aldri hverandre og leker på en utrolig hard og voldsom måte.

Er så redd for at hun tar rotta på han endag. Han er jo så liten og hun så stor. Sjekker hver dag etter byllkuler og sårskårper men har enda ikke funnet no. Han løper på henne hele tiden og virker egentlig ikke noe redd for henne.

Idag så jeg at han fikk stor hale og skytte ryggen mot lufta...det er vel ikke helt bra ?

Håper på svar fra noen :) Beklager om det er noen skriveleifer og rotete :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta veldig lang tid før kattene dine blir venner,vi har også to katter og da den lille kom i begynnelsen ville knapt den andre være i hus og de var på hverandre hele tiden.

Her tok det sånn ca. ett år før de to godtok hverandre helt,og nå(det har gått to år) er de begynt å bli ganske gode venner.Det er fortsatt litt krangling noen ganger,men stort sett er de gode venner.

Men de sover aldri inntil hverandre og det tror jeg aldri kommer til å skje,og det er bare i det siste at jeg har sett at de har begynt å vaske hverandre.

Det at den lille løper rett bort til den andre høres ut som typisk kattunge,de løper bort til alt og alle og dette er nok noe han vil slutte med når han blir eldre.

Uansett må du nok belage deg på at det kanskje vil ta lang tid før de blir venner,og det vil være litt krangling mellom dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...