Gå til innhold

Ulike ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker det dumt å ha ulike gifteringer? At brud har gult gull, mens brudgom har noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skulle egentlig ha ulike ringer.

Jeg ville ha hvitt gull med diamanter og mønster, og han ville ha gult gull helt vanlig glatt.

På gullsmeden fortalte de oss at dette var blitt ganske vanlig.

Vi bestemte oss imidlertid for å pusse opp forlovelsesringene, så det ble like ringer likevel ;)

Skrevet

Vi har begge gult gull, men han har en stripe på sin, mens mine er glatte med en diamant.

Skrevet

Takk for svar. Min samboer vil gjerne ha titanring (svart) og jeg vil ha klassisk gult gull, gjerne med en liten diamant.

Synes det er rart å ha så forskjellige ringer, men det er vel ikke ringene som er viktigst..

Skrevet

Vi giftet oss for et halvt år siden, og kjøpte like ringer da vi var på ferie i Mongolia. Litt eksotisk å ha ringer fra den turen, syntes vi.

Nå var vi på ferie i England i sommer, og plutselig, etter en dag på stranda, var mannens ring borte! Den hadde falt av i vannet.

Så nå har jeg en ring fra Asia i gult gull, mens manne kjøpte sporenstreks ny på et kjøpesenter i Brighton i mye lysere, "vestlig" gull.

Ringene er altså helt forskjellige. Men vi bryr oss ikke så mye om det. Har ikke en gang gravert noe i dem. Kanskje vi får ta det nå, for å ha NOE felles når det gjelder ringene...

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er vel ikke så mange andre steder enn i Norge at en skal ha like ringer. Vi har forskjellige. Han har en ring med platin/hvott gull. Jeg har en ring i hvitt gull med 0,9 karat diamant.

Velg de ringene som dere har mest lyst på.

Skrevet

Absolutt ikke dumt med ulike ringer. Mannen og jeg har det, og alle andre i min vennekrets har også ulike gifteringer.

Jeg har faktisk nesten inntrykk av at det er litt ut å ha kliss like gifteringer.

Skrevet

Det viktigste må vel være at begge får en ring de syntes er fin og vil gå med :)

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig.

Jeg har diamantbånd (diamanter rundt hele ringen) + forlovelsesring (0,8 karat enstens diamant) på ringfingeren. Mannen har enkel gullring.

Skrevet

Jeg kjenner ingen med ulike ringer, og det var uaktuelt for oss å ha ulike.

Skrevet

Min mann har en massiv glatt ring i hvitt gull. Min er også massiv og glatt, men jeg har en stor diamant i spenn på min.

Men drømmeringene fant jeg i en annonse i et bryllupsblad. Nå husker jeg ikke lenger hva de het, bare at det var dansk design. Men akk.... 40 000 DKR for to gifteringer! Men der var platina involvert, og der var diamant (i dameringen)involvert og så litt hvitt gull var der også!

Men jeg er veldig glad i ringen min, føler meg naken uten... :jepp:

Skrevet
Jeg kjenner ingen med ulike ringer, og det var uaktuelt for oss å ha ulike.

Enig.

Skrevet

Vi skal ha like, men enda litt ulike...på en måte :)

Jeg skal ha vanlig klassisk gult gull, blank overflate. han skal ha en noe bredere ring en meg, ca 1-2 mm og han skal ha silkematt overflate. han liker det litt mer maskulint enn det blanke og jeg liker det mer feminine ogblanke.

Men som gullsmeden sa, min kommer til å bli mer matt etterhvert og hans kommer til å bli mer blank...så da møtes vi på halvveien...er det ikke det ekteskap er om da? :ler:

Vi skal bestille i disse dager og er fornøyde med valget. De er like selv om vi får en personlig touch, og det synes vi er viktig!

Skrevet
Jeg har faktisk nesten inntrykk av at det er litt ut å ha kliss like gifteringer.

Det trodde jeg også.

Skrevet (endret)
Men som gullsmeden sa, min kommer til å bli mer matt etterhvert og hans kommer til å bli mer blank...så da møtes vi på halvveien...er det ikke det ekteskap er om da? :ler:

Enig med du!

Jeg synes det er viktig å huske på at ringene skal man ha leeenge og da er det lurt å tenke litt praktisk i forhold til at ringen faktisk er god å ha på og at designet ikke er 'umoderne' om fem år....

Endret av Trønderveitja
Skrevet (endret)

Vi har begge "vanlige" gullringer, men det er en liten diamant innsatt i min. Tror ikke mannen min ville gått med på å ha ulike ringer. Faktisk hadde ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt i det hele tatt, for han ville ha en enkel ring i gull, og jeg fikk ikke lov til å avvike så mye fra det :fnise:

Jeg har ikke vært borti noen med ulike ringer før, men synes ikke det ville vært noe problem om noen hadde det.

Endret av Phaedra
Skrevet

Argh! -jeg er så lei av slike diskusjoner som går på hva som er "vanlig" ifm absolutt alt rundt bryllup - kan man ikek bare gjøre det som en selv er fornøyd med og ønsker, uten å skulle tenke på hva andre måtte synes og mene om det?

Gjest fargeriet
Skrevet
Argh! -jeg er så lei av slike diskusjoner som går på hva som er "vanlig" ifm absolutt alt rundt bryllup - kan man ikek bare gjøre det som en selv er fornøyd med og ønsker, uten å skulle tenke på hva andre måtte synes og mene om det?

eh, oki, så feks bare se en annen vei et lite øyeblikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...