Gå til innhold

hvorfor er så mange jeneter så dårlige til å sjekke, på byen!?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

hei

Jeg har merket at mange jenter på byen er helt paetiske når det kommer til sjekking! Jeg er såpass heldig at jeg har utseende med meg og det hender ofte når jeg er på byen at jenter gir en del blikk og viser interesse via kroppsspråket

Men måtte de gjør dette på kan noen ganger bare være helt "funny", hvis du spørr meg!!Feks i går når jeg var en tur ute, så merket jeg et par fine jenter som bare hang rundt meg og venta på at jeg skulle ta intiativet(tydligivs). Var også et par jenter som gjorde et forsøk...ved å komme å si "hei" på sin dumme måte, som feks "hvorfor bare står du her". Er vell ikke noe fin måte å ta kontakt på det vell!?

Kan ikke dere bare presentere dere normalt, istedenfor å gjøre dumme ting som nevnt ovenfor og "dulte" borti meg osv...

Dette høres kanskje litt ut som et luksus problem for noen karer, men jeg hater egentlig å sjekke opp på byen, siden det bare ikke funker for meg under slike "omgivelser" Er mye mulig jeg har gått glipp av mange sjanser, men jeg takler bare ikke kjøtt markede som er på byen mer! Respekt for de gutta som klarer å "manipulere" jenter på byen...er jo umulig å vise hvem man er under slike omstendigheter!?

Noe andre steder hvor det er mulig å møte jenter? Åssen funker nettsider som match.no osv Har hørt at det er veldig vanskelig for karer å sjekke på slike nettsider, siden jentene der "svømmer" i mails hver uke!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hørtes litt ut som et luksusproblem for meg.. ? Men, jenter kan man møte på treningssenter (ikke ideelt kanskje) gjennom venner, (genialt) gjennom jobb, hvis man driver med noe... bikkjer for eksempel. Nettet er jo fint, men slik jeg har skjønt det er jentene skeptiske og avviser fort fordi det er så mange som bare er ute etter sex. Og gjerne presenterer seg med DINE kvalitetet for å få det!

Prøv nettet en stund, profiler deg som seriøs. (IKKE sexprat, hinting eller fjortisflørting) Vær rask med å be jenta ut på kaffe når du først har etablert kontakt. Da ser du fort om det kan bli noe mer eller om det bare blir med den ene daten.

Og en ting til, kanskje du foretrekker voksne jenter/damer ettersom du sier at jenter på byen er patetiske? Og da er jo kluet å gå et sted der alderssegmentet er litt høyere.. (med fare for å bli mat for jaktenker da..*S* )

Skrevet
hei

Jeg har merket at mange jenter på byen er helt paetiske når det kommer til sjekking! Jeg er såpass heldig at jeg har utseende med meg og det hender ofte når jeg er på byen at jenter gir en del blikk og viser interesse via kroppsspråket

Men måtte de gjør dette på kan noen ganger bare være helt "funny", hvis du spørr meg!!Feks i går når jeg var en tur ute, så merket jeg et par fine jenter som bare hang rundt meg og venta på at jeg skulle ta intiativet(tydligivs). Var også et par jenter som gjorde et forsøk...ved å komme å si "hei" på sin dumme måte, som feks "hvorfor bare står du her". Er vell ikke noe fin måte å ta kontakt på det vell!?

Kan ikke dere bare presentere dere normalt, istedenfor å gjøre dumme ting som nevnt ovenfor og "dulte" borti meg osv...

Dette høres kanskje litt ut som et luksus problem for noen karer, men jeg hater egentlig å sjekke opp på byen, siden det bare ikke funker for meg under slike "omgivelser" Er mye mulig jeg har gått glipp av mange sjanser, men jeg takler bare ikke kjøtt markede som er på byen mer! Respekt for de gutta som klarer å "manipulere" jenter på byen...er jo umulig å vise hvem man er under slike omstendigheter!?

Noe andre steder hvor det er mulig å møte jenter? Åssen funker nettsider som match.no osv Har hørt at det er veldig vanskelig for karer å sjekke på slike nettsider, siden jentene der "svømmer" i mails hver uke!?

Jenter trenger kanskje ikke gjøre så mye annet enn å smile og si hei på byen? Er vel gjerne gutter som - for å skille seg ut fra de 9 andre som har prøvd seg tidligere på kvelden, må ha fantastiske sjekke"triks". Virker dama søt og hyggelig, gir jeg i alle fall blaffen om ho stotrer frem "fine sko" eller om hun kommer med en genial og morsom åpningsreplikk. :skravle:

Skrevet

Å gå bort til noen å si hei er en helt normal måte å ta kontakt på.

Å dulte borti noen for å få oppmerksomheten deres på et utested med høy musikk er også en helt normal måte å ta kontakt på. At gutter ofte tar initiative/forventes å ta initiativet til å ta kontakt med jenter er heller ikke unormalt, så da er det ikke så forferdelig dumt at ei jente som er interesert i deg oppholder seg i ditt nærvær og regner med at du tar kontakt hvis du har den samme interessen.

Når det er sakt, så erfarer jeg at det er slik gutter tar kontakt også. Og jeg skjønner ikke hva som er så dårlig med det.

Skrevet
Feks i går når jeg var en tur ute, så merket jeg et par fine jenter som bare hang rundt meg og venta på at jeg skulle ta intiativet(tydligivs). Var også et par jenter som gjorde et forsøk...ved å komme å si "hei" på sin dumme måte, som feks "hvorfor bare står du her". Er vell ikke noe fin måte å ta kontakt på det vell!?

Hvis det var et par fine jenter som hang rundt deg, hvorfor snakket ikke du til dem først da? Dessuten synes jeg det er nok for en jente å si hei og smile til en gutt. Har han interesse, svarer han hei tilbake og man presenterer seg for hverandre. Høres ut som det er du som gjør ting komplisert her.

Skrevet
Hvis det var et par fine jenter som hang rundt deg, hvorfor snakket ikke du til dem først da? Dessuten synes jeg det er nok for en jente å si hei og smile til en gutt. Har han interesse, svarer han hei tilbake og man presenterer seg for hverandre. Høres ut som det er du som gjør ting komplisert her.

For det at jeg ikke liker å sjekke på byen, jeg er veldig dårlig på det!!Syntes det er stressende og slitsomt!!

Jeg tror jeg må eventuelt begynne å henge på litt andre steder!? Et sted det er litt mer rolig og mer avslappet atmosfære!

Skrevet
For det at jeg ikke liker å sjekke på byen, jeg er veldig dårlig på det!!Syntes det er stressende og slitsomt!!

Og alikevel syntes du det var greit å starte opp en tråd om hvor "dårlige" jenter er på sjekking? Hvor alle eksemplene dine går ut på å beskrive hvordan mennesker gennerellt tar kontakt med hverandre?

Er ikke problemet heller at det er noe i deg som gjør dette til en slitsom affære og ikke det at "alle andre" er så dårlige på det? De høres jo helt normale ut de du beskriver i hvertfall.

Du kommer ikke noen vei før du slutter å klage på alle andre og tar tak i deg selv vet du..

Skrevet
Og alikevel syntes du det var greit å starte opp en tråd om hvor "dårlige" jenter er på sjekking? Hvor alle eksemplene dine går ut på å beskrive hvordan mennesker gennerellt tar kontakt med hverandre?

Er ikke problemet heller at det er noe i deg som gjør dette til en slitsom affære og ikke det at "alle andre" er så dårlige på det? De høres jo helt normale ut de du beskriver i hvertfall.

Du kommer ikke noen vei før du slutter å klage på alle andre og tar tak i deg selv vet du..

Vell, jeg har jo gjort noen forsøk gjennom tidene, men det er jo bare et "spill"

Funker i hvert fall ikke å presenterer seg på en høfflig måte, da blir man jo for "kjedelig" .Jeg vet ikke åssen dere andre klarer å holde en samtale på byen jeg, det blir jo bare roping!? Dansingen er vell den beste metoden, men jeg er ikke så glad i det, siden danse skillsa mine er mildt sagt elendige!!

Er jo heller ikke akkurat noe nyhet at jenter må bli flinkere til å ta litt intiativet selv på byen og ikke bare vente og tro at drømme prinsen kommer!?Og når de først tar intiativet, så kan de jo gjøre det på en sikkelig måte :)

Sikkelig måte =håndhilse og presentere seg selv

Skrevet

Kan du ikke si litt hva du synes jenter kan si i sånne situasjoner da? :) Er ikke så lett å vite heller. Som feks hvis man ser en kjekk fyr på bussen, og har øyekontakt frem og tilbake. Så må en gå av, og så var det morsomt der og da, men kanskje det hadde vært gøy å tatt en kaffe. Synes det er litt halvfrustrerende når man får øyekontakt, og det klart er interesse fra begges side, at man ikke bare kan gå bort til hverandre på gata.

Nordmenn.. :roll::ler:

Skrevet
Kan du ikke si litt hva du synes jenter kan si i sånne situasjoner da? :) Er ikke så lett å vite heller. Som feks hvis man ser en kjekk fyr på bussen, og har øyekontakt frem og tilbake. Så må en gå av, og så var det morsomt der og da, men kanskje det hadde vært gøy å tatt en kaffe. Synes det er litt halvfrustrerende når man får øyekontakt, og det klart er interesse fra begges side, at man ikke bare kan gå bort til hverandre på gata.

Nordmenn.. :roll::ler:

Veldig riktig, er HELT ENIG!!

Nordmenn er et meget arrogant og lukket folkeslag! Er lissom kun på byen folk her i Norge er i sikkelig "sjekke" modus :tristbla:

Skrevet

Tror dette har noe å gjøre med at man er vant med at mannen er drivkraften og forventer at han tar over bare man sier hei eller setter seg ved bordet. Funker ikke det så lener de seg frem å kjører skuldra mellom puppene og hvisker et eller annet i øret. Funker ikke det så tar man faktisk hånden på innsiden av låret og kjører på, blir fort tun off av slikt ettersom alle menn ikke er en lysbryter.

Det mest usjarmerende er hvordan kvinner takler et slikt nederlag, verste jeg vet er ei nag-hag.

Skrevet

Vi jenter er dårlige på å sjekke fordi dere mannfolk er så ufattelig lette på tråden at dere blir med oss uansett for et ligg, om vi så er psykopatiske eller stygge:] Så vi trenger aldri å bli gode! Vi får oss noe uansett;)

Skrevet
Er jo heller ikke akkurat noe nyhet at jenter må bli flinkere til å ta litt intiativet selv på byen og ikke bare vente og tro at drømme prinsen kommer!?Og når de først tar intiativet, så kan de jo gjøre det på en sikkelig måte :)

Sikkelig måte =håndhilse og presentere seg selv

Som en sa før meg, folk kommer jo ikke bare løpende med handa ut bort til sin utkårede. Når man er i slike settinger, så er det normalt at man åpner med hei. Vil du snakke med dette mennesket sier du gjerne hei tilbake, og så kan man hilse på hverandre etter det. Noen er mindre formelle enn andre. Hvis det er veldig viktig for deg å håndhilse så foreslår jeg at du tar initiativ til det neste gang en søt jente kommer bort til deg og sier hei.

Skrevet

Hvilken utesteder man frekventer har noe å si... til en viss grad. Litt eldre damer er det lettere å ha en normal samtale med, en samtale hvor alt flyter og det ikke er noe på plakaten for å si det slikt. Liker de som er fortrolig med seg selv og ikke driver på med et spill.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hva er galt med å oppholde seg i nærheten av en man er interessert i? Det er helt normalt å prøve å få øyekontakt før man tar direkte kontakt. Dersom en fyr henger rundt meg og jeg synes han ser interessant ut, da tar jeg kontakt. Dersom en interessant fyr overser meg gidder jeg ikke å at kontakt. Hvorfor kan du ikke bare ta kontakt når jentene viser interesse på den måten? Dersom du ikke tar kontakt med en interessant jente når de åpenbart er interesserte da er det du som er dårlig på å sjekke.

Skrevet

For å si det slik så liker jeg at vedkommedne har sisu, men får jeg øyekontakt så kan jeg innlede en samtale, det er bare det at jeg forventer kanskje litt for mye av motparten. Jeg penser innpå litt vanskelige temaer, hvis vedkommende da viser jeg for blond så er det turn off.

Skrevet
Hva er galt med å oppholde seg i nærheten av en man er interessert i? Det er helt normalt å prøve å få øyekontakt før man tar direkte kontakt. Dersom en fyr henger rundt meg og jeg synes han ser interessant ut, da tar jeg kontakt. Dersom en interessant fyr overser meg gidder jeg ikke å at kontakt. Hvorfor kan du ikke bare ta kontakt når jentene viser interesse på den måten? Dersom du ikke tar kontakt med en interessant jente når de åpenbart er interesserte da er det du som er dårlig på å sjekke.

Hvis jeg tar kontakten, så finner jeg det meget vanskelig å holde kontakten....går jo ikke ann å holde en samtale på byen, man må jo rope!! Sorry, byen funker ikke for meg!!

Jeg er kanskje ikke som mange andre karer som begynner å vise interesse med engang via berøring osv, jeg liker å finne litt mer ut om berta først!! På byen derimot, så virker det dessverre ikke ut som at det er slik det fungerer!?

Nope, får prøve meg litt på nettdating...da er det i hvert fall en mulighet for å be dame ut på en kafe og prate normalt=)

Gjest Stjernedryss
Skrevet (endret)
Hvis jeg tar kontakten, så finner jeg det meget vanskelig å holde kontakten....går jo ikke ann å holde en samtale på byen, man må jo rope!! Sorry, byen funker ikke for meg!!

Jeg er kanskje ikke som mange andre karer som begynner å vise interesse med engang via berøring osv, jeg liker å finne litt mer ut om berta først!! På byen derimot, så virker det dessverre ikke ut som at det er slik det fungerer!?

Nope, får prøve meg litt på nettdating...da er det i hvert fall en mulighet for å be dame ut på en kafe og prate normalt=)

Men hvorfor klager du på at jenter er dårlige til å sjekke på byen når det uansett ikke er interessant for deg? :klø:

Det er heller ingen ting i veien for å be en dame fra byen på kafé. Jeg har datet flere gutter jeg har møtt på byen i hvertfall. Ser ikke helt problemet med det.

Endret av Stjernedryss
Skrevet
Men hvorfor klager du på at jenter er dårlige til å sjekke på byen når det uansett ikke er interessant for deg? :klø:

Det er heller ingen ting i veien for å be en dame fra byen på kafé. Jeg har datet flere gutter jeg har møtt på byen i hvertfall. Ser ikke helt problemet med det.

for hvis mange damer på byen hadde vært litt flinkere til å presentere seg og ikke bare prøvd å se deilige ut og lekt for mye "hard to get", så tror jeg situasjonen hadde blitt andeledes for meg også. Da hadde jeg følt meg mer komfortabel med å sjekke damer og vise mer interesse ovenfor damer som viser meg interesse=)

Jeg har vell insett at byen ikke er noe bra sjekke sted for alle personligheter og jeg er vell en av de personlighetene=) Når jeg er på byen, så ser jeg egentlig bare en gjeng med "barbie" dukker som prøver å se mest mulig deilig ut!Synd at norske jenter skal være så alt for pene, tror det "ødelgger" dem litt!

Men jeg vill ikke fremstå som bitter, for jeg har møtt mange hyggelig jenter, som også er pene=) Jeg finner det faktisk mye lettere å snakke med litt eldre kvinner(30 år, pluss/minus) Kanskje jeg burde prøvd å møte litt flere av dem!!

Skrevet

Du har en skrivestil med mange spørsmålstegn på rad, så det kan virke som du selv er en person som roper mye. :) Er du den samme om har startet tråden om at jenter ikke liker deg?

Du har en lett gjenkjennelig skrivestil, med alle utropstegnene, og uttrykk som "berta". Virker ganske slitsomt, spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...