gladidag Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 ja...tittelen sier alt;) Har kjøpt meg en sort,knelang kjole m sølvbroderier nederst på skjørtet.Den er moderat utringet og langermet. Kan eg bruke den i bryllup?? Eller er sort kjole "forbudt"?? Har og en lys fin kjole fra Staff som er aktuell....hvis sort er fy..
Norbertine Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Noen mener vel at man ikke skal bruke svart i bryllup, men personlig synes jeg alt unntatt hvitt er greit. Jeg ville kanskje brukt f.eks sko, veske og sjal i sølvfarge til, bare for å sette litt mer farge på den.
Virvel Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg har brukt sort kjole med små innslag av andre farger, og fikk ikke annet enn komplimenter. I alle bryllup jeg har vært i har det vært flere damer i sort. Det viktigste er vel at man er pent kledd, men samtidig ikke tar oppmerksomheten fra brudeparet (les: bruden ).
Gjest Ylva Virvla Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Tradisjonelt skal en jo ikke bruke sort. Personlig mener jeg også at alle farger utenom hvitt er ok. Jeg var i høstbryllup for noen år siden, og flertallet av damene hadde sorte kjoler.
superlady Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Det er gammel etikette at man ikke bruker sort i bryllup, men etter å ha vært i en del og søkt opp og ned om hva som er lov og ikke lov, kan jeg informere om at sort nå er lov! Enig med de andre - hvitt er vel den eneste fargen jeg absolutt ville holdt meg unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå