yoga Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 (endret) Jeg har byttet treningssenter, og fikk i den forbindelse ett nytt treningsprogram av en veileder i dag. Har trent styrke temmelig aktivt i litt over ett års tid nå, og har et ønske om å bygge muskler og stramme opp. Ønsker derfor et program hvor jeg kan forvente god progresjon hvis jeg trener slik jeg skal. Er nok ikke den største dama i gata, men det kommer seg På tidligere treningssenter har jeg hatt 3*12 repitisjoner, og har trivdes godt med dette og opplved resultater. Men i dag satt veilederen opp et helkropps program til meg med 3*16 repitisjoner, jeg spurte hvorfor dette, og hun var veldig påståelig om at jeg skulle begynne med å trene opp utholdenheten i musklene. Orienterte henne også om at jeg hadde trent endel tidligere. Så da er spørsmålet mitt: hvorfor tror dere hun er så påstålig på dette, og gir det mening utifra mine ønsker om å bygge muskler?? Jeg har egentlig lyst til å fortsette med 3*12 repitisjoner, men blir det feil i forhold til noe? Er vel bedre med litt tyngre vekter og færre rep. enn lettere vekter med flere rep.?? Prøvde å spørre om dette, men fikk ikke noe svar.. Endret 4. september 2009 av yoga
Hulda Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Jeg hadde ikke benyttet meg av programmet hennes.
yoga Skrevet 4. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg hadde ikke benyttet meg av programmet hennes. Fordi?
Hulda Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 På grunn av det du skriver selv; du vil bygge muskler, mens hun har satt opp et program for utholdenhet.
lovenemo Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Selv om du får satt opp ett program, så betyr ikke det at det må følges slavisk. Men om treneren ikke vil lage et program ut fra dine ønsker, så be om en ny trener, det ville jeg gjort ihvertfall.
Chanel.No5 Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Men om treneren ikke vil lage et program ut fra dine ønsker, så be om en ny trener, det ville jeg gjort ihvertfall. Enig. Du har ikke fått ett program som du ba om, dette er feil opplegg for dine ønsker, jeg ville klaget, en har rett til det. Skulle tro en veileder visste bedre enn dette altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå