tinky_winky Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg og kjæresten min skal leie leilighet, og ringte på en i dag. Utleier sa jeg kunne komme på visning i morgen, og det passet veldig bra! Men nå er jeg litt nervøs, for hva spør man om? og hva skal man se etter i leiligheten? Har ikke sett bilder av den før, men ut fra beskrivelsen hørtes den ut som akkurat en sånn leilighet vi ser etter. Så.. Trenger litt hjelp så jeg kan forberede meg litegranne, så jeg ikke stiller opp uten noe clue på hva jeg skal se etter/spørre om.. på forhånd takk! T.W.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Du sjekker om innsyn fra de som eier huset/kommer på besøk. Du spør om hvor lytt, regler mm. Har de mindre barn så følger det en del med der da barn ikke alltid skjønner grenser. Egen strømmåler eller strøm inkl. ? Varmtvannsbeholder og kapasitet. Mugg noen steder? Sjekk spesielt på bad og kjøkkenskap. Lov å skru/henge opp bilder? osv.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Beklager å dra opp en så gammel tråd, men jeg lurer på det samme + en ting til: - Hva gjør man hvis man ikke liker leiligheten? Må jeg bestemme meg med én gang, eller får man betenkningstid? Hva sier man hvis man ikke ønsker å leie den?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Selv om du er på visning så betyr det jo ikke at du får tilbud om å leie leiligheten. Skulle du få tilbudet, men ikke ønsker å leie den så er det bare å si nei takk og at den ikke helt var det dere så etter.
Orchideae Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Markedet er trangt, og når vi flyttet ut av den forrige leiligheten vår hadde utleier nesten 30 interiserte på visning. Mitt tips er derfor at dere også skriver et "brev" om dere selv, med bilde. Litt sånn generelt, alder, interesser, barn, jobb og lignende. Da er det større sannsynlighet for at dere blir husket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå