Gå til innhold

Går ikke ned, sliter med motivasjoenen, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Hei og go' morgen jenter,

Jeg er 33 år og trodde jeg lå mellom 69-70 kg. :skratte:

Gikk på vekten og den viste 71,4 kg fikk en total nedtur.. hva er det jeg gjør galt.. jeg trenger at vekten går nedover for å holde motivasjonen åppe.

Buksene er ikke blitt noe løsere.

Har begynnet å trene igjen de siste 3 ukene, ca 2-3 ganger pr uke og spiser veldig sundt men ikke for lite.

Trener mage, runpe og lår timer, Body pump, litt spinning og en sykkeltur med ungene innimellom.

Vil gjerne ta av rundt magen og lårene, egentlig litt overalt og stramme opp magen etter tre fødseler på en periode på 7 år.

Noen som har noe gode ord eller tips å gi på en deilig fredag?? :jepp:

Skal ut å reise om en måned og vil være litt mindre enn det jeg er, føler meg litt som den lubne med de jeg skal reise sammen med.

Er inne på tanken å gå drastisk til verks for å gå ned... en eller anne quick fix diet, men da kommer kiloene fort på igjen, jeg vet det.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ned en vanlig dag med hva du spiser/drikker. Hvordan du trener i løpet av uken.

Lettere å komme med innspill da. Har du nylig startet å trene? For muskler veier det også, så anbefaler deg å bruke målebånd, ikke bare vekt for å måle reultater..

Skrevet

Det går ikke nødvendigvis fort... Jeg begynte å trene og spise sunt i november, og det eneste som gjorde at jeg holdt ut, var at jeg fikk et kick av å se at jeg klarte å løfte tyngre og tyngre vekter. For fra november til februar gikk jeg ikke ned et gram, tvert i mot gikk jeg opp to kilo. Heldigvis klarte treningspartneren min å overbevise meg om at det bare var muskler og vann, så jeg holdt fortsatt ut. Og i slutten av april løsnet det. Da gikk jeg plutselig ned 1,5 kilo på en uke, så 1,3 neste uke, og 1 kilo etter det, og i slutten av juni hadde jeg 'plutselig' gått ned 10 kilo! Så hold ut!

Og bruk målebåndet, eller en bukse uten stretch som er trang. Det var det første jeg merket det på! Og tipset til Lotte27 om å skrive ned absolutt alt du får i deg av mat og drikke på en dag er kjempelurt, for det er veldig lett å tenke 'men jeg spiser jo så sunt', også glemme å telle med den ene sjokoladen til kaffen, de få chipsbitene, osv osv. Skriv også ned tidspunkt, slik at du blir obs på om du går og småspiser i løpet av dagen.

(Forresten, min motivasjon var dagboka til Svanungen her innpå, det var den som fikk meg i gang og hjalp meg i begynnelsen :) )

Gjest Gjest_Maia_*
Skrevet

Veldig grunnleggende er det sånn at du må forbruke mer energi enn du tar inn. I tillegg hjelper det veldig å få fart på forbrenningen. Så hvordan gjør vi det? Jo ved å spise hyppigere og mindre måltid slik at kroppen ikke går i sparemodus på fettet. Trening, da bør du trene både styrke og kondisjon, noen tips for å <a href="http://treningstips.org/kom-i-form/">komme i form</a>. Som nevnt tidligere i denne tråden kan det å skrive opp hva du spiser igjennom dagen være smart. Vær spesielt obs på det du spiser om kvelden. Om natta bruker kroppen din lite energi, og da trenger den heller ikke noe påfyll før du legger deg. Kutter du ut snop på kveldstid er mye gjort.

Håper noen av disse tipsene hjelper deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...