The Kitten Skrevet 4. september 2009 #21 Skrevet 4. september 2009 Kanskje jeg skulle fått meg en profil. Da kan du legge meg til.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. september 2009 #22 Skrevet 4. september 2009 Jeg har ca 150 venner på Facebook. Det er familie, tidligere klassekamerater, tidligere og nåværende kollegaer og ellers folk jeg kjenner fra andre steder. Med noen få unntak er det utelukkende folk jeg i det minste ville sagt hei til om jeg traff dem på gaten. Selv har jeg kun add´et folk jeg hadde stoppet opp og snakket med hvis jeg traff dem på gaten, men har akseptert add fra et par stykker som jeg bare hadde hilst på (f.eks. venners venner som jeg gjerne snakker med hvis jeg f.eks. møter dem på fest, men som jeg ikke gjør annet enn å hilser på hvis jeg møter dem på gaten, eller f.eks. folk jeg har gått på skole med i mange år og som jeg var nær da men ikke nå) Folk jeg ikke kjenner godt nok til å si hei til på gaten engang adder jeg ikke, og aksepterer heller ikke add fra.
kristian82 Skrevet 4. september 2009 #23 Skrevet 4. september 2009 Da kan du legge meg til. Hmm...Beste grunnen jeg har fått til å skaffe meg facebook.
The Kitten Skrevet 4. september 2009 #24 Skrevet 4. september 2009 Hmm...Beste grunnen jeg har fått til å skaffe meg facebook.
Noli Skrevet 4. september 2009 #25 Skrevet 4. september 2009 Måtte sjekke, og jeg har 153 venner. Kjenner alle fra rl, det er mitt viktigste kriterie for å legge folk til. Pluss at jeg må være interessert i videre kontakt med dem, selv om det kanskje er på et minimum. Har ignorert en god del venneforespørsler, fra folk jeg gikk i grunnskolen med og sånn. Også noen som har prøvd å legge meg til etter å ha møtt meg på fest og sånn, folk jeg ikke faktisk kjenner gidder jeg ikke ha der.
Colargol Skrevet 4. september 2009 #26 Skrevet 4. september 2009 Nå måtte jeg jo sjekke -for det forandrer seg stadig! Har 445 akkurat nå, men jeg er student og har også flyttet endel, -dermed blir det mange etterhvert! Kanskje hundre+ av disse jeg til stadighet prater med? Endel av disse er jo gode venner, andre er gamle venner jeg holder kontakten med. Bruker facebook mye mer enn bare som "vennemøteplass" -skole, jobb, studentkroa osv. Har skjønt at det er et par KG'ere som jeg ikke vet hvem er har forsøkt å legge meg til, noe jeg ikke helt skjønner. Har noen KG'ere på vennelista nemlig, men det er folk jeg har pratet med og hatt kontakt med som modde. De jeg har "avvist" er folk jeg ikke aner hvem er som jeg i ettertid har forstått at er KG'ere, og jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner... Så beklager om det er noen som kjenner seg igjen og som sikkert har tenkt "dust".
*appifany* Skrevet 4. september 2009 #27 Skrevet 4. september 2009 Nå måtte jeg jo sjekke -for det forandrer seg stadig! Har 445 akkurat nå, men jeg er student og har også flyttet endel, -dermed blir det mange etterhvert! Kanskje hundre+ av disse jeg til stadighet prater med? Endel av disse er jo gode venner, andre er gamle venner jeg holder kontakten med. Bruker facebook mye mer enn bare som "vennemøteplass" -skole, jobb, studentkroa osv. Har skjønt at det er et par KG'ere som jeg ikke vet hvem er har forsøkt å legge meg til, noe jeg ikke helt skjønner. Har noen KG'ere på vennelista nemlig, men det er folk jeg har pratet med og hatt kontakt med som modde. De jeg har "avvist" er folk jeg ikke aner hvem er som jeg i ettertid har forstått at er KG'ere, og jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner... Så beklager om det er noen som kjenner seg igjen og som sikkert har tenkt "dust". En av grunnene til at jeg ikke har FB. Eller dvs jeg har FB. Har 10 venner der som er der pga at det er familie og venner som legger ut bilder som de vil at jeg skal se. Uansett, det er så masse misforståelser med FB at jeg orker ikke mer "drama" enn det som allerede er i livet mitt fra før
Gjest Purple Haze Skrevet 4. september 2009 #28 Skrevet 4. september 2009 Jeg er på FB, og har vel 170 venner, sånn ca. Faktisk kjenner jeg alle i virkelighetens verden, på et eller annet vis. Jeg jobber jo i barnehage, og kommer i kontakt med utrolig mye folk. Har veldig mange av foreldrene der som venn på FB. I tillegg er jeg venn med familiemedlemmer, venner av dem, kjæresten og venner av han, mine egne gode venner, gamle skolevenner, osv.
Gjest Gjest_Cornelia_* Skrevet 4. september 2009 #29 Skrevet 4. september 2009 Hvor mange venner har du på facebook? Når blir det for mange, synes du? Har du venner som du bare kjenner på facebook, eller kjenner du alle IRL? 15. Kun de jeg kjenner per i dag, som er registrert i Facebook. Det er mange jeg kjenner som ikke er der også. Jeg adder ikke folk fra barneskolen, ungdomsskolen eller videregående - heller ikke fra studiene: for de er ikke registrert der! Og det tar tid å få nye kontakter der: bruker nok et par år på å få maks 100. Er nesten aldri innom der heller....
Gjest Gjest_Cornelia_* Skrevet 4. september 2009 #30 Skrevet 4. september 2009 En av grunnene til at jeg ikke har FB. Eller dvs jeg har FB. Har 10 venner der som er der pga at det er familie og venner som legger ut bilder som de vil at jeg skal se. Uansett, det er så masse misforståelser med FB at jeg orker ikke mer "drama" enn det som allerede er i livet mitt fra før Forstår jeg godt! Det er derfor jeg bare er der også. Jeg gidder ikke å adde foreldrene til noen, fjerne bekjente osv...
Gjest Melchizedek Skrevet 4. september 2009 #31 Skrevet 4. september 2009 Facebook har aldri forstått poenget
Gjest No wonder woman Skrevet 4. september 2009 #32 Skrevet 4. september 2009 Jeg har litt over 100, men angrer på et par jeg har akseptert. Men det er jo egentlig bare å begrense profilen sin til dem.
Anglofil Skrevet 4. september 2009 #33 Skrevet 4. september 2009 575. Et resultat av at jeg har vært og er delvis politisk aktiv, og jeg vil tippe at rundt 300 av dem faktisk kommer fra det politiske miljøet. Deretter har jeg vel en 70 fra den gang jeg var konkurranseutøver, samt rundt en 20 stykker som er familie. Resten er tidligere og nåværende klassevenner fra barneskolen, ungdomskolen, høyskolen og universitetet, samt en del venner fra nett, f. eks KG. Legger aldri til folk som er helt ukjente for meg. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #34 Skrevet 4. september 2009 575. Et resultat av at jeg har vært og er delvis politisk aktiv, og jeg vil tippe at rundt 300 av dem faktisk kommer fra det politiske miljøet. Og du har hilst på alle og vet hva de heter?!
Anglofil Skrevet 4. september 2009 #35 Skrevet 4. september 2009 Og du har hilst på alle og vet hva de heter?! Med 98 % av dem har jeg det ja. Så er det de 2 prosentene som er venner gjennom nett, som jeg kun har snakket med f. eks over msn eller via ulike norske og utenlandske forum. Mvh Yvonne
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 5. september 2009 #36 Skrevet 5. september 2009 Jeg har 27 venner. Noen har jeg visst bare "fått". Jeg er ikke så mye på facebook at det gjør noe heller.
Gjest norah Skrevet 5. september 2009 #37 Skrevet 5. september 2009 tror jeg har ca 250, minus der et sted... jeg "kjenner" enten som faktiske venner, eller som venner/bekjente fra jobb/studier/barneskole/vgs osv. jeg legger neten aldri til noen, bare hvis jeg kjenner dem ganske godt. de fleste legger til meg, og noen av disse "sanker" bare flere venner. synes det blir bare helt fjernt når folk begynner å komme langt over 500 bekjente..... jeg sletter de jeg tidligere har addet som jeg ikke egnentlig ville hislt på/stoppet opp for og visa versa. det vittigste var jo en gammel klassebekjent fra barneskolen som jeg på en jobbreise ble sittende ved siden av på flytoget. han hilser ikke, og jeg tenker at han ikke kjenner meg igjen. noen dager etterpå adder han meg på facebook......javel?
Sia444 Skrevet 7. september 2009 #38 Skrevet 7. september 2009 Jeg er ikke helt sikker men tror det er ca 250 eller noe lignende. Legger ikke til folk jeg ikke kjenner eller som jeg ikke ville pratet med hvis jeg hadde truffet dem irl. Har mange som ikke bor samme sted som meg og som jeg synes det er hyggelig å fortsatt ha kontakt med.
Elbereth Skrevet 7. september 2009 #39 Skrevet 7. september 2009 Rundt omkring 250 stk. Det er bekjente, ordentlige venner, familie, gamle skole- og studiekamerater og en og annen gammel flamme Alle har jeg hilst på, men de som er nære venner og familie holder jeg kontakten med via andre kanaler...
angeleyes Skrevet 7. september 2009 #40 Skrevet 7. september 2009 Jeg har i underkant av 300 venner på facebook tror jeg. Var i alle fall rundt der. Kriterie mitt for å legge til folk er at jeg hadde sagt hei til dem hvis jeg møtte dem på gaten. Gjør jeg ikke det ser jeg ikke så stor grunn til å ha dem på facebook heller. Vennelisten min består av nære venner, bekjente, kolleger og familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå