Gjest *Mim* Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hvor mange venner har du på facebook? Når blir det for mange, synes du? Har du venner som du bare kjenner på facebook, eller kjenner du alle IRL?
Snop Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Har visst 513 nå... som et resultat av å ha gått på mange skoler, bodd i 3 land, vært aktiv i flere menigheter og hatt en del forskjellige jobber Har ingen på lista som jeg ikke kjenner såpass at jeg ikke er interessert i å følge med på og/eller ikke hadde hilst på på gata.
Cullen Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg har 35 venner på facebook. Det er irl venner, det er venner jeg kun kjenner over internet, og det er mennesker jeg ikke har snakket med på mange år, men ønsker å ta opp kontakten med igjen. For å bli min facebook venn må du 1. Snakke til meg etter at du har lagt meg til, eller svare når jeg sier hei 2. Svare når jeg sier hei etter at jeg har lagt deg til 3. Faktisk på et tidspunkt ha vært vennen min 4. Det aller største. Jeg må ville at du skal bli oppdatert på livet mitt. Jeg orker ikke tenke gjennom hva jeg kan skive på wallen min eller hva jeg kan ha som status. Om jeg vil skrive at jeg har hatt en møkkadag, så må jeg kunne skrive det. Uten at alle jeg engang gikk på barneskolen med forteller broren min på butikken dagen etter at jeg er psykotisk, for gårsdagen var jo fylt med sol og slettes ingen møkkadag. Jeg forstår ikke hvorfor man absolutt skal ha flere hundre personer på vennelisten sin Endret 3. september 2009 av Cullen 1
Gjest Gjest_L@dy_* Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg har nå 52 venner på facebook. Dette er kollegaer, tidligere kollegaer, venner, tidlige skole/studievenner osv. Men må innrømme at jeg ikke er så veldig ivrig selv til å legge til folk, det detter inn en og annen henvendelse som jeg aksepterer så sant jeg vet hvem det er.
Gjest EmilyLane Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Litt over 200. Gamle klassekamerater, venner, familie, folk jeg har gått på div aktiviteter med, bekjente... Tar en opprydding en gang i blant, sletter folk jeg aldri snakker med og som jeg aldri hadde tatt meg bryet med å gått bort og hilst på om jeg så dem på gata.
kristian82 Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Litt over 200. Gamle klassekamerater, venner, familie, folk jeg har gått på div aktiviteter med, bekjente... Tar en opprydding en gang i blant, sletter folk jeg aldri snakker med og som jeg aldri hadde tatt meg bryet med å gått bort og hilst på om jeg så dem på gata. Skryyyytepave!
Gjest sissi Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 jeg har rundt 460, jeg :/ er kanskje litt mange? men det er familie, venner (så klart) mennesker jeg har gått på skole med (vgs), jobb, håndball, så en haug fra et år på universitetet, venner av kjæresten osv. det blir fort mange, noen er bare bekjente, men jeg syns det er helt greit. facebooken min er ikke så fryktelig spennende uansett. er forresten 20 år.
kristian82 Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Kanskje jeg skulle fått meg en profil.
Gjest sissi Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Kanskje jeg skulle fått meg en profil. ja, så klart må du det! det er jo på face det skjer.
kristian82 Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 ja, så klart må du det! det er jo på face det skjer. heheh, er vel en grunn til at jeg ikke har giddet det vel. :gjeiper:
Gjest Iah Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Har rundt 300 venner på facebook. De aller aller fleste snakker jeg aldri med, men aksepterer alle forespørsler fra folk jeg vet hvem er.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Jeg har rundt 25. Men så er ikke jeg så opptatt av dette fjesbokgreiene heller, og jeg må si jeg begynte å lure på poenget når ei jeg tildligere gikk i klassen til lot som hun ikke så meg når jeg møtte på henne et par måneder etter at hun la meg til som venn. Men jaja, noen vil sikkert bare sanke alle de kan for å late som om de er mer populære enn de er. De aller fleste jeg har på vennelista mi er irl venner og familie.
Suzy Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Ikke helt sikker pr dags dato men omtrent 580 - det er jo bare tull selvsagt for de er ikke nære venner av meg alle de der, men det er bekjente fra skole, jobber osv osv - og jeg syns det er veldig kjekt å følge med for de jeg ikke ser så ofte på denne måten. De nære holder jeg jo kontakten med på annet vis uansett
Gjest Marillia Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Jeg har over 300 på vennelista mi. Jeg kjenner alle, og ville sagt hei eller snakket med de om jeg møter de på gata. Jeg har stor familie på den andre siden av landet som jeg synes det er fint å holde kontakt med via FB. Det er også en fin måte å få kontakt igjen med gamle venner, og å holde kontakt med studievenner osv. Det er også en fin måte å holde kontakt med venner som bor i utlandet. Har selvsagt også en del på vennelista mi som er mer som bekjente, både naboer, foreldre til barnas venner samt noen jeg har mye å gjøre med pga fritidsaktiviteter. Det er likevel mennesker jeg snakker med når jeg møter de
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 Var akkurat sånn som Kristian jeg. Ikke særlig interessert. Tenkte som så at om man trenger fjesboka for å holde konktakt med meg eller få kontakt med meg, kunne det bare være. Vil ha irl venner som man kan sosialisere med, treffe, ringe osv. Men etter to år ble "presset" for sterkt, mest fordi jeg skulle ut i barselpermisjon og et par kolleger hadde veldig lyst at jeg skulle lage en profil slik at vi kunne oppdate hverandre (eller de mest meg da ha, ha). Så jeg laget en til slutt og bestemte at jeg skulle KUN ha personen jeg virkelig villa ha innpå der. Så la jeg til en turgruppe jeg er medlem av, for de ville bruke FB til å legge ut når og hvor neste tur skulle gå osv. OK. Men så begynner det å balle på seg, man får henvendelser fra kreti og pleti, og det å sette grenser er ikke alltid så lett. F.eks. er med i en gruppe (beskriver ikke hva pga gjennkjennelsesfare) med 6 medlemmer. 4 har jeg virkelig funnet tonen med og føler disse er blitt venner. 5 mann står jeg på god fot med og godtok venneforespørsel. Men så er det 6 mann (eller dame da). Jeg syns hun er en skikkelig bitch. Dramaqueen, splitt og hersk type, må være center of attetion osv, osv. JEg akstepterer henne fordi hun er et medlem av denne gruppen og jeg MÅ akseptere det. Det er ikke jeg som velger ut hvem for å si det slik. Men så får jeg venneforespørsel. Hva gjør jeg? Har alldeles ikke lyst å ha henne på FB, men det blir jo i overkant tydelig å ha 5 av 6 stykker der? Det nye er jo å samle venner å vise til lengst mulig venneliste + bare legge ut "skryteting". Mange bruker FB som en "showcase for successfull living" spør du meg.
suzie Skrevet 4. september 2009 #17 Skrevet 4. september 2009 Jeg har rundt 250, lett blanding av gamle klassevenner fra skole- og studietid, familie, kolleger og andre jeg har truffet gjennom ymse fritidsaktiviteter. Kjenner alle eller har kjent alle irl, og synes det er gøy å følge med. Må si jeg synest det er mye enklere å stoppe og snakke med gamle klassevenner som jeg vet litt om via facebook - noe jeg synes er veldig hyggelig.
Cuba Skrevet 4. september 2009 #18 Skrevet 4. september 2009 Jeg har 184 venner. Det er nye og gamle venner, tidligere klasse"kamerater", tidligere kolleger og familie. Har én jeg aldri har sett eller møtt. Hun gikk på folkehøyskole med broren min og jeg klarte den gang ikke avslå. Fatter ikke hvorfor hun la meg til
The Kitten Skrevet 4. september 2009 #19 Skrevet 4. september 2009 Jeg har 174 venner på facebook. Det er ikke alle jeg har like god kontakt med utenom facebook, men hadde jeg truffet på dem ville jeg i det minste sagt "hei."
TipsyTopsy Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 Alle de jeg har på facebook er folk jeg kjenner IRL. Jeg er litt over 200. 204 tror jeg. Har et par, som er venner av en venn jeg har, som jeg da ikke kjenner. Kommer noen nå og da med opp til 1000 venner som prøver å adde meg. Hmm... samler dem på facebookvenner mon tro? Men det blir litt teit, når man har en "venn" fra ungdomsskolen på facebooken sin, også hilser ikke personen ute på gata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå