Gå til innhold

nase korreksjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann.. :)

For noen år tilbake fikk jeg en dør midt i ansiktet, og etter det har nesa mi vært skeiv... Dette synes spesielt godt fra enkelte vinkler når jeg blir tatt bilde av. Ser faktisk ganske merkelig ut... Så jeg lurte, dersom jeg bare vil "rette på" nesa slik at den står midt i ansiktet igjen :roll: må jeg da punge ut med like mye som andre som tar drastiske nese operasjoner? Her er det jo bare snakk om å "skyve på plass"... Og vet noen om man må gå med sånn gips/bandasje i lang tid etterpå...?

ja... det var vel det.. :)

klem fra guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dette er det vel kanskje best å spørre en øre-nese-hals(er det det det heter?)spesialist om. Kan jo være at du får det dekket av folketrygden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste stedene som utfører slike operasjoner har nettsider med beskrivvelser av hva som skjer - både før og etter. Jeg vet du går med bandasje ca. en uke etter en 'skikkelig' neseoperasjon. Så er du litt blå og gul en tid etterpå.

Sikkert lurt som gjest over her nevner å sjekke om du får det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

noen som har adresser?

evt peil på hva det koster.. bandasje en uke skulle jeg ha klart.

ta det i en ferie el.no

men vil gjerne vite pris.

jeg er dog født med det men det burde vel være det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Her kan jeg faktisk hjelpe deg! :D

Knakk nesen da jeg var liten, og den fikk jeg fikset på for ca. 3 år siden. Nesen min var ikke så skjev, men den fikk liksom en kul som jeg ikke var noe glad for. Spesielt ikke om folk så på meg fra siden. Så jeg var innom et par klinikker, og den jeg valgte var Klinikk Titterud i Drammen.

Operasjonen kostet 17.000,- i år 2000, og jeg har ikke angret et eneste sekund! :D Det er sikkert blitt litt dyrere nå, siden det er noen år siden.

Prøvde å finne en webside om klinikken, men det fant jeg ikke. Fant derimot en side om legen som opererte meg, Ivar Titterud. Du kan lese om han her -> http://www.idunnplastikkirurgi.no/sider/ivar.html

Han er kjempeflink!

Klinikken i seg selv var veldig behagelig. Ikke fikk jeg sånn ekkel sykehusfølelse av å være der heller. :)

Operasjonen tok ca. 2 timer. Fikk beroligende midler (som jeg ble så sløv av at jeg sovnet), og lokal bedøvelse. Etterpå fikk jeg gips på nesen som jeg hadde i ca. 1 uke. Første dagen hadde jeg også en bomullsdott i hvert nesebor, som jeg måtte tilbake til klinikken for å ta ut dagen etterpå. Og så måtte jeg tilbake etter ca. 1 uke for å ta av gipsen. I mellomtiden blir man veldig rød og blå og hoven rundt nese/øye regionen. Hevelsen gikk over i løpet av noen dager, mens blåmerkene vel ikke var helt borte før etter ca. 2 uker. (Så det er kanskje lurt å få gjort dette i løpet av en lang ferie? :roll: )

Etter at gipsen var av måtte jeg tilbake innimellom for kontroll. Første var vel etter 2 uker, så 3 mnd, og så ett år.

Det var absolutt verdt det, og jeg hadde gjort det igjen om det skulle bli nødvendig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som har rettet på nesen etter mange år med ishockey, brukket nesen flere ganger så den så ganske rar ut og den tettet litt for pusten. Han syntes det var helt forferdelig, han hadde ikke full narkose så han satt og så og hørte på at de brukte noe hammer og meisel-lignende redskaper og slo løs på beinet i nesa hans.. Han sa etterpå at han hadde aldri gjort dette om han visste hva han ga seg ut på, da fikk han heller puste gjennom munnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...