Gå til innhold

Strandmat

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørk
Skrevet

Vi pleier å være på stranden hver dag, begynner å bli passe lei av engangsgrill og pølser. Er det noen som har noen gode tips om grei mat på varme dager ved stranden. Vi kommer ikke hjem før kvelden og da er jeg lite lysten til å lage middag, dessuten blir det litt i det lengste laget å vente. :briller:

Skrevet

Min favouritt er å kjøpe ferdig stekt kylling og lage en god salat til, som serveres med fersk loff og potetsalat. Mmmmmmmmmmmm :D

Skrevet

Lag salat og ta med i bokser. Pastasalat, skinkesalat, kyllingsalat osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lag salat bestående av stekt kyllingfilet, rødløk, tomater, rucola el. annen salat, oliven og champignon. Lag tzatziki. Ha dette med i separate bokser og fyll det i pita brød som spises på stranden. Lettvint og greitt og du slipper tallerkener og bestikk. Pitabrødene kan jo fylles med mye annet godt også. Ungene mine elsker pitabrød med reven ost, skinke mais og rømme.

Skrevet

Baguetter er jo også en god ide, og de kan jo fylles med hva dere vil. Hva med kokt egg i skiver, reker og majones.... mmmmm.

Skrevet

Jeg er veldig glad i ferske baguetter som dyppes i tzatziki, og så er det godt sammen med en gresk salat. Ellers så er kaldt, salt kjøtt sammen med potetsalat godt. Fruktsalat er et must til dessert.

Skrevet

Osteboller!!! :)

Jeg pleier å lage en stor porsjon osteboller m/pølsebiter som jeg hiver i frysern.

Godt og lettvindt når man skal på tur!

Her er oppskriften:

OSTEBOLLER

200 g gulost (gjerne mer)

300 g hvetemel

50 g gjær

1,5 dl lunka vann

75 g smeltet margarin

1 egg

Skinke/salami/pepperoni etc. i biter (kan også bruke små pølsebiter, vi bruker oftepølser i små biter som jeg surrer lett på panna først)

Bland det tørre Ha i vann og margarin Rør godt rundt Settes på brett med skje eller formes m hendene

Etterheves i 15-20 min – ikke forhev. Stekes v 225`C

Jeg bruker å tre-doble deigen og da blir det ca 60 boller.

Osten rives og blandes med det tørre, pølse/skinke/salami i biter blandes også med det tørre.

Jeg bruker to spiseskjeer å lager topper på stekeplata, sånn som f.eks. kokosmakroner..

Stekes i ca. 10-13min.

Skrevet

Lag noe helt enkelt. Niste, bestående av brødskiver er en klassiker, men allikevel en vinner :)

Skrevet

Hva med å satse på å få fisk? :wink: Det er godt å grille det!

Ellers er det godt med frukt og en god niste (brød, med masse pålegg, salat...)

Skrevet

her var det mange gode tips. Jeg skal definitivt ta med meg salat neste gang.

:briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...