Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er invitert på bursdagsfest til en annen jente på skolen (tredje klasse) i morgen. Som nybakt alenepappa er dette den første gang jeg sender henne på noe sånt, så jeg lurer rett og slett på hva det er ungene gir til hverandre nå til dags. Blir vel helt feil om hun kommer med noe som har vesentlig høyere eller lavere verdi enn det de andre ungene har med seg. Da jeg gikk på slike bursdager, hadde vi som regel med gaver til en verdi av rundt 50 kroner (penger eller små leker), men dette har vel gjerne forandret seg litt på femten år.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror en hundrelapp er vanlig i den alderen i dag.

Siden det er i morgen er nok ikke så mye tid til å kjøpe en gave, så penger er sikkert greit. Selv liker jeg best at de får gaver da er det ikke så lett å se hva det koster. Nå skal det vel sies at jenter i den alderen vet litt for godt hva ting koster og hva som er dyrere enn annet.

Mange jenter i den alderen er i en lage ting selv alder, slik at perler,hobbysett etc er ofte veldig populært.

Hvis du er flink til å planlegge til en annen gang er det ikke så dumt å ha et lite lager av ting som ikke gåt ut på dato, som tegne og malesaker.

Skrevet

Har satt av litt tid i morgen formiddag, så tid er ikke et problem. Kort vei til det meste av butikker :)

Ellers høres 100 kroner ut som en fornuftig sum, selv om det er litt kjedelig. Problemet er vel at det er minst like kjedelig om sju jenter kommer med tilnærmet den samme gaven. Er jo også ganske vanlig at unger i den alderen sparer penger til diverse ting (ski, sykkel, dataspill, etc) og blir glad for penger. Vet ikke, jeg.

Skrevet

Datteren din har helt sikkert en formening om hva som er kult nå. Hvis du ikke skal ha henne med deg i butikkene kan det være lurt å bla litt i en katalog fra leketøysbutikken på forhånd. Synes 100,- høres ut som en grei sum.

Skrevet

I den alderen er High schol musical det store, eller Hannah Montana ;)

jeg gir for en hundrelapp, det vanlige her i området i hvertfall.

Skrevet
Datteren din har helt sikkert en formening om hva som er kult nå.

For å si det sånn; hun mangler totalt begreper på verdien av ting og penger. Jeg har forsøkt å spørre henne, men jeg får hårreisende forslag som Nintendo Wii og ATC (firehjuling) som svar. Hun tror visst jeg er verdens rikeste, og hun har åpenbart ambisjoner om å bli skolens kuleste.

Tok henne med på lekebutikk i dag og jeg fikk noen litt mer edruelige forslag der. Var likevel usikker på hvor mye penger som skal legges inn i dette. Er sannelig ikke mye nips du får for en hundrelapp i dag.

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet

Her brukes det ca 50 kr i gave i barnebursdager. Sønnen min går i 4 klasse. Man får mye for 50 kr, hvis man bare leter. F.eks sånne hjernetrim greier synes ungene er artig. F.eks få av ringen. Dere skjønner hva jeg mener...

Skrevet

Hvis vi gir penger:100 kr.

Hvis vi kjøper gave: 75-100 kr.

Gjest Apple- i.i
Skrevet

Nå sier du ikke noe om hvor du bor, men jeg var på Toys R'Us for en måneds tid siden og kjøpte 7 Bratz-dukker. De var nedsatt fra 149 til 69 kroner - perfekt bursdagspresang til skolevenninner (her er det også snakk om 3. klasse). Vi har en gaveskuff hjemme hvor vi har gaver liggende klare til mange anledninger, både voksne og barn.

I klassen til vår 3. klassing er det forresten vanlig å slå sammen bursdager (alle som har bursdag i samme måned, feirer sammen) og invitere hele klassen, så vi må ha gaver klare til både gutter og jenter. Til guttene kjøpte jeg dinosauregg, nedsatt fra 149 til 25 kroner :) Jeg er veldig fornøyd når jeg finner så gode kjøp, det blir vinn-vinn for alle parter.

Hvis vi er tomme for gaver, gir vi 100 kroner.

Skrevet

Hva med en dvd/cd, finn noe som passer for alderen. På platekompaniet evt Elkjøp (der har de vel mest filmer) får man gjerne en film til 100lappen evt mindre.

Skrevet

Jeg endte opp med å kjøpe film. Fant DVD-salg med filmer som var nedsatt til 49 kroner. Kjøpte High School Musical 2 og en animasjonsfilm jeg ikke husker hva het. Albin og gjengen, eller noe sånt.

Får vel tilbakemelding når hun kommer hjem om en drøy time.

Skrevet

Hei

Synes du fant en fin løsning. :) Spent på å høre om bursdagsbarnet og datteren din var fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...