Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Nå på lørdag skal min 18 år gamle bror sitte barnevakt for min sønn på 16mnd. Hvor mye er det vanlig å betale for familiemedlemmer som sitter barnevakt? Han kommer ca kl 19.00 når minsten skal såve å vi legger sønnen vår før vi går, regner med å være tilbake senest i 2 tiden. Han skal selfølgelig få mat, brus og snacks og vi leier en film til han.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Har sjelden barnevakter jeg betaler mer, men for 6 år siden betalte jeg min daværende 18 år gamle kusine 45 kroner timen på hverdager før 22 og 90 kroner i helgene - pr. time altså.
Gjest Eurodice Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Nå på lørdag skal min 18 år gamle bror sitte barnevakt for min sønn på 16mnd. Hvor mye er det vanlig å betale for familiemedlemmer som sitter barnevakt? Han kommer ca kl 19.00 når minsten skal såve å vi legger sønnen vår før vi går, regner med å være tilbake senest i 2 tiden. Han skal selfølgelig få mat, brus og snacks og vi leier en film til han. Jeg synes at man innen familien kan gjøre hverandre tjenester uten å måtte betale eller forvente betaling. Hvis det er noe som skjer på fast basis, stiller det seg annerledes. Du sørger da godt for broren din sånn som det er. Hvis han ikke skal overnatte, kunne dere jo spandere drosje på ham hjem.
Kara W Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg synes at man innen familien kan gjøre hverandre tjenester uten å måtte betale eller forvente betaling. Hvis det er noe som skjer på fast basis, stiller det seg annerledes. Du sørger da godt for broren din sånn som det er. Hvis han ikke skal overnatte, kunne dere jo spandere drosje på ham hjem. Vanligvis ville jeg vært enig i deg, men som tennåring er penger som regel veldig viktig. Det kommer jo helt ann på forholdet man seg imellom, men de å få en tennåringsgutt til å stille opp på noe så "ukult" som å sitte barnevakt helt gratis tror jeg er å forlange litt mye i de fleste tilfeller. TS, du kan jo foreslå en tjeneste i retur, f.eks kjøre ham et sted, hjelpe til med flytting e.l. Jeg fikk vel ca 200,- for en slik kveld for ti år siden, så kanskje 300,- er passe nå? Det er tross alt ikke mye jobb, og han får mat, snop og video.
Umuriel Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Vi har betalt mannens 16-årige søster 200 kroner de få gangene hun har sittet barnevakt, og da har hun i tillegg fått alt av mat, snacs, film osv. Hun har vært strålende fornøyd med det.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Jeg ville gitt han en 500. Han må jo bare være en fantastisk bror siden han gidder å stille opp på en lørdag, og i det hele tatt gidder å sitte barnevakt. selvfølgelig må man kunne hjelpe hverandre gratis. MEN han er ung og trenger sikkert litt ekstra penger!!
Umuriel Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Jeg har gjennom 11 år passet mine nieser et ukjent antall ganger, både dager, kvelder og hele helger uten å ta betalt, men jeg er da ikke noen fantastisk søster for det? Jeg har jo hatt glede av å være tilstede for mine nieser. Syns det er en uting at alle tjenester man gjør for hverandre skal involvere masse penger.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Da jeg selv var 18 år syntes jeg det var drit kjedelig å sitte barnevakt for min bror og gjorde det heller ikke gratis, de er jo i beste "ut på byen å drikke seg drita" alder så en slant bør være på sin plass når lørdagen går med til å sitte barnevakt. 500 kr er litt drøyt synes jeg men 300kr må vel være bra?!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Jeg har ofte fått barnevakt hjelp fra mine yngre søsken og hvis det er en ting jeg vet så er det at ungdom i den alderen alltid trenger penger 300 høres ut som en veldig ok sum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå