Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person som står meg veldig nær har nettopp fortalt meg at han har gjort noe galt. Politiet har vært å pratet med han, han risikerer å havne i fengsel. Det har å gjøre med kredittkort... Mer nekter han å si til meg.

Jeg er så fortvilet! Hva kan det være han har gjort som gjør at han kan havne i fengsel? Noen måneder i følge han selv...

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. Skal jeg være der for han og støtte han gjennom dette - selv når han nekter å fortelle meg hva han har gjort? Skal jeg ta avstand inntil han forteller meg hva han har gjort?

Setter stor pris på svar - hjertet mitt holder på å bli knust.

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Skal ganske mye til å havne i fengsel, men hvis det har med kredittkort å gjøre har han sannsynligvis svindlet noen. Enten svindlet kortselskapene ved å gi uriktige opplysninger som har ført til at han har fått kreditter , enten i eget eller andre sitt navn. Eller han kan ha svindlet andre folk ved å misbruke stjålne kredittkort. En kombinasjon kan jo også hende.

Men, dette blir ren spekulasjon rundt hva galt man kan finne på med kredittkort, hva kompisen din har gjort har jeg ingen forutsetninger for å kunne svare på.

Skrevet
Men, dette blir ren spekulasjon rundt hva galt man kan finne på med kredittkort, hva kompisen din har gjort har jeg ingen forutsetninger for å kunne svare på.

Nettopp !!! Vær sikker på å få sannheten fra KILDEN. Vent til vedkommende vil fortelle deg hva som er gjort. Ikke begynn å spekulere på noe, men du kan ha dine egne antagelser for deg selv......that`s all ! Og til slutt eventuelt : en sak kan ofte ha 2 sider.....men, dersom politiet mener det er alvorlig, så kommer det en anmeldelse på bordet, deretter begjæring om fengsling, deretter kommer saken opp for rettsvesenet. Det er lang saksgang eventuelt, men sannheten kommer jo endelig frem til slutt.

Skrevet

Nei, jeg skjønner jo at dere ikke kan fortelle meg hva han har gjort :) Er bare det at når jeg sitter for meg selv og spekulerer, så blir alt så veldig mørkt og svart. Det er så innmari slitsomt.

Prøver å få han til å prate med meg så han slipper å gå med dette alene, men jeg får det ikke til...

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Du skal støtte personen, ikke handlingen. Om han har gjort noe galt må han ta sin straff og det kan du godt si. Du skal ikke prøve å bagatellisere handlingen. Samtidig kan man faktisk gjøre opp for seg og få livet på rett kjøl igjen.

Ingen er tjent med at de som har gjort noe galt blir forlatt helt alene.

Skrevet
Du skal støtte personen, ikke handlingen. Om han har gjort noe galt må han ta sin straff og det kan du godt si. Du skal ikke prøve å bagatellisere handlingen. Samtidig kan man faktisk gjøre opp for seg og få livet på rett kjøl igjen.

Ingen er tjent med at de som har gjort noe galt blir forlatt helt alene.

Takk, det var kloke ord som jeg skal huske på i tiden som kommer.

Håper på flere innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...