Gå til innhold

Skigard

Gjest Gjest_Maren_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maren_*

Vi skal sette opp gjerde rundt det nye huset vårt, og diskuterer litt hva som passer best. Det er et moderne arkitekttegnet hus, men ligger landlig til med mye vegetasjon rundt. Mye av gjerdet vil bli "gjemt" i busk og kratt.

Lurer litt på hva andre mener vil passe inn her. Skigard? Stakitt? Villmarkspanel? Netting?

Forslag evt. bilder tas gjerne imot:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville hatt noe som passer til stilen på huset, mer eller mindre. Det kan gå helt greit å ha skigard rundt et nytt, arkitekttegnet hus, kanskje det ikke er så fint om huset er i funkisstil eller med tilsvarende linjer, men hvis arkitekten har brukt tradisjonelle materialer, preget er naturlig (f eks ubehandlet lerk, at huset ligger "skjult" i terrenget) osv kan det passe. Eller hvis huset og gjerdet ikke synes samtidig er det ikke så farlig om de kræsjer i stil...

Personlig ville jeg i hvert fall aldri valgt villmarkspanel, det er for bredt og klumpete til å være fint synes jeg, og er heller ikke så glad i stakitt - det er greit nok, men elegant, med mindre det er høye, smale planker f eks (det er også endel arbeid å male). Netting er greit, skigard i en eller annen versjon tror jeg også kunne gått. Ellers ville antagelig jeg valgt en hekk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...