Gå til innhold

Mor som blander seg kanskje litt mye

Anbefalte innlegg

Gjest jente_23
Skrevet

Jeg har to søsken, men jeg er nok nærmere min mor enn de er. De siste to årene har jeg vært i et såkalt usunt forhold som min mor med god grunn var veldig imot. Men jeg var veldig forelsket og trodde selvfølgelig at ting ville orde seg. Vi flyttet til slutt sammen, og da skjønte jeg vel etterhvert at det aldri ville bli oss likevel så vi avsluttet forholdet.

Moren min flyttet på denne tiden sammen med sin kjæreste gjennom mange år, og solgte huset sitt. Hun kjøpte en leilighet for å plassere pengene, og det ble til at jeg skulle leie denne for fellesutgiftene mot at jeg holdt meg unna min eks.Det har jeg jo da også gjort.

Men problemet er at moren min nå 6 mnd senere er på besøk hos meg hele tiden, og jeg føler hun kommer for å sjekke meg. Hun ringer ikke på forhånd, men bare dukker opp på døren. Når hun kommer inn går hun gjennom hele leiligheten og kikker i alle rom. Når hun tror jeg ikke ser kikker hun gjennom skuffer og skap. Hun vil til enhver tid vite hva jeg gjør. og hun har til og med dukket opp når jeg har vært på byen. Jeg vet hun bare mener vel, og hun har gitt meg så utrolig mye. Jeg får dårlig samvittighet, men samtidig føler jeg at jeg ikke får det privatlivet jeg har behov for.

Jeg prøvde å fortelle henne, men hun reagerte med å si at hun aldri mer skulle komme på besøk og at det tydeligvis var feil av henne å komme med blomster og ting til meg. Jeg prøvde å si at det ikke var slik jeg mente, men hun stormet ut.

Hjelp. Jeg syns dette er en kjempe merkelig situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt!

Du har krav på et privatliv. Redd forholdet til moren din og pakk sakene dine nå.

Skrevet

Jeg er enig med gjest over.

Du bør finne deg en sted å bo som ikke er eiet av din mor. Det er sikkert med på å gi henne en unnskyldning for å sjekke.

Og du må si klart i fra at det er greit med besøk, men ikke at hun sjekker alle rom og alle skap. Og si også at du har sett at hun har gått gjennom dine skap og skuffer og at dert er ikke greit.

Jeg lurer på hvordan hun hadde følt seg hvis du gjorde det samme hjemme hos henne.

Gjest jente_23
Skrevet

Ser absolutt at det kunne være en fin løsning. Men nå står jeg i en situasjon som gjør det umulig for meg å finne noe annet. Så dere mener altså at det ikke er noe jeg kan si eller gjøre for å rette det litt opp? Jeg skal selvfølgelig si ifra om hva jeg syns om at hun har gått i skuffene mine.

Skrevet

Jeg hadde snakket med henne om dette. Eller skrevet et brev til henne hvor du forklarer du henne at du er glad i henne og setter utrolig stor pris på at hun har hjulpet og støttet deg når du trengte det. Men at nå er du voksen og har det bra. Men at du trenger litt mere privatliv.

Si at du setter pris på besøkene hennes, men at du ønsker at hun ringer på forhånd og spør om det passer. For av og til passer det dårlig med besøk, og det er ikke lett si det når hun står der.

Nevn også det med å ikke rote i skapene dine. Det kan nok hende at det trengs flere samtaler. Kan du alliere deg med kjæresten hennes? Kanskje han vil hjelpe henne å forstå?

Skrevet

Synes leirbål sier mye fint her og jeg stiller meg bak det. Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...