Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 "Alle" snakker om integrering. At invandrere må intregere seg. At mange ikke integrert godt nok også vidre. Men jeg opplever stadig at folk har forskjellig mening om hva de mener med det. Så hva mener DU med integrering? Hvor langt går den? Er det nok å lære seg norsk og få jobb, eller skal man omtrent bli og oppføre seg mer norsk enn den vanlige nordmannen i gata?
Bernardette Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Har ikke svar på spørsmålet ditt. Likevel; -Følg loven Ellers kan man gjøre som man vil. Jeg er selv "utlending" (bor i utlandet) og jeg velger å beholde det gode fra mitt hjemland, ta til meg gode kunnskaper fra landet jeg bor i, og prøver å holde de sterkeste meningene for meg selv når jeg veit at det er noe som opprører folk her (dog jeg veit at jeg har rett )
Gjest Oli Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 At man kan språket og retter seg etter samfunnsnormer og lover og regler. At man ferdes på arenaer der nordmenn er. At man er orientert i det norske nyhetsbilde. At man er imøtekommende til det norske samfunnet. Man trenger ikke gi avkall på bakgrunn, språk, kultur mm. Man er ikke integrert når man ikke sørger for at unger lærer norsk og følge opp skolen. Man er ikke integrert når man står over dugnader, fellesarrangementer, leirskole, bursdager mm. Ei heller om man faktisk ikke gjør en innsats for å lære språket og samfunnet å kjenne. At man holder seg til sine egne og ikke er interessert i å bli kjent med nordmenn.
Gjest negasjon Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 "Alle" snakker om integrering. At invandrere må intregere seg. At mange ikke integrert godt nok også vidre. Men jeg opplever stadig at folk har forskjellig mening om hva de mener med det. Så hva mener DU med integrering? Hvor langt går den? Er det nok å lære seg norsk og få jobb, eller skal man omtrent bli og oppføre seg mer norsk enn den vanlige nordmannen i gata? Man skal kunne alle folkeeventyrene på rams, slik som vi. Det holder ikke ellers.
livesen Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 En av mine venner som er innvandrer, sa til meg at en ikke er intergret før en har vært på ekte hyttetur , der en selv er blitt invitert med av nordmenn som ønsker å være sammen med en . Høye krav, men ok . Det funker iallefall for ham.
Tabris Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 At man kan språket, følger landets lover og har en viss forståelse og respekt (eller i det minste: toleranse) for landets kultur og normer.
Kiyo Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 At man kan språket, følger landets lover og har en viss forståelse og respekt (eller i det minste: toleranse) for landets kultur og normer. Enig
Gjest kvinnan Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 At man kan språket, følger landets lover og har en viss forståelse og respekt (eller i det minste: toleranse) for landets kultur og normer. ja, enig.
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 At man kan språket, følger landets lover og har en viss forståelse og respekt (eller i det minste: toleranse) for landets kultur og normer. Enig jeg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå