Gå til innhold

Bangkok og Krabi

MiAmore83

Anbefalte innlegg

Vi skal på 3 ukers bryllupsreise, og tar oss 3-4dager i Bangkok før vi reiser sørover til Krabi.

Tips, og gode råd mottaes med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har vært mange ganger og prøvd forskjellige hoteller. Det er mange flotte hoteller der og jeg har testet ut å bo både ved elven og på Sukhumvit road. Her er et reisebrev med bilder fra Bangkok http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Sheraton på Sukhumvit er ganske bra og på Lebua hadde vi et enormt rom til en god pris. Hvis dere har tre uker ville jeg nok anbefalt minst 4 dager i Bangkok for det er en fasinerende by :-)

På Krabi bodde vi på Ao Nang stranden - det begynner å bli noen år siden men her er reisebrevet http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm . SKal dere bare til Krabi eller hadde dere tenkt å kombinere det med Phuket, Phi Phi eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julie_*
Vi skal på 3 ukers bryllupsreise, og tar oss 3-4dager i Bangkok før vi reiser sørover til Krabi.

Tips, og gode råd mottaes med takk! :)

Åh, dere har masse å glede dere til! 4 dager i Bangkok er absolutt å anbefale, flott by! I Bangkok anbefaler jeg hotell Le Meridien (rett ved siden av World trade center, det store shoppingsenteret. Dette er et flott område av byen). Veldig bra hotell, med god mat og svømmebasseng. Shopping på WTC og Siam-området anbefales! Ta også en tur til backpacker-gata Khao San Road, flott stemning! Få med dere Grand Palace av severdigheter, og ta gjerne en dagstur til Floating Market. Elvecruise er også en fin opplevelse.

Fantastisk mat i Thailand - anbefaler dere å prøve mest mulig av den lokale maten (bananpannekaker, Pad Thai, curry etc... nam!) Selv er jeg også glad i å ta skjønnhetsbehandlinger når jeg er i Thailand (ansiktsbehandling, massasje, pedikyr..) for det er jo så billig!

Krabi er et flott område med nydelige strender i områdene rundt. Vi bodde på Vogue Spa hotell i Ao Nang, det kan absolutt anbefales! Ta turen til Phi-Phi mens dere er i området, og få med dere Railay beach, chicken island etc. ta også en tur inn til Krabi town for ekte thailandsk atmosfære, shopping og koselige restauranter...

Gled dere! Jeg hadde mitt livs beste ferie i Bangkok og Krabi, og mener Krabi er et av de absolutt beste områdene i Thailand (har vært i bla Koh Samui også, og ble skuffet..) Skal tilbake dit selv i november. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh så flinke dere er å svare! :) Ja, vi gleder oss noe sinnsykt!! :)

Jeg leser litt diverse om stranden på Ao Nang, er den så dårlig som mange sier, eller er det en helt vanlig syden strand, bare ikke med de laaang hvite som kanskje er mere typisk for Thailand? Vi ønsker liksom å kunne dra på stranden i nærheten av et hotell, uten å måtta ta båt ut til de andre øyene hver dag. Og joda, vi skal selvfølgelig prøve ut de andre øyene også, men kanskje ikke hver dag? Vi tenker å gjøre oss litt kjent i Krabi en ukes tid før vi booker oss om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julie_*
Ååååh så flinke dere er å svare! :) Ja, vi gleder oss noe sinnsykt!! :)

Jeg leser litt diverse om stranden på Ao Nang, er den så dårlig som mange sier, eller er det en helt vanlig syden strand, bare ikke med de laaang hvite som kanskje er mere typisk for Thailand? Vi ønsker liksom å kunne dra på stranden i nærheten av et hotell, uten å måtta ta båt ut til de andre øyene hver dag. Og joda, vi skal selvfølgelig prøve ut de andre øyene også, men kanskje ikke hver dag? Vi tenker å gjøre oss litt kjent i Krabi en ukes tid før vi booker oss om :)

Ao Nang stranden er ikke veldig bra, sammenliknet med andre thilandske strender. men det går fint an å bade og sole seg der. (Er endel båttrafikk derfra også, som kan virke litt forstyrrende.) Ellers er det ikke langt å ta båten over til f eks Railay beach.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...