Gå til innhold

Prekestolen, overnatting med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss en tur opp på Prekestolen, og har med oss bikkja. Er det noen som har noen formeninger om overnatting i nærheten, som aksepterer hund?

Jeg gleder meg masse, og håper på strålende høstvær den dagen vi bestemmer oss for å gå opp. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Preikestolhytta? Jeg har ikke vært der selv, men det pleier å gå greit å ha med hund på DNT-hyttene. (Du får sannsynligvis ikke ha den med inn på rommet, da, hvis det var det du mente?)
Skrevet

Jeg må bare få en oversikt over mulighetene. Telt er også et alternativ, siden vi kommer med bil, og kan ha med "ordentlige" madrasser.

Hadde tenkt å skrive mail til Preikestolhytta for å høre hva de svarer, og så er det bare å lete videre. Tar gjerne imot flere tips! :-)

Skrevet
Preikestolhytta? Jeg har ikke vært der selv, men det pleier å gå greit å ha med hund på DNT-hyttene. (Du får sannsynligvis ikke ha den med inn på rommet, da, hvis det var det du mente?)

Nei, det er ikke greit å ha med seg hund inn på DNT-hyttene - det trodde jeg faktisk at brukerne av hyttene visste og respekterte. De som har med hund må ligge i sikringsbuene (sikringsbuene har også senger og kokemuligheter).

Skrevet
Nei, det er ikke greit å ha med seg hund inn på DNT-hyttene - det trodde jeg faktisk at brukerne av hyttene visste og respekterte. De som har med hund må ligge i sikringsbuene (sikringsbuene har også senger og kokemuligheter).

:ler: Jeg vet da (og skrev også, hvis du leser en gang til) at man ikke får ta den med INN på hytta! Noen steder har de egne "hunderom", andre steder sikringsbu e.l. De jeg kjenner som går med hund i fjellet gir i hvert fall uttrykk for at dette fungerer helt fint, men om man har en skikkelig sofahund er det vel kanskje annerledes...

Skrevet

Jeg sendte mail til Preikestolhytta, og da svarte de at det ikke var lov med hund, de nevnte ingenting om andre muligheter de eventuelt måtte ha.

Jeg får lete videre!

Og selvsagt skal man respektere det!

Skrevet
:ler: Jeg vet da (og skrev også, hvis du leser en gang til) at man ikke får ta den med INN på hytta!

Nei, det skrev du ikke - du skrev inn på ROMMET, og det er noe helt annet enn inn på hytta.

Skrevet
Jeg sendte mail til Preikestolhytta, og da svarte de at det ikke var lov med hund, de nevnte ingenting om andre muligheter de eventuelt måtte ha.

Jeg får lete videre!

Og selvsagt skal man respektere det!

Merkelig. Spør om de har ei sikringsbu. Alle DNT-hytter skal da ha det. :klø:

Skrevet
Nei, det skrev du ikke - du skrev inn på ROMMET, og det er noe helt annet enn inn på hytta.

Å kjære... :klaske: Men hvis vi først skal spikke fliser, så: Jeg var på en DNT-hytte i sommer hvor et av rommene (i samme bygg som alle de andre rommene, men i gangen utenfor, på en måte) hadde en lapp på døren om at dette hadde vært "hunderom", og at man kunne kontakte betjeningen om man måtte ha annet rom. I tillegg hadde de hundelosji i et av uthusene. Såh! :tunge1:

For øvrig merkelig at de ikke har laget noen ordentlig løsning for hund på Preikestolhytta, den er jo helt ny! Skuffende hvis det virkelig er tilfelle.

Skrevet
Å kjære... :klaske: Men hvis vi først skal spikke fliser, så: Jeg var på en DNT-hytte i sommer hvor et av rommene (i samme bygg som alle de andre rommene, men i gangen utenfor, på en måte) hadde en lapp på døren om at dette hadde vært "hunderom", og at man kunne kontakte betjeningen om man måtte ha annet rom. I tillegg hadde de hundelosji i et av uthusene. Såh! :tunge1:

For øvrig merkelig at de ikke har laget noen ordentlig løsning for hund på Preikestolhytta, den er jo helt ny! Skuffende hvis det virkelig er tilfelle.

Nei, det er ikke snakk om å spikke fliser.

Det er faktisk stor forskjell på inn i hytta og inn på rommet. Hunder skal IKKE inn i hyttene, men sånn du ordla deg så skrev du faktisk at det var helt ok, så lenge man ikke tok dem inn på rommene.

Hunder skal i sikringsbu eller uthus - og det vet hundefolk som er vant til å gå i fjellet (noe jeg skjønner du ikke er).

Men du får nå bare holde på med tullet ditt, tungesmily er jo også så voldsomt seriøst.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar deg så voldsomt nær av dette her, jeg ser at det jeg skrev kunne misforstås, men jeg tror Miss M skjønte helt fint hva jeg mente. Og jeg har altså gått i fjellet både med og uten hund selv.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor du tar deg så voldsomt nær av dette her, jeg ser at det jeg skrev kunne misforstås, men jeg tror Miss M skjønte helt fint hva jeg mente. Og jeg har altså gått i fjellet både med og uten hund selv.

Ja, jeg skjønte veldig godt hva du mente. Og jeg tar det absolutt ikke for gitt at jeg kan ha med hunden inn på rommet, jeg har stor respekt for allergikere og at ikke-allergikere virkelig ikke kan tenke seg å bo på et rom det har vært hunder på. Jeg er IKKE vant med å bo med hund på lånehytter - derfor spør jeg. Vi er godt vant med å gå i fjellet, men da fra egen hytte.

Jeg leter videre, og så ser jeg hva jeg finner! Tar gjerne imot flere forslag også! :)

Skrevet

Tar meg nær av?

Jeg tillater meg å reagere på direkte feilinfo samt stille spørsmålstegn ved at du omtaler korrigering av det du skriver som flisespikking...for ikke å glemme den barnslige smilybruken din.

Skal vi gi oss nå? Vi har vel blitt enige om at infoen du ga er feil?

Skrevet
Ja, jeg skjønte veldig godt hva du mente. Og jeg tar det absolutt ikke for gitt at jeg kan ha med hunden inn på rommet, jeg har stor respekt for allergikere og at ikke-allergikere virkelig ikke kan tenke seg å bo på et rom det har vært hunder på. Jeg er IKKE vant med å bo med hund på lånehytter - derfor spør jeg. Vi er godt vant med å gå i fjellet, men da fra egen hytte.

Jeg leter videre, og så ser jeg hva jeg finner! Tar gjerne imot flere forslag også! :)

Jeg gjentar: Hunder skal ikke inn i HYTTA.

Gjest blåfjell
Skrevet

Trollemor...og trollefar.... og de tusen trollebarna...

Skrevet
Jeg gjentar: Hunder skal ikke inn i HYTTA.

I mitt hodet tenker jeg på rommet som hytta, altså for meg er rommet og hytta akkurat det samme.

Skrevet
I mitt hodet tenker jeg på rommet som hytta, altså for meg er rommet og hytta akkurat det samme.

Ehh..å ja. :ler:

Rom og hytte er nå to forskjellige ting, men så lenge du forstår hva du snakker om så holder det sikkert. :ler:

Gjest Prekestolen
Skrevet

Det er en campingplass ikke langt fra prekestolen, du kan sjekke om det er hytter for lån der, eller evnt ligge i telt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...